Auteur |
Bericht |
|
Posted 30-mrt-2006 at 23:20:32
Subject: Lantra 1.8 uit 1997
Hallo, ik heb een Hyundai Lantra 1.8 uit 1997
Ik had eerst LMV met 195-50-15 onder de auto, maar die bevielen niet zo goed. ze zijn nu vervangen voor stalen velgen met 185-60-15
Ik heb de banden laten ballanceren en het trillen op het stuur is te verwaarlozen.
Waar ik wel last van heb is dat de auto een hobbelig/stuiterig/wiebelig gedrag heeft. Zelfs als ik op de snelweg rijd, wat toch een redelijk vlakke ondergrond is heb ik het gevoel of er heeeeel veel oneffenheden in de weg zitten. Ook bij lage snelheden of file rijden.
Er is geen duidelijk verschil bij het rijden met het gaspedaal ingedrukt of door rollen met de koppeling ingetrapt
Het komt in ieder geval volgens mij niet door het type band of de bandenspanning. Ik heb met verschillende spanningen geexpirementeerd, van 1,8 tot 2,5 bar. Ook met de LVM die er voorheen opzaten, maar het maakt weinig verschil.
Waar kan dit aan liggen?
Naam :
Marcel
lastreplyname :
M. Keek
|
Terug naar boven
|
|
webmaster
Joined 07-aug-2006 Posts: 523
Andere onderwerpen
|
Geplaatst:
31-mrt-2006 10:46:45
Tja, deze problemen kunnen door verschillende omstandigheden komen.
Ik raad u aan om eens naar een erkende hyundaidealer te gaan en leg deze het probleem voor. Misschien is het een bekent probleem en gemakkelijk te verhelpen. Waarschijnlijk moet u met de chef eens een rondje rijden en zorg ervoor dat u mee kunt om samen het probleem te ervaren.
Ik ben wel benieuwd waar het precies aan ligt, dus ik zou het op prijs stellen wanneer u ons op de hoogte wilt houden. Op deze manier kunnen de bezoekers van dit forum in de toekomst hier van leren.
Succes!
|
Terug naar boven
|
|
Anoniem
Joined 01-nov-2024 Posts: 118
Andere onderwerpen
|
Geplaatst:
04-apr-2006 21:09:42
Ik ben intussen naar Profile Tyrecenter geweest en heb de schokbrekers in de testbank laten testen. Voor zijn ze 80%, en achter 70%. Volgens de monteur zijn dit geen waardes wat het door mij gemelde gedrag kan veroorzaken. hij is daarna samen met mij een klein stukje in de auto gaan rijden en voelde ook enigzins een hobbelig gedrag. Hij heeft daarna ook de auto nog even op de brug gezet en nagegekeken of er nergens speling in zat en of de rubbers overal nog oke waren. alles was volgens hem tip top. Hij kon dus jammer genoeg geen duidelijk aanwijsbare reden vinden.
Ik ga van de week nog even een afspraak maken om hem uit te laten lijnen. hij trekt nu nl een ietsie naar rechts. Kost daar ong. 45,00 ex.BTW Ik verwacht er niet veel van maar wil het in ieder geval uitsluiten dat dat mede oorzaak kan zijn voor mijn klacht.
Ik heb verder een beetje zitten denken en kom tot de conclusie dat als het niet aan de veren, de schokbrekers oid kan liggen dat het dan wel de motor MOET zijn. Wel raar, want ik merk immers geen duidelijk verschil tussen het rijden met het gaspedaal ingedrukt of het door rollen met de koppeling ingetrapt.
Zou het mischien theoretisch mogelijk kunnen zijn dat het motorblok niet goed meer in zijn rubbers hangt ofzo.
Ik zal daar nog wel naar laten kijken en zal julie verder op de hoogte houden.
|
Terug naar boven
|
|
webmaster
Joined 07-aug-2006 Posts: 523
Andere onderwerpen
|
Geplaatst:
05-apr-2006 10:13:56
|
Terug naar boven
|
|