Auto onrijdbaar na ongeveer een maand! Help!

Forum index » xarbb » OccasionAdvies Forum
Auteur Bericht
Joined: 11-okt-2011
Posts: 1
Andere onderwerpen
Posted 11-okt-2011 at 19:59:56
Subject: Auto onrijdbaar na ongeveer een maand! Help!

Hallo forumlezers,
begin september heb ik mijn droomauto gekocht: een opel tigra twintop uit 2005 met 64.000 op de teller. Mijn eigen auto ingeruild en gekocht zonder garantie (tja wat kan een auto van 6 jaar mankeren met dit aantal km?) nou een hoop! na een maand (waarvan ik ook nog 1,5 week op vakantie ben geweest) en ongeveer 2000 km verder begon het storingslampje te branden. Ik naar de Opel Dealer en die zeiden dat het waarschijnlijk iets van stof was geweest, niks aan de hand dus. Echter hoorde zij bij het starten van de motor dat er iets grondigs mis moest zijn motorisch en adviseerde mij dan ook om de auto daar te laten voor verder onderzoek. Zo gezegd zo gedaan. Wordt ik een dag later opgebeld met het volgende: (ik ben niet heel teschnisch dus vergeef me als ik iets verkeerds zeg ;-)) iets met de distrubutieriem die aanloopt (elke meter meer rijden, is een stap dichter naar de vernieling) en de beide druk as lagers zijn kapot/versleten, wat ingevreten is door olie en roest (?) hierdoor zouden alle kappen vervangen moeten worden. Dit zou er dan op duiden dat de auto te lang heeft stil gestaan (kan kloppen, want de auto stond sowieso al vanaf december op internet). Dit zou ongeveer 8 a 9 uur arbeidstijd gaan kosten met een totaal plaatje van maar liefst 3000 euries!! De Opel Dealer heeft gezegd dat dit onmogelijk gebeurd kan zijn in de tijd dat ik hem heb (verklaring hiervan is mogelijk), dus een geborgen gebrek is hier dus op zijn plaats. Wie kan mij vertellen of ik kans maak om dit alles te laten repareren bij de verkoper? Het is toch een schande dat ik er nu geen km meer mee mag/kan rijden?? Ik ben benieuwd naar jullie antwoord. Uiteraard heb ik de auto nog niet laten maken...
Liefs, een verdrietige opel tigra rijdster... :-(

Naam : Anoniem

lastreplyname : Anoniem

Terug naar boven Profiel E-mail
webmaster
Joined 07-aug-2006
Posts: 523

Andere onderwerpen
Geplaatst: 15-okt-2011 18:18:08

Hallo Vera,


Staat er expliciet op je contract dat je geen garantie hebt? Dan is het buitengewoon lastig om dit te krijgen. Dat deze problemen niet ontstaan zijn in de maand dat je de auto nu hebt, dat is wel duidelijk. De vraag is, kun je bewijzen dat deze mankementen bekend waren bij de verkoper ten tijde van de verkoop. Als dat zo is en je kunt het bewijzen, bijvoorbeeld: aantoonbare kunstgrepen aan de motor die de problemen korte tijd maskeren of wellicht dat de vorige eigenaar deze mankementen al heeft verteld aan de dealer.


Als je dit onderzoek wilt doen, heb je kans dat je de kosten op de dealer kunt verhalen. Anders heb je weinig kans voor de rechter.

Terug naar boven Profiel E-mail
Forum index » xarbb » OccasionAdvies Forum