LPG G3 of diesel

Forum index » xarbb » OccasionAdvies Forum
Auteur Bericht
Joined: 07-apr-2007
Posts: 2
Andere onderwerpen
Posted 07-apr-2007 at 22:08:13
Subject: LPG G3 of diesel

Hallo,

Graag wil ik advies over LPG G3 of een diesel. Ik rij ongeveer 30.000 km per jaar en ben toe aan een andere auto. Nu heb ik een VW Golf diesel van 1992. En nu twijfel ik bij de aanschaf van een andere auto of voor mij misschien LPG G3 een goede optie is. Ik weet dat de wegenbelasting van een LPG G3 lager is dan die van een diesel, maar hoe zit het met onderhoud e.d.???
Bij voorbaat dank voor een reactie.

Naam : Anoniem

lastreplyname : Anoniem

Terug naar boven Profiel E-mail
webmaster
Joined 07-aug-2006
Posts: 523

Andere onderwerpen
Geplaatst: 08-apr-2007 23:22:19

Met de huidige dieselprijs van ruim een euro begint lpg weer interessant te worden. LPG is zeker in een occasion een interessante accessoire, want de inbouwprijs is al door de eerste eigenaar betaald en wordt niet doorberekend in de prijs wanneer de auto gebruikt wordt aangeboden. Zodoende heb je al de voordelen van een LPG G3 installatie zonder de extra inbouwkosten.


De onderhoudskosten zullen niet hoger zijn dan die van een benzine auto zonder lpg installatie. Wel is het belangrijk dat er stipt wordt omgegaan met het onderhoud, zodat zaken als kleppenstellen op tijd gebeuren. Dit staat namelijk direct in verband met zaken als een kapotte cilinderkop.


Waar je wel voor moet opletten is reparaties. motoren met een lpg installatie zijn namelijk gevoeliger voor schade. Door de hetere verbranding kunnen vooral bij slecht onderhoud de kleppen verbranden. Zeker wanneer je een 8 kleppen motorblok (bij 4 cilinders) of een auto met ruim over de 100.000km koopt is een inspectie bij een gas inbouwbedrijf aan te raden. Deze kan kijken hoe het gesteld is met de installatie en het motorblok.


Conclusie, financieel is een LPG installatie zeer aan te raden... je moet dan niet een kapotte cilinderkop krijgen, want dan is de winst snel verdwenen!

Terug naar boven Profiel E-mail
Elle Tigre
Joined 07-apr-2007
Posts: 2

Andere onderwerpen
Geplaatst: 12-apr-2007 22:07:55

Bedankt voor de tip, daar kan ik zeker wat mee. Nog 1 aanvullende vraag, het aantal kilometers wat ik rij per jaar, ongeveer 30.000, is ook geen probleem voor LPG G3??

Terug naar boven Profiel E-mail
webmaster
Joined 07-aug-2006
Posts: 523

Andere onderwerpen
Geplaatst: 12-apr-2007 23:10:24

Nee, zeker niet... de aankoopprijs van de LPG installatie hoef je niet of nauwelijks meer in je afschrijving mee te nemen, verder is de wegenbelasting voor LPG G3 auto's nauwelijks hoger dan benzine.


Conclusie, bij 5.000km per jaar ben je al goedkoper uit. Dus 30.000km is helemaal goed. Houdt echter wel de onderhoudsintervallen zo goed mogelijk aan, zodat het motortje niet kapot gaat!

Terug naar boven Profiel E-mail
Marlies
Joined 16-jun-2007
Posts: 1

Andere onderwerpen
Geplaatst: 16-jun-2007 14:52:54
Onderwerp: LPG G3

Ik heb vanmiddag een peugeot 306 1.8 16V met LPG G3 gezien, bouwjaar 2000, 154.000 km gereden. Volgens de verkoper in zeer goede conditie. Ik krijg 3 maanden garantie. Ik kreeg een aantrekkelijk bod, maar doe ik hier technisch gezien een goede koop mee gezien het aantal verreden kilometers in combinatie met LPG?

Terug naar boven Profiel E-mail
webmaster
Joined 07-aug-2006
Posts: 523

Andere onderwerpen
Geplaatst: 16-jun-2007 19:13:19

Hallo Marlies


Dat een verkoper zegt dat een auto in een goede conditie verkeerd is logisch, had je wat anders verwacht? Razz


Aan de garantie termijn leid ik af dat het geen bovagdealer is, hoewel dit weinig uitmaakt... want een LPG installatie wordt gezien als een accessoire, omdat deze niet af-fabriek is ingebouwd. Bedenk dan dat er op accessoires geen garantie wordt gegeven en de reden om extra voorzichtig te zijn is bekend.


Is de auto echt een goede deal en voldoet alles aan al je eisen dan kun je voor je overgaat tot de aankoop de auto aanbieden bij een LPG-inbouwstation. Hier kunnen ze met een kijkoperatie de motor inspecteren. Belangrijk is namelijk dat de kleppen van de motor nog in een goede staat zijn. Dit zal ongetwijfeld kosten met zich meebrengen, maar die zou ik er graag voor over hebben om feitelijk te weten of de auto nog in orde is, zodat ik niet af hoef te gaan op een verkoper... want neem maar van mij aan dat het aantal verkopers dat echt verstand heeft van LPG installaties dun gezaait zijn Wink


Succes en laat u zich tot niets verplichten. Als de verkoper ineens moeilijk gaat doen, dan weet u hoe laat het is!

Terug naar boven Profiel E-mail
Peter
Joined 25-dec-2008
Posts: 1

Andere onderwerpen
Geplaatst: 26-dec-2008 20:09:59

Het nemen van LPG G3 is al interessant bij 16.000 km per jaar + de wegenbelasting tegemoetkoming van een flinke korting

Terug naar boven Profiel E-mail
webmaster
Joined 07-aug-2006
Posts: 523

Andere onderwerpen
Geplaatst: 27-dec-2008 12:00:17

Beste Peter,


Nu heb ik je vorige bericht van het forum gehaald, omdat ik het vermoede heb dat je mijn forum spammed om je eigen website onder de aandacht te krijgen. Deze website bestaat uit 1 enkele pagina met een aantal advertenties ertussen en dat vind ik persoonlijk geen meerwaarde hebben voor mijn bezoekers.


Wanneer jeje website onder de aandacht wil brengen dan kan dit, maar dan wel op de aangewezen plaatsen in de vorm van een advertentie.


Mvg,
Marnix, webmaster OccasionAdvies.nl

Terug naar boven Profiel E-mail
Forum index » xarbb » OccasionAdvies Forum