Blijf weg bij Garage Yourik te Utrecht !!!
Auteur Bericht
Joined : 19-nov-2013
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-nov-2013 0:23:30
Onderwerp : Blijf weg bij Garage Yourik te Utrecht !!!

Ik ben niet van het slag "klager" en als je een auto van 1950 euro koopt, moet je accepteren dat er misschien toch wat dingen aan vervanging toe zijn.
Maar wat me bij Yourik, Arkansasdreef 16H te Utrecht is overkomen staat echt alles.
Mijn zoon en ik kopen daar een peugeot 206 uit 2003. De verkoper melde dat de auto in prima staat was en volledig was nagekeken en geen gebreken had aan oa stuurinrichting en fuseekogels. Rechtsvoor had hij, voor de zekerheid, zelfs een stabilisatorstangetje vervangen.
Toch hoorde we een bonk tijdens kuilen en mijn zoon ging toch maar naar een officiële peugeot garage . Daar hebben ze welwillend gekeken en kwamen tot de diagnose dat rechtsvoor de fuseekogel totaal versleten was en de draagarm vervangen moest worden. Tegenvaller dus en tevens een bewijs dat de verkoper dus niet de waarheid heeft gesproken.
Maar nu nog het meest schandalige..... Rondom waren er wielbouten gebruikt, met een afwijkend schroefdraad, die in de wielnaven het schroefdraad totaal vernield hadden. Bij beide voorwielen was het schroefdraad zodanig weg dat de bouten allemaal dol waren. De garagemedewerkers van de Peugeotgarage waren totaal verbijsterd, want de voorwielen hadden heel goed tijdens het rijden van de wagen kunnen lopen. Met alle mogelijke rampzalige gevolgen voor mijn zoon en andere weggebruikers. Mijn zoon heeft direct zijn auto daar laten staan, omdat het echt onverantwoord zou zijn, in deze wetenschap, de weg op te gaan.
Deze meneer Yourik moet dit geweten hebben, want hij heeft 100% zeker dat stangetje vervangen rechtsvoor en daar moest hij het meest slechte wiel hebben gedemonteerd. Even los van de lafhartige wijze waarop dit heerschap liegt en verzwijgt over gebreken, verkoopt hij dus ook auto's die niet eens de weg op mogen en mensen in gevaar kunnen brengen.
Ik heb deze garage geïnformeerd, aansprakelijk gesteld etc. maar je krijgt geen response. Ik overweeg nog steeds om hiervan aangifte te doen bij de politie.
Maar los daarvan, voorkomen is de beste remedie. Blijf ver uit de buurt van deze "Garage" en ga gewoon naar een echte merkdealer.