Van Brienenoord Auto's
Auteur Bericht
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 09-feb-2013 3:24:12
Onderwerp : Van Brienenoord Auto's

Er zijn een aantal klachten over Van Brienenoord Auto's op dit forum gezet. Eén en ander is inmiddels opgelost met en zonder tussenkomst van de rechter. Dit forum-onderwerp is daarom opgeschoond, zodat deze oude zaken niet langer negatief doorwerken op de bedrijfsactiviteiten van genoemd bedrijf.


Brienenoord verkoopt auto's van rond de 10 jaar oud voor prijzen van rond de 4.000 euro. Dit brengt voor klanten in deze categorie auto's risico's met zich mee. Dit geld niet alleen voor Brienenoord, maar voor de autohandel in zijn algemeen. Oude auto's zijn niet nieuw, juist daarom zijn ze relatief goedkoop in de aanschaf. De keerzijde is dat er meer en duurder onderhoud gepleegd moet worden. Deze kosten komen voor rekening van de klant, dus als u in deze categorie een auto zoekt moet u hier rekening mee houden.


Dit pleit de autohandelaar niet vrij. Deze moet een deugdelijk product verkopen en zich als een professional gedragen. Dit betekent dat de auto niet aan het einde van de straat door zijn hoeven mag zakken en bij verborgen gebreken (gebreken die al ten tijde van de koop aanwezig waren) de auto terugnemen of opknappen.


Mochten er in de toekomst klachten zijn over deze of andere autobedrijven, ga dan eerst goed bij uzelf te raden: wat heb ik gekocht? Heb ik garantie? Is het een verborgen gebrek? Heb ik alle afspraken op papier staan? Tenslotte is het sterk aan te raden om de auto vóór de aankoop onafhankelijk te laten keuren! U krijgt dan een overzicht van de technische staat, kilometerstand en een aankoopadvies.


De webmaster.