Kopen van een AMG C 3.2 van Juji 2002 met 134.500 km..
Auteur Bericht
Joined : 14-dec-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 14-dec-2014 5:28:13
Onderwerp : Kopen van een AMG C 3.2 van Juji 2002 met 134.500 km..

Op 7november j.l. zag ik in een advertentie van ALL Cars Company/Tom van de Brink uit Eindhoven genoemde Mercedes AMG 3.2, een jongensdroom natuurlijk. Zelf had ik een goed onderhouden BMW 330 i ter inruil, iets meer kilometers en iets jonger. De AMG moest maar 8.950 euro kosten en ik snapte ook wel dat deze opgeknapt moest worden. De meesten kostten met deze kilometerstand rond de 12.500 a 15.000 euro. Aangezien er geen garantie, boekjes/kwijt geraakt of rekeningen/onderhouden door vriend monteur bij waren spraken we af dat hij voor een aankoopkeuring bij Mercedes-dealer EAG te Eindhoven terecht kon voor een aankoopkeuring. De verkoper van de AMG had daar contacten.
Na een proefritje bij mooi droog weer ging hij op de brug van EAG Mercedes te Eindhoven terwijl de verkoper en ik een tijdje koffie gingen drinken. Na een tijdje werden we uitgenodigd bij een monteur die op de brug aan gaf dat er buiten wat beschermende plaatjes gescheurd geen bijzondere zaken te melden hadden. Nu wist ik dat we een aankoopkeuring hadden afgesproken en de kosten zouden delen, maar bij een Mercedes garage met monteur die mij dit wist te vertellen moest het wel goed zitten. Kreeg van de prijs nog 250 euro af wegens een oppervlakkig deukje en beschadiging versnellingspook. We reden gezamenlijk met de verkoper van All Cars naar het bedrijf waar hij werkte en sloten de koop af.
Thuis gekomen heb ik meteen contact opgenomen met de Mercedes-dealer Wensink in Apeldoorn/ik woon in Zutphen en hebben samen besloten een aankoopkeuring bij hen te laten uitvoeren. Ik heb mij toen meteen ingeschreven voor een Onderhoudsplan Plus en afgesproken bij hen alle mankementen te laten herstellen. Bij geen pech zouden deze rond de 3800 euro komen. Het ging mij niet zozeer om het bedrag/dat wist ik maar wat er uit de keuring kwam, maar waar ik het aan moest uitgeven, terwijl EAG en All Cars mij hierover niets hadden laten horen. De verwarming van beide stoelen waren defect, de remschijven voor waren minimaal, een groot deel van de aanjagers inclusief de hevels die de luchttoevoer moesten regelen waren defect – hele dashbord moet eruit a 1500 euro, laat ik 29 dec. bij Wensink doen -, een achterband had 2.6 mm terwijl de ander 5 had en voor beiden 8 ... vreemd toch -.
Heb na de aankoopkeuring contact opgenomen met All Cars/Tom van de Brink die graag de defecten die uit de keuring kwamen met het geschatte bedrag/gespecificeerd gemaild wilde hebben. Bovendien zij hij dat er geen echte aankoopkeuring was gedaan/niet op schrift maar even onder op de brug bekeken … ja, mijn woord tegen het zijne ... Naar om een klant er zo vanaf te laten komen ... Nadat ik dat in overleg met Wensink had gedaan belde hij mij op en deed na overleg met zijn baas te hebben gehad een voorstel schadevergoeding van 250 euro. Ik vertelde dat ik hier niet mee accoord ging. Hij stelde voor alles zelf voor de helft van de prijs van Wensink te willen doen hetgeen ik niet netjes naar dealer Wensink vond, bovendien was mijn vertrouwen in hen ook verdwenen.
Aangezien hier - was mij door Tom van de Brink verteld - een Mercedes dealer bij was betrokken die op deze wijze mijn vertrouwen toch wel heeft beschaamd heb ik deze mail naar de hoofdimporteur Mercedes en ALL Cars Company/EAG in Eindhoven gemaild.
Na een kleine week kreeg ik de hoofdimporteur aan de lijn die het allemaal vervelend voor mij vond maar niets kon doen aangezien EAG te Eindhoven geen Mercedes - DEALER maar een Mercedes - garage was. Ook hierin had ik dus attenter moeten zijn. Misleid door mijn jongensdroom …:-).
Ik weet dat ik hier allemaal weinig mee kan, maar wil deze namen ergens noemen om mijn opvolgers te beschermen. En … wie weet hebben jullie nog een mogelijkheid.