Klacht over Autoplaza Kannemans te Amersfoort
Auteur Bericht
Joined : 20-sep-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-sep-2011 1:43:08
Onderwerp : Klacht over Autoplaza Kannemans te Amersfoort

Vrijdagochtend gebeld met Autoplaza Kannemans uit Amersfoort omdat we er een leuke auto hebben zien staan, we willen graag 's middags de auto gaan bekijken. We komen uit Heerhugowaard en het is zo'n 100 km rijden, dus willen we eerst verifiëren of de aangeboden auto die we op Marktplaats hadden gevonden nog wel aanwezig zou zijn. We spreken af dat we om 14.00 uur aanwezig zullen zijn. Hen ook verteld dat we van ver komen... "Geen probleem hoor, de auto is er nog". Ik heb 's middags verlof genomen en met vriendin en schoonmoeder naar Amersfoort gereden. Omdat we in de file belandden, hebben we nog even gebeld dat het wellicht een kwartiertje later zou kunnen worden maar dat we er bijna waren. Opnieuw geen probleem. Bij aankomst bij het bedrijf meldden wij ons bij het eerste personeelslid dat we tegenkomen en melden dat we voor de Corsa komen die zij te koop hebben staan. De man kijkt ons enigszins verward aan, vraagt nog of we voor de vijfdeurs Corsa komen? Na bevestiging onzerzijds meldt hij ons dat die auto net vanmorgen is verkocht. Hij beent snel de zaak in naar een collega die in een kantoortje achter een buro zit, druk gebarend vindt daar zo te zien enige discussie plaats. De verkoper komt het kantoortje uit en meldt ons dat er blijkbaar weer afspraken zijn gemaakt zonder dit aan hen door te geven, dit gebeurt wel vaker. Uiteraard ben ik behoorlijk boos en vraag financiële genoegdoening omdat we toch 200 km hebben moeten rijden (retour Heerhugowaard - Amersfoort), ik heb een halve dag verlof genomen….. ik wil in elk geval mijn benzinekosten terug. De verkoper meldt dat we maar opnieuw het telefoonnummer moeten bellen dat we vanmorgen ook hebben gebeld en daar onze claim maar moeten neerleggen. Men is blijkbaar niet in staat elkaar intern aan te spreken? Aldus hebben we gedaan, vanuit de “showroom” van deze autohandelaar hebben we opnieuw gebeld met de zaak….. heel bijzonder. Blijkbaar werd de telefoon aangenomen door een monteur, na enig aandringen komt deze man, van allochtone afkomst, zich melden in de showroom. Hij vind het vreemd dat we boos zijn, “dat is gewoon de handel, de andere koper was eerder en heeft de auto gekocht, jammer voor ons, verder nog iets?”. We meldden dat we hier niet mee akkoord gaan en dat we verwachten dat ze onze benzinekosten vergoeden, dit is niet een manier om met klanten om te gaan, probeer ik nog. Ik loop achter de man aan een kantoortje in waarin hij zich blijkbaar wilde afsluiten van ons, blijkbaar voelde hij zich geïntimideerd door mij want hij meldde mij direct, “als het op deze manier moet, doe ik helemaal niets meer voor jullie. En nu de zaak verlaten” schreeuwde hij tegen mij zwaaiend met een grote ringsleutel in zijn hand. “Als je nu niet opsodemietert, zul je nog spijt krijgen”. Omdat ik niet echt onder de indruk was van dit verbaal geweld ben ik nog achter de man aangelopen om hem te melden dat dit geen manier is om met klanten om te gaan en dat ik er zeker voor zou zorgen dat hij hier meer van zou horen. De “monteur” verdwijnt vervolgens uit beeld. Omdat de eerste verkoper zich blijkbaar toch wel schuldig voelde naar ons toe heeft die nog een poging gedaan om ons bij een handelaar in de buurt te brengen die ons wellicht wel van dienst zou kunnen zijn, toch nog een aardige geste. Helaas konden we bij deze uiterst correcte collega niet slagen.
Bij vervolgbezoeken bij autohandelaren in de buurt werd gemeld dat Autoplaza Kannemans er de gewoonte op na houdt om op internet met aantrekkelijke auto’s te adverteren die hij helemaal niet heeft. Hiermee worden klanten gelokt.
Omdat ik me ronduit onbeschoft behandeld voel door deze handelaar zou ik anderen willen waarschuwen voor Autoplaza Kannemans. Een schande in de autobranche.

Nathalie
Joined : 13-dec-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-dec-2014 18:05:17

Hier ook een klacht.

Afgelopen zomer daar een auto gekocht, betrouwbaar merk. Maar al twee uur na aankoop werd duidelijk dat deze auto niet betrouwbaar is. Er kwamen steeds meer mankementen bij, de auto viel uit voor het stoplicht en later in bochten (bij terugschakelen). Levensgevaarlijk. De garage wilde de auto maken, maar deed dat uiteindelijk niet. Problemen kwamen na een week gewoon weer terug. Dan weer naar de garage, week rijden en weer terug.

Een andere oplossing zoeken wilden ze niet, na lang aandringen en "zeuren" wilden ze wel naar een andere auto voor me kijken. Wat zoveel betekende als: 'wij kopen je auto in tegen inkoopprijs en dan mag je weer een nieuwe auto kopen'. Dubbel genaaid dus.

Uiteindelijk na vier maanden gezeik de auto (terug) verkocht voor de helft van de prijs.

Oplichters zijn het!

Frans77
Joined : 17-dec-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 17-dec-2014 17:06:29

Ik heb hier ooit een auto gekocht, die uitviel met de testrit.
Geen probleem, dan krijg je toch even een goeie accu want dat zou het probleem zijn...
Onderweg naar huis stil komen te staan, eindelijk weer gestart.
Eenmaal thuis gekomen weg laten brengen naar de garage bleek iets met de startsleutel te maken te hebben, of een electrisch probleem!! het werd al weer een extra prijsje door het onderzoek, ik had ook maar 1 sleutel meegekregen.
Ik heb deze man opgebeld en gevraagd voor een oplossing maar die kwam er niet, het kwam er op neer dat ik gewoon al mijn geld kwijt was door een kapotte auto te kopen.
Een hele stomme fout geweest van mij door er in te trappen, maar zeker ook een les!, want dit probleem moet al bekend zijn geweest bij autoplaza kannemans.
Ik was in alle staten om die vent eens even goed aan te pakken, maar ik geloof heilig in boontje komt om zijn loontje, en ik ben niet de enige die klachten heeft over deze sluwe praktijken zo te zien.
mensen voor dat jullie een auto kopen altijd even op naam googlen referenties na trekken over het bedrijf!
in dit geval zeg ik: KOOP GEEN AUTO BIJ AUTOPLAZA KANNEMANS UIT AMERSFOORT.