koop geen auto bij P&P haarlem/hheemstede
Auteur Bericht
Joined : 25-mrt-2016
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 25-mrt-2016 11:38:33
Onderwerp : koop geen auto bij P&P haarlem/hheemstede

Afgelopen 16 januari kocht ik een Volvo bij p&p In eerste instantie ging ik voor een ford station maar die bleek verkocht te zijn.
Als alternatief had de dealer de Volvo. Volgens de dealer was de auto nog gekeurd, en hoefde ik hem thuis alleen te verzekeren wat ik ook direct gedaan heb.
Maar wat schets nu mijn verbazing op 16 maart krijg ik van RDW een boete voor te laat keuren. Normaal krijg je van RDW ruim van te voren bericht dat de auto gekeurd moet worden maar deze heb ik niet gehad. Toen ik bij de RDW op de site controleerde wanneer hij gekeurd had moeten zijn. De vervaldatum APK was op 7-12-2015. Ik had dus een ongekeurde auto gekocht die ik netjes verzekerd had maar als er wat gebeurd was niet verzekerd was. Ik durfde er niet meer mee te rijden en heb hem laten keuren voor een bedrag van 350 euro.(was hem onverwacht 3dg kwijt terwijl ik hem voor mijn werk nodig had)
Ik heb via marktplaats mail contact gezocht met P&P met de uiteindelijke conclusie dat ik naar hun toe had moeten komen nu konden ze niets meer voor mij betekenen. Ik had het reel gevonden als zij de boete van 130 euro voor hun rekening hadden genomen, maar dat vonden ze niet nodig. Ze wilde dat ik het risico had genomen om weer met de auto de openbare weg op te gaan met het risico dat ik nogmaals gecontroleerd was of nog erger dat ik met een onverzekerde auto de weg op ging.
WEES GEWAARSCHUWD KOOP GEEN AUTO BIJ P%P
Martijn