Belazerd?
Auteur Bericht
Joined : 21-okt-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 21-okt-2007 22:53:00
Onderwerp : Belazerd?

Graag wil ik wat advies.
Ik ben bezig met het kopen van een tweedehands auto. Het is duidelijk dat het een handelaar is. Er gebeuren nu een aantal zaken waardoor er vertraging oploopt en waardoor ik het niet helemaal vertrouw. Hij is geen Bovag lid, heeft geen vaste zaak. Is er een instantie waar ik informatie kan inwinnen, of waar ik als het inderdaad niet in orde blijkt, dit bedrijf kan aangeven? Ik weet dat als het mis is, ik naar de politie kan, maar waar kan ik nu informatie inwinnen? Ombudsman, consumentenbond, is er in de autobranche zoiets?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 22-okt-2007 8:49:36
Onderwerp : Belazerd?

Het ligt er natuurlijk aan wat u wilt weten, wat auto's beteft kunt u hier terecht... en wat er niet in de artikelen staat kunt op dit forum vragen. Ik raad u ook aan om de forum onderwerpen eens door te nemen, waarschijnlijk staan er gelijksoortige vragen als de uwe tussen.


Heeft u juridische vragen dan kunt u terecht bij Rechtswinkel-Groningen.nl


Deze website wordt beheerd door rechtenstudenten uit Groningen die u telefonisch kunnen bijstaan.


Succes!

Esther
Joined : 21-okt-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 04-nov-2007 11:08:54
Onderwerp : Belazerd?

Geen instantie dus.
Ik heb de koop inmiddels gesloten en ben tevreden.
Ik vind wel dat er eigenlijk zo'n instantie zou moeten zijn. Als je een auto koopt "voor weinig", is er geen Bovag te vinden. Je bent dus overgeleverd aan de handelaren. Als je dan wel gedegen informatie zou krijgen en een instantie voor hulp en informatie, zou dat erg schelen.
Gelukkig heb ik zelf de troeven redelijk in handen gehouden door de koop pas echt te sluiten toen alles rond was, maar je kunt goed belazerd worden!
Ik heb zelf de afdeling rechtshulp van de ANWB gebeld maar daar krijg ik dan te horen dat ik voor 1000 tot 1500 euro en heel oude auto's (10 tot 18 jaar)niet zoveel mag verwachten! Natuurlijk weet ik wat ik voor dat geld kan verwachten en is zo'n opmerking onzin want de dealer moet zich wel aan zijn woord en de wet houden!

In elk geval bedankt voor jullie info.

Esther

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-nov-2007 11:37:01
Onderwerp : Belazerd?

Daar zegt u een waar woord: De dealer moet zich aan de wet houden.


Wordt u dus belazerd dan kunt u de dealer voor het gerecht slepen. Echter, de bedragen waar het om gaat zijn dermate laag dat de kosten van een proces vaak hoger zijn dan de schade.


Daarom is het essentieel dat kopers van oudere auto's en occasions van hooguit een paar duizend euro zich eerst goed verdiepen in alles wat fout kan gaan en net als u de touwtjes goed in houden totdat alles naar tevredenheid op papier staat.


Wat betreft de info, graag gedaan en ik hoop dat u veel rijplezier heeft!