Aanschafvragen particulier Chrysler Neon 2.0I 16V LE
Auteur Bericht
Joined : 26-aug-2008
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 26-aug-2008 10:35:55
Onderwerp : Aanschafvragen particulier Chrysler Neon 2.0I 16V LE

Hallo,
Ik ben gisteren wezen kijken naar een Chrysler Neon 2.0I 16V LE, b.j. november 2000, wezen kijken, met een KM stand van 136,600. Nu zit daar geen NAP bij en wilde ik weten hoe goed deze deal is. De verkoper had eerder een garage en heeft deze als inruil verkregen, maar de naam van de vorige eigenaar staat er nog op. Ook dat kan een probleem zijn, neem ik aan.

Wij zijn een prijs van 4500 overeengekomen, maar nu weet ik niet of dit teveel is voor een auto waar dus wss aan de teller is gerommeld. (Geen idee, ik heb een aankoopkeuring laten doen en daar is niet veel uitgekomen - de kleinigheidjes die zou de verkoper oplossen voor ik de auto overneem)

Ook wilde ik weten over de aankoop rechterlijk klopt dan. Want ik heb wel akkoord gegeven, maar niet getekend. Dus is het alleen mondeling.

Net nu gechecked bij de NAP en de KM stand is volgens hun fout.

Enig advies? Ik zou hem donderdag moeten gaan aanschaffen.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-aug-2008 11:12:46

Hallo!


Tja, als er met de teller geknoeid is en dit is niet tijdens de "aankoop" vermeld dan klopt de prijs ook niet. Je spreekt een prijs af op basis van de specificatie: merk/model, bouwjaar, kilometerstand, etc, etc...


Dus gelijk deze dealer bellen en zeggen dat je of van de koop afziet of opnieuw in onderhandeling wil.


Ik zie dat jeje op de particuliere markt begeeft, ik ben blij dat je zo ondernemend bent dat je dit voordat het geld en de auto van eigenaar gewisseld is hebt uitgevonden. Want als dit het geval is dan is het zeer moeilijk om de koop terug te draaien.


Ik ben benieuwd wat je nu gaat doen... succes!

mjeh74
Joined : 26-aug-2008
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 26-aug-2008 12:42:18

Tja, 4500 euro voor een G3 gas installatie is niet veel voor zo'n auto van 2000, maar tegelijkertijd is het wel erg vervelend van die kilometerteller...

Ik heb nu 3 problemen gevonden, en dat is niet eens de parkeerschade meeberekend:

1. kilometerstand (denk dan dat een ton extra wel geteld mag worden, niet?)
2. de auto staat nog op naam van de vorige eigenaar (deze man had een garage maar moest hem afbreken van de gemeente, iets met ruimtelijke ordening), en hij had hem ter inruil gekregen... (maar ook hier weer geldt dat deze voormalig garagehouder met zijn garagebedrijf de opknapbeurten verzorgde voor de vorige eigenaar en voor de eigenaar daarvoor ook!)
3. geen verzekering (en daardoor ook een tijd geschorst)

punten 2 en 3 zouden belangrijk zijn om te bewijzen dat de auto niet gestolen is (wel is er een overschrijfformulier, maar ook niet op naam van de verkoper), dus ook dat is vreemd

juridisch gezien is er dus geen probleem om de koop af te zeggen dan? want ik denk dat ik dat dan maar doe Sad

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-aug-2008 13:20:15

Nee, dat denk ik niet... je hebt niets ondertekend en de verkoper (is het een bedrijf?) heeft je neem ik aan niets verteld over de km-stand die niet klopt.


Gewoon afzeggen en een andere auto zoeken. Naar mijn mening is het allemaal een heel vage bedoening met auto's die verkocht worden zonder dat de verkoper eigenaar is en de km-stand klopt óók niet... pff, mochten ze het zover willen laten komen dat ze je aanklagen dan denk ik niet dat ze kunnen winnen. Zeker niet als het om een autobedrijf gaat.


Jammer, maar gewoon even doorzoeken en onthoud dat goedkoop vaak duurkoop is!

mjeh74
Joined : 26-aug-2008
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 26-aug-2008 15:09:10

Bedankt voor de hulp. Ik heb inderdaad de koop afgezegd en de verkoper (particulier, hoewel wel de stempel van zijn garage die niet meer bestaat) had er geen problemen mee. Zijn auto staat op Marktplaats en er zijn genoeg bieders.