lpg advies
Auteur Bericht
Joined : 17-jan-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 17-jan-2010 18:24:24
Onderwerp : lpg advies

Ik kijk om me heen voor een occasion van ong. 2004/2005. Ik rijd ong. 25000 km pj en overweeg sterk een lpg-er te kopen.
ik heb er 3 op 'het oog' , een Daewoo Tacuma, Renault Scenic en een citroen xsara picasso. En evt op diesel een Ford C-max. (of 1 van de andere op diesel). Dit vanwege de hogere instap.
ik lees en hoor diverse wilde verhalen hierover. hebben jullie ervaring met 1 van deze autos op lpg? En waar moet ik op letten bij aanschaf?
Bij welke km stand begint bij lpg de problemen? Heb nu een focus uit 2000 met ruim 3 ton op de teller (behalve de brandstofpomp zonder noemenswaardige problemen).
qua directe kosten is lpg op jaarbasis ongeveer 600 euro goedkoper, maar als ik die extra kwijt ben met een lpg-er schiet ik er nog niets mee op.
alvast bedankt voor de tips.

Grmbl67
Joined : 17-jan-2010
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 17-jan-2010 23:52:17
Onderwerp : lpg advies

Eigen ervaringen met deze auto's:
(Grand) Scénic op LPG-G3 maar iets nieuwer (2007) dan jij zoekt (2004-2005).
Was de Grand Scénic II fase2: dus met de facelift. 100.000 kms gereden zonder één enkel motorisch probleem - maar gezien de leeftijd mag dat worden verwacht. Wel ben ik van mening dat de Renaults vanaf deze versies (2006 en later) veel betrouwbaarder zijn dan de auto's daarvoor.

Omdat je ook naar diesel vraagt:
Scénic 1.5 dCi van 2004 waarin ik nu 12d kms gereden (stand 140d) zonder motorische problemen, maar slechts enkele kleine electronische dingetjes. Erg zuinig, je rijdt er 1:20 mee.

Ford Focus/C-Max met 1.6 TDCi-Diesel: heb ik probleemloos in gereden, een goede herinnering. De 1.6-110pk dieselmotor is erg zuinig, en verkrijgbaar met een CVT/automaat voor een maximaal comfort.

Op Autoweek.nl staan zeer veel reviews van deze auto's.
Succes met zoeken en de keuze.