daihatsu gran move/1999/apk 21-12-2010/95,000km
Auteur Bericht
Joined : 23-jan-2010
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 23-jan-2010 12:35:05
Onderwerp : daihatsu gran move/1999/apk 21-12-2010/95,000km

Hoi mensen,

1 jaar en 4 maanden geleden heb ik een auto gekocht ( Volvo 740) die nu reeds overleden is..ben zogezegd, belazerd door iemand die ik vertrouwde, waar ik al jaren mijn auto in onderhoud had..
Afijn, dat is nu eenmaal gebeurd..de volvo moet weg.
Maar nu ben ik aan het rondkijken en aangezien ik niet veel geld heb zoek ik dus een auto voor niet al teveel..
Ik kwam dus de daihatsu tegen zoals boven genoemd. De distributiesnaar is vervangen bij 85.000 km.
Kan iemand mij vertellen of dit een goede autois, heeft iemand ervaring met dit type, merk??
Hoor het graag..alvast dank..

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-jan-2010 13:24:59

Hallo Elly,


De kwaliteit van een occasion is voor een groot deel afhankelijk van het onderhoud. Als het onderhoudsboekje netjes is bijgehouden en de distributieriem is pas geleden vervangen, dan denk ik dat een goede koop hebt aan deze auto. Daihatsu heeft een sterke link met eigenaar Toyota en dat zijn niet de minste autobouwers.


Hiernaast is onderhoud van een Volvo duurder dan die van een Daihatsu, dus zeker in deze tijden (als je de ruimte van een 740 kunt missen) is deze aankoop helemaal zo gek nog niet.


Marnix

Elly
Joined : 23-jan-2010
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 23-jan-2010 23:25:57

Ik ben dus wel gevallen voor een daihatsu cran move..maar dan uit 1997 met 246.000 op de teller..
Dat heb ik gedaan omdat ik na het fiasco van de volvo niet veel geld meer in een auto steken wil..
De verkoopster heeft me verteld dat er een nieuwe distributie riem in moet. Ze vroeg 1000 euro en we hebben nu 600 afgesproken omdat ik de riem erin moet laten doen..
Ik hoop dat ik er een paar jaar mee voort kan..
a.s. weekend wil ik erheen en dan zal ik de checklist meenemen zodat ik nalopen kan of ik niet meer dingen tegenkom..

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 24-jan-2010 11:59:20

OK, dat zijn wel heel wat meer kilometers dan de eerdere keus. De prijs is dan wel weer heel schappelijk, echter moet je niet vreemd opkijken als je binnen het jaar een kleine 1000 euro aan onderhoud en reparaties moet uitgeven. Een goed onderhoudsverleden is essentieel voor auto's met deze kilometerstand en bij twijfel is een aankoopkeuring bij ANWB of Dekra zeker aan te raden.


Voor deze bedragen mag je niet verwachten dat je garantie krijgt, dus het risico op kosten ligt bij jezelf.


Succes en ik ben benieuwd of je overgaat tot een aankoop.

Elly
Joined : 23-jan-2010
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 24-jan-2010 19:52:06

Hoi Marnix,
ik besef heel goed dat het een auto is met de nodige km erop.
Mijn man gaat er morgen heen en zal met de checklist goed opletten bij de aankoop, al zegt dat niet alles want de Volvo kwam bij een bevriende garage vandaan en kijk nu waar ik ben ermee.
Afijn, ik verwacht niet teveel, zal er zelf een nieuwe distributie riem laten inzetten . Ook zal Piet naar de aanwezige boekjes van het onderhoud vragen, zodat we kunnen kijken wat er allemaal aan gebeurd is.
Ik heb eigenlijk geen zin en ook geen geld om elke keer veel te betalen en dan na 1 jaar weer ermee te zitten..nu weet ik dat ik niet veel mag verwachten..maar daar is de prijs naar.
Als Piet het echt niet vertrouwd zal hij me bellen en dan kunnen we altijd de aankoop niet doen.