somig mensen voelen hun opgelicht als ze een auto kopen!!!!!
Auteur Bericht
Joined : 26-feb-2010
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 26-feb-2010 15:53:56
Onderwerp : somig mensen voelen hun opgelicht als ze een auto kopen!!!!!

ik zelf gewoon een monteur lees veel op internet klachten over handelaren en als ik de bericht lees zie ik dat de meeste het zelf doen
ten eerst rij altijd proef met een auto neem iemand mee die vertand heb geen praatjes maker die gaaat kijken of hij schade heeft gehad want alle autos hebben schade gehad al van af de fabriek komen ze nieuw van transport met schade of de monteur die heb afleverings klaar moet maken rijdt er een deuk in geloof mij gebeurt ik heb bij dealers gewrt en ook bij handelaren en weet precies wat er gebeurt

een auto die u koopt met garantie heeft u ook niks aan allemaal kleine lettertjes
waar het om gaat is dat het bedrijf gewoon service gericht is en goeie reklame wilt daar gaat het om
en het nadeel van een auto is de ene is goed en andere is slecht
km zeggen niet altijd wat heeft vorige eigenaar hem onderhouden en waar bij een slechte garage onderhoud kan op verschilende manieren als te werk gaat hoe het bij een dealer moet gaat als volgt daar hebben bij iedere merk de zelfe systeem
een soort schema

20.000 km 1 jaar
test rit verlichting controleren
olie verversen met filter
banden spaning vloeistoofen controleren vullen
test kast er aan hangen
zo iets is is een half uurtje gebeurt

40.000 km beurt 2 jaar
test rit verlichting controleren
olie verversen met filter
banden spaning vloeistoofen controleren vullen
test kast er aan hangen
remmen controleren ja alleen kijken betekent dat er mag geen wielen eraf worden gehaald
dat kost tijd.
bij dit beurtje wordt wat meer gecontroleerd maar echt niet meer gedaan

50.000 km beurt 3 jaar precies het zelfde weer meer gecontroleerd meestal remmen voor dun op dus worden vervangen
achter als ze piepen worden ze schoon gemaakt enb anders blijven de wielen zitten

4 jaar beurt is eigenlijk een grote beurt
dan worden er pas dingetjes vervangen bougies luchtfilter enzo voort
maar wat niet op het schema staan wordt niet gecontroleerd
en dat vindt ik bij een dealer de min punten daarom kunnen ze stunten met prijzen
maar als zo een beurt is gedaan wilt niet zeggen dat u auto goed is
want er zijn veel meer dingen die gecontroleerd moeten worden

en dat gebeurt bij goeie universel garage wel waar ik het heb geleerd door echt monteur van de oude stempel
een auto moet mee gereden geworden voor eraan gewrkt wordt zeker door chef monteur wat al niet vaak bij een dealer wordt gedaan
om te kijken wat de auto doet en hoe hij rijdt rammeltjes enzo voort
dan kan hij hij de brug op en dan moet gewoon alles gecontroleerd worden verlichting en gewoon echt alles wielen moeten er af
niet alleen maar vervangen en monteren een ashoe controleren een uitlaat kan hij nog een jaar mee ?
de achter remmen is alles gangbaar voor gaat daar alles nog soepel zitten de blokken niet vast
vsnaar is die nog goed slaat de ventilator nog aan zit er nog genoeg bakolie in de bak
ga zo maar door.

km standen worden bij handelaren vaak terug gedraaid komen we soms via n.a. p achter maar ook niet altijd is ook niet zuiver
ook de dealer meld niet altijd na de inspectie km stand want als de auto veel km rijdt en de dealer weet dat hij toch een keer moet inruilen gaat hij echt niet doen ja als de km stand beetje uit komt
en ook de klant rommelt er vaak mee want ze gaan kijken op internet km corectie en het staat er vol mee
en somige handelaren vallen dan wel is onder de slechte
een auto kopen kan je vaak beter doen bij garage die ook auto's maakt als je niet iemand heb die verstand heeft van autos
en kijken beetje hoe het bedrijf is de persoon vaak hoe kleiner het bedrijf is hoe beter want waarom zou die zo zijn die wilt goeie reklame
en waar koop je juist geen auto een handelaar waar het bom vol staat met jonge autos en goedkoop
waarom juist daar niet het volgende het zijn ex leas autos die uit het contract van de laes maatschapij worden gezet hoge km stand veel ondwerhoudt kosten noem maar op
de ene heeft geluk en de andere niet die koopt een slopert en hoeft niet altijd een ex leas voertuig te zijn kan ook eeen autop bij de dealer zijn wat ook meestal zo is
nopu dan wordt hij al makelijk neem nou een bmw of een mercedes audi als die bij de dealer wordt door gestoken na de handel is het een auto die de dealer niet wilt verkopen aan ze klanten ex taxi geweest met hoge km stand noem maar op
dus eigenlijk vindt ik dat mensen hun eigen zelf de elende aan doen
want de meeste kijken na het bouwjaar en de prijs en gaan ze op internet zoeken en komen ze bij bepaalde handelaren terecht die met dat soort autos tewerk gaan
en vaak de smoes hebben proef rijden kan niet gewoon altijd proef rijden of kom later en ga niet naar een krasje kijken of kijken of de motor schoon is
haha want hij kan beter vuil zijn stoffig want handelaren gaan dat afspuiten met hogedruk zo dat je geen lekkage ziet
en jah mens kijken vaak na hoe schoon de motor is maar dat is juist fout ja op olie sporen en water daar moet je na kijken
als na een auto kijkt om te kopen neem iemand mee met verstand oif let zelf op bepaalde factoren en bel nooit van te voren ik kom na die auto kijken nee
er gewoon na toe gaan want anders ga ze hem eerst warm laten lopen en noem maar op het enige wat meest er aan de hand als je zo in eens er betn dat de auto niet start accu leeg bezine op banden spaning laag remmen schuren
maar na bij startem met accu of start kast doe hij het na 3 keer goed remmen tijdens het rijden houdt het schuren geluid ook op en anders zijn de remmen op
en kijk voor dat je de auto start even de olie en alles na en dat doe je ook als je gereden heb ook meestal als het een goed bedrijf is staat allles op peil en start de auto ook want als je autois heb staan moet je gwewoon vaak als eigenaar van het bedrijf of perseneel de autos schoonmaklen en laten lopen
en kijk bij de olie of er geen water bij zit geen geen tikende geluiden en tijdens het rijden in bochten geen gekke geluiden rookt hij enzo voort
banden profiel en de volgende dingen een afleverings beurt zegt ook niks en een apk ook niet
afleverings beurt is het voordeel niet voor u maar voor het bedrijf
dat is in ieder autobedrijf en dealer en handelaar voor hun een voordeel maar niet voor de klant
waarom? ze verdiene nog iets van 300 euro aaan de auto en ze vervangen alleen wat de klant snel ziet olei lucht filtertje vloeistoffen bij vullen even de remmen controleren
of nog 10.0000 km verder kunnnen
Apk het zelfde ten eerste een apk is een moment op namen als hij op dat moment goed remt is hij goed is het banden profiel 2 mm is goed met remmen voor de apk bedoel ik wordt niet geken hoe ze zijn als hij maar op de bank goed is maar wie zegt dat er geen lekkage zit of de voeringen na 200 km op is daar wordt met apk geken
het zelfde met een uitlaat als hij op dat moment gas dicht is is het goed maar hij kan wel zo slecht zijn dat er morgen gat in zit
en soms breng de handelaar ze na een apk station waar goeie band meee hebben iedere dag met 4 autos komen dus daar valt dan ook mee te rommelen bandjes even wisselen
remmetjes op dat momtent slecht even rondje rijden met voet op[ het pedaal
maar zo kan ik wel verder dus mensen wees wakker kijk niet na een auto die er leuk uit ziet en na de prijs



Syl
Joined : 01-nov-2012
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 04-nov-2012 21:03:00

Mag ik reageren op je verhaal ?

Ik voel mij ook behoorlijk opgelicht , ik kocht 3 weken geleden een kampeerbus bij een naar mijn idee proffecioneel keurig uitziend bedrijf in Gorredijk .
Er zat nieuwe APK en een campercheck op mijn bus , achteraf doet mijn koelkast en 12 volt systeem het helemaal niet , ik heb voor inmiddels 2500,- laten opknappen aan de bus , er zat zelfs peurschuim in de wielkassen en kokerbalken gespoten !!dan hebben we het nog niet over lekkende toestanden zoals rem , krenkas , radiator .
Kortom een heleboel dingen die je als leek echt niet kan zien . En ja wel proef gereden en nee helaas geen aankoopkeuring maar is het niet verschrikkelijkheid dat je als klant met een deskundige aan moet komen zetten en verschillende extra keuringen moet laten doen omdat er anders door een proffecioneel bedrijf een auto aan je verkocht word die zo naar de plaatselijke sloop door gereden kan worden ?

Ik heb zelf een kapsalon , als jij naar de kapper gaat neem je er dan ook een mee om te kijken of de kapper die je gaat knippen het daadwerkelijk ook kan ? Welke proffecionel kan je dan in godsnaam nog vertrouwen ?