boordcomputer omega
Auteur Bericht
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 14:41:52
Onderwerp : boordcomputer omega

verschilende boordcomputer



hallo mensen van het goede leven ik zit met een vraagje over de boordcomputer ik ben opzoek naar een omega maar naa wat gezoek en gezweet is me opgevalen dat de omega twee verschilende boord computer display heeft mijn vraag is wat is het verschil

ik heb gezien dat je een volle display hebt en je hebt display die in het midden gescheiden zijn ik heb wat opel dealers gebeld maar die hebben me ook niet echt geholpen oke ik hoop op een antw bedankt alvast

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 15:07:44

Poeh, ik kan er geen kaas van maken  Wink Een volle display en een gescheiden? Ik neem aan dat het verschil zit in:

of de uitvoering van de Opel Omega
of dat deze displays in Omega's zitten van verschillende bouwjaren

Kunt u misschien wat specifieker zijn? Bijvoorbeeld welk bouwjaar de auto is?

PS. Ik heb uw bericht van de forum sectie: "Eigen Ervaringen" afgehaald om de discussie centraal te houden.

omega112
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 15:12:33

hoi bedankt dat je zo snel reageert het gaat om het bouw jaar 1996 het gaat om de cd uitvoering maar ik heb twee verschilende auto gezien ze zijn kwa prijs bijna het zelfde  maar aleen zit er twee verschilende display s in de ene display is zeg maar en geheel en de andere display is gescheiden in het midden wat ik me dus af vroeg is wat is het verschil en is de inhoud nou wel het zelfde of niet

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 16:36:52

Aanvankelijk dacht ik dat de Omega's met een ononderbroken een navigatiesysteem hadden. Maar na een aantal auto's bekeken te hebben via autoscout24.nl moet ik hier van terugkomen, want de auto's met navigatie hebben dit systeem allemaal naderhand laten inbouwen en dus niet op de plek van de boordcomputer.

Ik heb een plaatje gevonden op autoscout24 waar het gesplitste scherm te zien is en het lijkt er op (lettende op de weerspiegeling) dat het onderste scherm geen scherm is maar een stukje kunststof, denk aan knopjes van airco's in auto's zonder airco.

Deze Omega heeft wel een groot ononderbroken scherm. Deze is echter wel uit 1999, maar dat zegt ook niet alles, want deze Opel Omega is ook uit 1999, maar dan weer met een onderbroken scherm.

Ik geef het op... ik denk dat het een optioneel te bestellen schem is zonder echt veel meerwaarde. Want zelfs de luxere uitvoeringen hebben zowel een wel als niet ononderbroken scherm. Dus als de Opel dealer het zelf ook niet weet dan zou ik op internet twee Omega's zoeken met verschillende displays en zelf maar eens op onderzoek uitgaan.

Maar houdt ons op de hoogte, want ik ben nu wel heel nieuwsgierig geworden Happy

Succes!

omega112
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 16:57:01

ik heb inmiddels al 5 verschilende opel daelers gebeld een daar van beweerde dat de display die gescheiden is geen boordcomputer hij meet aleen de tempratuur en de tijd en dat de volle display een boord computer is  ;D maar ik ben de maklijkste niet dus voor controle een andere opel dealer gebeld en die beweerde dus het andere wat de vorige zei hij zij dat de gesplitste scherm juist de boorcomputer is en de andere niet dus ik ben nog niets wijzer  ???

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-feb-2006 17:19:12

Hahahaaa.... vraag anders eens naar de manager, gewoon het hele bedrijf doorgaan.

Als u eens wist hoeveel mensen ik bij sommige importeurs te spreken krijg voordat ik goede te pakken heb. De "merkgarantie" sectie van deze website maak ik namelijk aan de hand van een lijst en het wil nog wel eens voorkomen dat ik alle afdelingen van een auto importeur gesproken heb voordat ik iemand aan de lijn krijg die verstand van zaken heeft.

Dus mijn advies: Niet opgeven, gewoon doorgaan tot u iemand spreekt die weer waar die het over heeft. U kunt ook eens bij een dealer het instructieboekje uit een auto pakken. Deze boekjes worden namelijk gemaakt met informatie die geschikt is voor alle varianten van eenzelfde model. Dus hoogstwaarschijnlijk staan in het instructieboekje beide displays getoond met een beschrijving van de informatie die getoond wordt.

omega112
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 28-feb-2006 22:10:17
webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 01-mrt-2006 10:13:13

Hoe bent u er nu achter gekomen?

omega112
Joined : 27-feb-2006
Berichten : 8
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2006 0:28:05

mijn excuus voor het laat terug reageren nou ik heb gewoon een paar opel forums deze vraag voorgelegd enzo was er iemand die het me uitkon leggen