Vraag bij kopen nieuwe auto
Auteur Bericht
Joined : 12-aug-2010
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 12-aug-2010 2:04:47
Onderwerp : Vraag bij kopen nieuwe auto

Hallo,

Ten eerste weet ik niet of dit forum ook voor dit soort vragen bedoeld is omdat ik alleen maar klachten zie jegens autogarages maar 'here goes'.

Ik ben van plan om een eerste auto aan te schaffen en heb mijn budget op een 3000 euro gezet. Nu ben ik altijd van mening dat je hier wel een leuk autootje voor kunt kopen maar ik heb toch 1 vraag: Tot hoeveel km op de teller kan ik veilig kopen?

Wanneer ik zit te zoeken op autotrader of langs de garages gaan loop ik eigenlijk al automatisch door wanneer ik een auto zie die al boven de 120000 komt. Doe ik hier wel goed aan of kan ik ook rustig naar auto's kijken die bijvoorbeeld op 180000 km hebben gereden? Want dit zou mijn aantal resultaten aardig verhogen en dus mijn keuze ook.

Ik schaf de auto aan omdat ik hem veelal voor mijn werk moet gebruiken (intercedent voor uitzendbureau en moet vaak langs bij bedrijven in de buurt in ongeveer een straal van 20km). Privé zal ik de auto ook wel gebruiken voor wat langere ritjes.

Misschien dat er ook tips zijn voor goede betrouwbare auto's tot 3000 euro? Alle hulp/tips is/zijn welkom!

Met vriendelijke groet,

EriKc

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-aug-2010 12:19:15

Hallo Erik,


Je mag gewoon je vragen stellen. Dat er een aantal berichten van ontevreden occasionkopers tussenzitten geeft alleen maar aan dat je donders goed moet opletten tijdens de aankoop van een auto. Jij bent gelukkig voor je aankoop op deze website terecht gekomen, dus je kunt op hier lezen hoe je slechte auto's kunt herkennen.


Je hoopt nu dat een auto met 50% extra kilometers op de teller ook een goede keuze kan zijn. Natuurlijk kun je een goede auto vinden met deze kilometerstand. De kans op mankementen in de nabije toekomst is alleen groter. De tip die ik je mee wil geven is om de wielophanging, versnellingsbak en motor op basis van de artikelen in het OccasionAdvies Handboek extra goed te controleren.
De onderhoudshistorie is een belangrijk bewijs dat de auto frequent en goed onderhouden is. Zorg dat deze aanwezig is. Is deze niet voorhanden, laat de auto staan.

In deze prijsklasse is garantie meestal niet voorhanden. Vraag echter om minimaal 3 maanden op de motor en versnellingsbak en liefst wielophanging. Hiernaast is een aankoopkeuring, kost rond de 100 euro, een absolute must. Wanneer je bij wijze van je handtekening wil zetten, laat dan de auto keuren. Dit kan bij ANWB, DEKRA of merkdealer.


Of je rustig een auto met 180.000km kunt kopen? Nee, je zal extra op je hoede moeten zijn.


Succes!