Ervaring Prins Auto Alblasserdam
Auteur Bericht
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 24-mei-2011 17:11:47
Onderwerp : Ervaring Prins Auto Alblasserdam

Beste Lezers

Ik heb bij Auto Bedrijf PrinsAuto in Alblasserdam een auto gekocht een renault Clio een mooie auto om te zien,
ik zag de auto staan bij de auto site Gaspedaal ,eerst heb ik Auto Bedrijf PrinsAuto gemaild of de auto er nog was en toen zijn we de andere dag gaan kijken mooie auto vond wij,omdat op de site van dit bedrijf onder staande zaken staan zoals,
24 uur per dag bereikbaar, Hoge betrokkenheid, Complete kwaliteitscontrole, Autohistorie aantoonbaar, 12/24 maanden APK bij aflevering, nationale Auto Pas, Poetsbeurt, Afleverbeurt aangesloten bij Webshop Keurmerk, Erkend leerbedrijf,heb ik niet gekeken of dit bedrijf bij de Bovaq zat en er GARANTIE op de auto werd gegeven ook niet bij het af leveren had ik nog niets in de gaten auto werd keurig afgeleverd niets op aan te merken toen ik thuis kwam heb ik de papieren na zitten kijken en toen kwam ik er achter dat er nergens iets stond van GARANTIE stond vermeld ik heb gelijk de andere dag de heer Prins gebeld en die bevestigde dat ik GEEN GARANTIE op de renault Clio had maar dat ik deze er eventueel wel bij kon kopen voor € 500,00
Maar deze voorwaarden zag ik niet op de site van dit bedrijf staan het word nergens vermeld ook niet op de prijs kaartjes in het autobedrijf PrinsAuto en het word je ook niet verteld na de site te hebben bestudeert staat er onder aan de site van Auto Bedrijf PrinsAuto Algemene voorwaarden daar staat inderdaad beschreven dat je geen GARANTIE heb (toen was het te laat)
Ik heb nu een probleem dat de auto onregelmatig loopt het autobedrijf PrinsAuto heeft na dat ik aanhoudend heb geklaagd een vloeistof bij de benzine gegooid dat de injectoren schoon moest branden en ik moest maar V Power gaan tanken dus een dure brandstof tanken terwijl dat deze auto normaal ook op 95 heel goed zou moeten rijden en de auto zou los gereden moeten worden ?? terwijl dat deze auto 38000 km op de teller had staan, nadat dit allemaal niet hielp zal het aan de bobines liggen deze kon auto bedrijf PrinsAuto er in zetten maar ik moest de bobines wel zelf betalen
€ 43,00 per stuk er in zetten werd dan gratis gedaan maar de GARANTIE dat de auto dan weer normaal zou lopen kan het auto bedrijf PrinsAuto niet GARANDEREN,
Zo zie je maar mensen ik heb nooit een auto zonder GARANTIE gekocht en dit keer ben ik er eigenlijk
met open ogen in getrapt ,natuurlijk is het aan mezelf te wijten maar ik had ook door de heer prins gewaarschuwd kunnen worden dat ik een auto zonder GARANTIE KOCHT (het is het zelfde bedrijf wat op deze site adverteert Auto Bedrijf PRINSAUTO)
DUS LET OP BIJ AUTO BEDRIJF PRINSAUTO IN ALBLASSERDAM DAAR KOOP JE EEN AUTO ZONDER GARANTIE
GOED KOOP IS INDERDAAD DUUR KOOP

Stingsr
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 07-jun-2011 17:00:09

Beste Lezers

Nu is ook nog mijn Carkit stuk gegaan door foute montage bij PrinsAuto Alblasserdam
is geconstateerd door erkend instalateur navigatie en CarKits,heeft me weer € 150,00 gekost
ik heb geen Garantie bij PrinsAuto,auto +/- 2 maanden in bezit hoe stom kon ik zijn
Dus Goedkoop is echt Duurkoop
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:26 PM]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-jun-2011 17:34:12

Hallo Stingsr,


Ik lees dat het onderwerp garantie niet ter sprake is gekomen? Ik zie inderdaad ook niks op de website staan. Tja, als gemiddelde Nederlander koop je maar eens in de paar jaar een nieuwe auto, dan is het lastig om de belangrijke onderwerpen allemaal te onthouden en op het juiste moment te noemen. Voor de toekomst kun je op onze website een Checklist downloaden.


Wat betreft de reparatiekosten, ik lees op de website van PrinsAuto dat alle auto's op 50 punten gecontroleerd worden:

Quote:
Bij Prins Auto worden alle auto's afgeleverd met een complete kwaliteitscontrole. Dit houdt in dat de auto op 50 technische punten nagekeken wordt. De gebreken die hieruit naar voren komen worden kosteloos vervangen door Prins Auto.


Vallen de bobines (motor?) niet binnen deze 50 punten? En de carkit, wanneer is deze gemonteerd? Deze heeft namelijk zijn eigen garantietermijn.


Mvg, Marnix
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:26 PM]

Stingsr
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 08-jun-2011 22:36:46

Beste Marnix

ik heb wel gezien dat de heer Prins de Checklist van deze Site gebruikt als je een auto
in te ruilen heeft,
wat voor 50 punten er worden gecheckt ben ik ook niet achter gekomen die geeft PrinsAuto
niet prijs (bij de de aflevering zat geen lijst zoals bij een normale dealer),
de CarKit heb ik zelf aangeleverd en is door het Autobedrijf PrinsAuto ingebouwd de auto
had 38000 km gelopen en bij 40000 km moet er achteraf Olie worden ververst dat is zelfs
niet gedaan of aangeboden
de Bobines zijn geen draaiende delen die worden niet vergoed onder betaling van de bobines
werden ze er gratis ingezet maar PrinsAuto kon geen garantie geven dat het probleem dan was
opgelost maar PrinsAuto kwam wel zelf met dit voorstel om de bobines preventief te vervangen
GOED KOOP IS DUUR KOOP BIJ PRINSAUTO ALBALSSERDAM
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:26 PM]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-jun-2011 18:18:41

Hallo Singsr, als de carkit gewoon nieuw uit de doos is en deze dealer bouwt hem in, dan zit er gewoon garantie op. Op basis van het zogenaamde conformiteitsbeginsel mag u verwachten dat: een nieuwe carkit die door een autobedrijf wordt ingebouwd, het gewoon doet. De dealer zal de kosten voor reparatie moeten dragen, tenzij het onderdeel (de carkit zelf) kapot is, dan moet natuurlijk de leverancier van de carkit een nieuwe leveren.


PS, ik vind het grappig dat een autobedrijf onze checklist gebruikt. Dank voor de info Smile
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:25 PM]

Verso
Joined : 02-jul-2011
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 02-jul-2011 19:13:52

Heb je die garantie er nog bij gekocht dan.
Als je dat willens en wetens niet gedaan hebt wat verwacht je dan van het garagebedrijf.
Dat ze het nu gaan repareren,lijkt mij van niet.
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:25 PM]

Stingsr
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 03-jul-2011 23:03:06

Beste Verso

u reageert bij diverse onder werpen op dit Forum nog een keer uitleg voor u,
u begrijpt toch wel dat ik achteraf geen garantie gaat bijkopen,als de verkoper
in dit geval dhr Prins mij goed had voorgelicht over de Garantie had ik deze
auto niet bij Prins Auto gekocht dan had ik 1 deur verder gaan kijken,deze kwestie
speelt al voor de datum van 22 mei 2011 toen ik mijn eerste verhaal op deze site schreef,
toen ik in de gaten kreeg dat ik met dhr Prins niets kon bereiken ook geen coulance regeling
heb ik dhr Prins ook duidelijk gemaakt dat ik helemaal klaar was met hem en het Bedrijf
Prins Auto,en heb ik mijn auto bij de dealer laten nakijken en repareren,dus is het voor mij
klaar,Ik heb dit op het Forum geschreven om mensen te informeren dat je moet uit kijken om
een auto te kopen zonder Garantie zowel bij Prins Auto als
bij een andere Auto Handelaar want er kan veel ellende uit komen,

[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:24 PM]

Hop
Joined : 23-dec-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 23-dec-2011 11:25:48

StingSR heeft gelijk.

Koop hier geen auto! Onvriendelijke personeel, onbekwaam, kraamt lariekoek uit en is totaal onwelwillend om te helpen in geval van een ondeugdelijke auto. Bespaar jezelf de ellende en vermijdt deze plek ten alle tijden!

Auto gekocht en na 2 weken al de eerste mankementen. De eigenaar Peter wimpelt men af en verleent geen medewerking noch medeleven. Gaat allemaal om het geld. Ik weet waar ik over praat. Ben er immers 5x keer geweest, meerdere malen gemaild en gebeld dus dit contact is structureel slecht. Blijf weg van deze beunhaas!
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:24 PM]

Stingsr
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 02-jan-2012 14:01:30

Beste Hop,

Ik ben blij met je reactie, dan ben ik in ieder geval niet de enigste en hoop ik
dat er nog meer klachten over deze Auto Handelaar komen op dit forum deze man heeft
het eerst met Boten geprobeerd en nu is hij Auto Handelaar er weg blijven is het beste,,,,
Niet Deskundig,,,
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:23 PM]

edencon
Joined : 10-jan-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 10-jan-2012 22:05:22

Beste Stingsr,

Middels google kwam ik uw klacht tegen op dit forum.
Ik wil graag reageren op uw, nogal overdreven, kenbaar gemaakte ongenoegen richting de heer Prins en Prins Auto.
Ik heb namelijk ook een auto gekocht bij dit bedrijf, en ik ben zeer goed geholpen bij het aanschaffen van mijn auto.
De meeste autobedrijven, met uitzondering van enkele merkdealers, adverteren met zogenaamde "meeneemprijzen". Voor deze prijs
krijgt u bij de meeste autobedrijven alleen een bakje koffie en verder niets. Bij Prins Auto krijgt u voor de geadverteerde prijs
toch een afleverbeurt, poetsbeurt, autopas, en een apk keuring, zonder extra afleveringskosten. Ik heb bij aankoop van mijn auto wél gevraagd of er garantie
op de auto zat en dat was niet het geval. Voor 500 euro kon ik ook, net als u, garantie krijgen, heb daar echter niet voor gekozen.
Ik kreeg keurig vermeld op mijn factuur, die ik van Prins Auto ontving, "gekocht zonder garantie, zoals gezien, bereden en
in orde bevonden, Zonder garantie" . Ik neem aan dat u ook een factuur heeft gekregen en daar zal ongetwijfelt hetzelfde op vermeld
staan. U schrijft onder aan uw klacht "Dit keer ben ik er eigenlijk met open ogen ingetrapt..." Nee, U heeft in mijn ogen
gewoon zitten slapen en u bent vergeten om te vragen hoe het nu precies zit met de garantie. U schrijft ook "GOED KOOP IS ECHTER DUUR KOOP" M.a.w. u bevestigd
dat de auto goedkoop was, maar u wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Als laatste wil ik er nog aan toevoegen, dat problemen groot of klein altijd zijn op te lossen met welk bedrijf dan ook,
vaak is het echter dan wel zo, dat "de toon de muziek maakt....". Ik heb een buitengewoon goede ervaring achter de rug met dit bedrijf
en ik kan het echt iedereen aanraden ! Afz een tevreden klant !
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:22 PM]

Stingsr
Joined : 22-mei-2011
Berichten : 9
Other Topics
Geplaatst : 16-jan-2012 18:22:08

Beste edencon

dan zal u de auto later bij Prins gekocht hebben als ik en dat hij van deze
situatie heeft geleerd ben ik van overtuigd maar toen ik mijn auto kocht bij
Prins was het niet zo als u beschrijft aldoende leert Prins ,ik heb gelukkig
de auto door kunnen verkopen en wil ik met Auto Handelaar Prins niets meer te maken
hebben maar ik vindt het wel vreemd dat er nu na maanden in eens reacties op dit Forum
verschijnen na maanden stilte auto Prins doet er wel van alles aan om zijn naam te zuiveren
na de tweede klacht op dit forum,tja wel toevallig vindt u ook niet,,,
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:22 PM]

Chaim
Joined : 20-jan-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-jan-2012 15:08:11

Na negatieve geluiden vind ik het op zijn plaats mijn hele goede ervaringen met Prins Auto te vermelden. Ik heb een tijd geleden een mooie tweedehands Volkswagen Polo gekocht bij Prins Auto en rijd daar nog steeds met volle tevredenheid in. De auto was te koop voor een enorm goede prijs, waardoor de prijs-kwaliteit verhouding zelfs boven mijn verwachtingen was. Over de service die ik heb gekregen kan ik eigenlijk ook alleen maar lovend zijn. Bij de aankoop ben ik eerlijk en oprecht geinformeerd over de auto, wat mij heeft laten zien dat meneer Prins niet naar zijn eigen winst perspectief kijkt maar denkt aan wat beter past bij de klant. Dit blijkt ook uit het feit dat toen ik hem advies vroeg over mijn ruit die onlangs bij inbraak was ingeslagen, hij dit meteen regelde met Carglass en ik binnen een uur een nieuwe ruit had in zijn showroom. Dus ook belangeloos service verlenen bij een oude klant: Dat noem ik klantgericht en service!
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:23 PM]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-jan-2012 15:21:54

Beste forumleden,


Fijn dat het nu allemaal zo goed gaat bij Prins Auto. Ten tijde van de eerste berichtgeving van Stingsr had Prins Auto nog geen garantieregeling, hij gaf er in ieder geval geen ruchtbaarheid aan, want het stond niet op de website en Stingsr kocht een auto waarbij hij niet op de mogelijkheden gewezen werd.


Prins Auto heeft kennelijk geleerd en heeft van garantie een duidelijk punt op de website gemaakt en kennelijk ook tijdens de verkoop, als ik de berichtgeving mag geloven.


Ik sluit daarom dit onderwerp, echter, vervalt dit bedrijf in oude gewoonten, stuur mij dan een berichtje en ik zal dit onderwerp weer openen.


Marnix - Webmaster OccasionAdvies.nl
[Modified by: Marnix on januari 20, 2012 03:30 PM]