In de Z**k genomen.
Auteur Bericht
Joined : 07-okt-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 07-okt-2011 19:44:29
Onderwerp : In de Z**k genomen.

Ik wilde onze Renault Scenic uit 1997 ruilen voor een Renault Laguna break automaat uit 1997 ( ivm de rugklachten van mijn vrouw )
Ik zag deze Renault Laguna Break automaat bij auto Kortenhoef in Kortenhoef.( via Marktplaats )
Ik reageerde toen met een email, en auto Kortenhoef zei dat we langs moesten komen ( die hadden dus wel interesse om met gesloten beurs te ruilen )
Mijn vrouw en ik vonden het wel een leuke auto, en gingen akkoord. Wel moest even de uitlaat gerepareerd worden dus moesten we even een klein uurtje wachten ( hij zou ook even schoongemaakt worden, en een klein beetje getankt) OOK niet gedaan dus!
Men vertelde ons dat de APK tot Maart 2012 was, en de Vrijwaring van onze auto via de mail zou komen.

De ruil ging dus achteraf erg snel !!! Bij thuiskomst lag de uitlaat er al bijna vanaf, en waren we helemaal vergeten om het keuringsrapport te vragen. Nu blijkt dat de APK tot 8 okt. 2011 is ( dus moeten we de auto nu snel laten keuren ! ) Voor de uitlaat heeft men het TE druk, en de bestuurdersstoel is ook gebroken. Na diverse keren gebeld en ge-emaild te hebben ook GEEN vrijwaring van de Scenic . Al met al voelen we ons nu genomen door dit '' goede auto bedrijf''.
Hierbij dus een waarschuwing voor dit bedrijf.

Garantie tot het hek !!! ( als je het hek haald dan ! ) Onze Scenic was net APK gekeurd , en reed goed... Geen gebreken.Stond wel een dag later bij hun occacions met zo'n 11000 KM minder op de teller!!

grt Hans

Tim
Joined : 14-nov-2011
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 14-nov-2011 22:03:47

Helemaal eens met de waarschuwing Hans! Ik kan hem alleen maar onderstrepen.

Ik heb ook een auto gekocht bij Auto Kortenhoef en wel bij Dick en Peter.

Een lang verhaal zo kort mogelijk; hetvolgende is o.a. beloofd en is NIET geleverd voor de aankoopprijs (ad €2250,-), Seat vario van 2001:

-Auto van 1e eigenaar;
-Airconditioning;
-Alarm;
-incl. APK. Keuring heb ik alsnog via hen moeten laten doen omdat ik hem anders niet mee kon nemen (€175,- voor een APK!). Het rapport heb ik nooit ontvangen;
-NAP certificaat;
-Factuur;
-Goed onderhouden occasion (€1800,- (!) reparatiekosten binnen twee maanden na aankoop);
-Onderdeel ter reparatie van centrale vergendeling (Peter geeft aan dat het verzonden is, maar nooit via TNT is aangekomen);

Meermaals gemaild en gebeld. Steeds was er een andere smoes om niet te leveren (Vakantie, lees m'n email niet, Ik zal het doorgeven, je hebt de auto bij Peter gekocht dus ik kan niets voor je doen (aldus Dick) etc etc etc etc.

Kortom, uitermate slechte ervaring met dit weinig betrouwbare autobedrijf.

Bij deze nogmaals de waarschuwing voor eenieder die dit leest: koop GEEN auto bij AUTO KORTENHOEF.

De website is gelikt, ze ogen vriendelijk. Totdat je betaald hebt en er nog geleverd moet worden.

14-09-2012: Even een optelsom gemaakt van de grote reparaties sinds de aanschaf van deze 'goede' auto een jaar geleden bij Auto Kortenhoef:

-Defecte EGR klep
-Defecte lambdasondes
-Defecte versnellingsbak
-Defecte voor- en einddemper
-Defecte centrale vergrendeling
-Aanlopende achterremmen

Totaal reparatiekosten nu €3300,-

Dick en Peter, jullie zullen deze update wellicht weer smaad vinden. Ik vind jullie in ieder geval een stel enorme oplichters! Sturen jullie het NAP certificaat en de onderdelen van de centrale vergrendeling zoals beloofd nog even op? Klojo's!

Tim
[Modified by: Tim on september 14, 2012 07:46 PM]

loek
Joined : 21-jan-2012
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 21-jan-2012 15:55:24

hallo hans en tim
ook wij zijn belazerd door auto bedrijf kortenhoef
en niet zo'n klein beetje.wij hebben de auto gekocht op 4 oktober 2011
hebben een aan betaling gedaan ,en moesten gelijk de auto op onze naam zetten
(achteraf raar) we zouden de auto 24 oktober ophalen ,maar een paar dagen daar voor kregen wij een
bekeuring binnen van deze auto wat blijkt hij stond niet aangemeld.
dit hebben zei geweten .wij gebeld maar ze zouden het regelen als we auto
kwamen ophalen maar zei konden het bedrag niet verrekenen dat ging niet zeiden zei,
maar ze zouden betalen wij hebben ze een papier laten tekenen .maar is achteraf nx waard
bekeuring is niet betaald is nu 156 euro
wij zijn op 24 oktober daar weggereden en onderweg begon het al
er gingen lampjes branden thuis gekomen naar de opel garage gegaan ener waren div onderdelen kapot
kosten 1155,00 euro weer gebeld en gemaild maar ze zijn in die tyd doof en blind geworden je hoort er nx op
er zou een radio inzitten ingebouwd maar er zat nx achter was een zekering zei kortenhoef
dus begrijpt wij voelen ons ook BELAZERD DOOR FIRMA KORTENHOEF HET ZIJN GEWOON EEN STELLETJE OPLICHTERS DAAR