Auto Allerts B.V. - Wijngaardsweg 54-A - 6412 PJ - Heerlen
Auteur Bericht
Joined : 16-jul-2012
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 16-jul-2012 10:32:43
Onderwerp : Auto Allerts B.V. - Wijngaardsweg 54-A - 6412 PJ - Heerlen

Beste Forum

Heb in Oktober 2011 een fiat Stilo 1.6 gekocht bij Auto Allerts B.V. - Wijngaardsweg 54-A - 6412 PJ - Heerlen
Zonder inruil auto,en geen garantie... In November ben ik er achter gekomen dat de airco defect was, aico laten checken slang kapot.
En dat de koppeling ook niet in orde was hij slipte. In januari de auto moeten laten afslepen omdat hij niet meer van de plaats af te krijgen was. Totale reparatie kosten met airco en koppeling vervangen 1000,-

Hij moest gekeurd worden in Juli dit jaar 2012, komt de auto niet door de keuring heen, is de Katalysator kapot de co2 waarde veelste hoog.
Hij moet schijnbaar voor de keuring vorig jaar op 3 cylinders hebben gelopen een tijd lang, voor hij gerepareerd is geworden, en dat dat de Katalysator heeft aangetast.
En dat de garage de auto bij Wierts in Hoensbroek met handen voor de ogen heeft laten keuren door die reden.
Dus weer kosten plaatje op de 700,-
Totale kostenplaatje 1700,-

Schande van de Auto Allerts B.V Heerlen

Wat zou ik hier nog aan kunnen doen? Claimen? Of?

Vriendelijke groet,
Eveline

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-jul-2012 11:31:45

Hallo Eveline,


Dat is inderdaad vervelend. Ik ken dit bedrijf niet, maar aan de voorraad te zien en het garantiebeleid is het echt een handelaar. Dit is het type bedrijf waar ik zo op het eerste gezicht een aankoopkeuring bij adviseer.


We zijn nu alweer drie kwart jaar verder, dus veel kun je niet doen. Je hebt toentertijd besloten om een en ander voor lief te nemen (garantie) en dat heeft je uiteindelijk veel geld gekost. Gebruik het als een les, dat je de volgende keer een aankoopkeuring laat doen bij een ander merkdealer of ANWB/Dekra. Als je in de toekomst wat meer te besteden hebt, dan is een auto bij een merkdealer met mergarantie ook een mogelijkheid.


Blijf je op deze basis bij handelaren kopen, dan moet je gewoon geld reserveren voor gebreken.
[Modified by: Marnix on juli 16, 2012 11:35 AM]

Jaap
Joined : 11-apr-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 14-aug-2012 0:52:59
Quote Marnix:
Gebruik het als een les, dat je de volgende keer een aankoopkeuring laat doen bij een ander merkdealer of ANWB/Dekra. Als je in de toekomst wat meer te besteden hebt, dan is een auto bij een merkdealer met mergarantie ook een mogelijkheid.


Blijf je op deze basis bij handelaren kopen, dan moet je gewoon geld reserveren voor gebreken.
[Modified by: Marnix on juli 16, 2012 11:35 AM]

Aan de website te zien van het bedrijf is het een bedrijf zonder werkplaats, zoals jij al zegt Marnix een echte handelaar!

Dekra komt alleen keuren als er een brug met oprij-platen beschikbaar is ( niet dus ) en of de handelaar de auto vanuit Heerlen mee gaat geven naar de ANWB ( dichtsbijzijnde keurings-locatie in Utrecht ) is ook een grote vraag. Misschien voor dit soort uithoeken van het land een kijken bij http://www.auto-kennis.nl , die komen ook bij dat soort bedrijven keuren, zelfs als je bij een particulier koopt.

Voor de rest heeft Marnix het helemaal bij het rechte eind helaas. Het is al te lang geleden dat je de auto kocht, je toont te moeilijk aan dat de auto toen net zo slecht was en je rechten op garantie zijn er niet. Jammer van de dure les .
[Modified by: Jaap on augustus 14, 2012 12:53 AM]

van de Spoel
Joined : 09-jul-2014
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-jul-2014 12:00:02

Ik heb woensdag 2 juli een Renault clio, b.j. 1993 (5-deurs) gekocht bij deze garage met inruil van mijn vorige clio (3-deurs), testritje gemaakt op het terrein, want de verkoper had de auto pas de dag ervoor van een Renaultgarage overgenomen en had de groene platen nog niet (hier had ik al onraad moeten ruiken), alles voelde zover goed van wat je van zo'n oudje mag verwachten en mij werd verteld dat dit een hele goede auto was en dat ik een goede aankoop had gedaan. Na 2 dagen rijden werd de wegligging steeds slechter (vooral op de snelweg) en het linker voorwiel piepte. Ik ging de vrijdag erna (4 juli) naar mijn eigen vertrouwde garage om de hoek om dat eens te laten checken. Garantie had ik toch al niet en voor deze kleine dingetjes ga je niet gelijk terug. (Had ik het maar wel gedaan). Ik dacht aan uitlijnen en een nieuwe kogellager. Helaas was dit niet het enige! Ik was volgens mijn garage best gevaarlijk rond aan het rijden! De fuseekogel en kogellager waren kapot aan het linkervoorwiel, de schokbrekers lekte olie, de remslang was poreus, co2 waarde te hoog, en nog wat met het knipperlicht (groot licht knipperde mee) en dat terwijl de auto afgelopen 25 maart apk gekeurd was met alleen vervanging van de kogellager. (Gekeurd met de ogen dicht dus..) Natuurlijk kan dit allemaal niet in 2 dagen kapot gaan. Ik ben die vrijdag nog (voorzichtig) teruggereden naar Allerts en heb daar de bon van mijn garage met de reparatiekosten laten zien. De verkoper zelf was niet aanwezig, maar zijn broer wel en die verklaarde mij en mijn garage voor gek. Hij had zelf de clio uitgeprobeerd op de snelweg en er was volgens hem niks mis mee. Ik weet bijna zeker dat hij liegt, aangezien ze geen groene platen hadden.. Ik moest afgelopen maandag maar terug komen en dan zou de verkoper wel iets met me regelen. Maar maandag stond de auto al bij mijn garage voor reparatie want ik moet er elke dag mijn zoontje van 4 naar school brengen en halen, dus ik wilde a.s.a.p. een veilige auto (begrijpelijk toch?) Helaas ligt Allerts niet om de hoek en zonder auto is deze voor mij onbereikbaar, ik heb dus nog niks met Allerts kunnen regelen. Nu ben ik de clio al bijna 3 dagen kwijt, en de kosten zijn nu al hoger dan wat ik betaald heb voor de auto. Ben dus gewaarschuwd!! Neem de tijd om een goeie occasion te zoeken, ik moest snel vervanging hebben van mijn vorige clio en deze bood zich net op het goede moment aan, ik heb me gewoon blind gestaard op het goed uitziende uiterlijk en de luxe van een 5-deurs. Ik voel mij erg stom.