Occasion gekocht, na 40 km nokkenas gebroken
Auteur Bericht
Joined : 27-mei-2013
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-mei-2013 11:01:03
Onderwerp : Occasion gekocht, na 40 km nokkenas gebroken

Beste,

ik heb afgelopen zaterdag een Vw Polo uit 97 gekocht bij een autohandelaar in Bingelrade (Limburg)
Testritje gemaakt, reed goed, klonk ook goed, geen gekke geluiden enzo, alle vloeistoffen genoeg bijgevuld, dus ik was enthousiast en gekocht,(zonder garantie) Echter het plezier was van zeer korte duur... in de avond was ik wat gaan rijden, en opgegeven moment rijd ik de snelweg, gaat het olielampje branden en nog geen 5 minuten later valt mijn auto uit. start niet meer, niks meer daar...

Dus ik anwb bellen na lang onderzoek heeft hij het moterblok opengehaald, ( het deel waar je de olie erbij moet gooien, weet niet hoe dat heet) zei die nokkenas gebroken, een deel daarvan had heel lang geen smering gehad, vandaar olie lampje.

Nou goed, ik natuurlijk niet zo blij. savonds nog gebeld naar autohandelaar gezegd van dit en dat, moest ik vandaag terug bellen. Nu zeggen ze van ja blabla geen garantie dit dat, kunnen we maken voor 300e, inclusief nieuwe distributieriem.
Daarop was mijn respons dat ik geen garantie wilde maar herstel van een verborgen gebrek dat al tijdens aankoop aanwezig was.
ja en nu gaan ze dus moeilijk doen, heeft gezegd 250e moet ik bijleggen is de rest van de kosten voor hun. lager wou die niet gaan, geen inruil enzovoorts,

dusja nu mijn vraag, ben ik dat geld kwijt? en zijn hun niet bij Wet verplicht om dat te maken.. okee het gaat maar om 250e, maar ja voor mij komt dit nu net even slecht uit..

MvG

Lowie

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-mei-2013 11:45:53

Hallo Lowie,


Het is inderdaad een verborgen gebrek. Echter, als je een goede deal met de verkoper kan maken -het is immers een auto van 16 jaar oud- ben je goedkoper uit dan dat je gaat rechten. Als deze handelaar het motorblok voor 250 euro wil opknappen inclusief nieuwe distributieriem, dan is dat in principe een goede deal. Ik zou echter alleen akkoord gaan als je na reparatie garantie (op papier) krijgt dat de motor nu wel in orde is.


Succes!


PS. wellicht is het handig om eerst een aankoopkeuring te laten uitvoeren, zodat je geen geld in een bodemloze put aan het gooien bent.
[Modified by: Marnix on mei 27, 2013 11:48 AM]