eigenbeheer Groep
Auteur Bericht
Lid sinds : 13-okt-2013
Berichten : 2
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 25-okt-2013 20:36:31
Onderwerp : eigenbeheer Groep

Beste Mensen

wij hebben Dinsdag 1 oktober een auto aangeschaft.
Deze auto hebben wij gekocht bij Autobedrijf van Workum in Opmeer.
Nu ging ik er vorige week heel even mee test rijden en hij voelde goed aan,
nu stond de km teller op de dag teller en daar kreeg de garage houder hem niet van af,maar hij garandeerde mij dat hij op 200.000 km stond zoals geadverteerd.
ook de cruise control kon hij mij niet uitleggen maar als er ergens problemen mee waren kon ik gewoon langskomen.
de reden die hij opgaf dat hij mij niets kon uitleggen was omdat hij nooit Peugeot verkocht.(nu zie ik er verbazend veel staan op zijn advertenties?)
nu was ook de achteruit rijwisser afgebroken maar hij zou mij daarvoor een nieuwe opsturen, en hij noteerde mijn adres gegevens.


Nu heb direct toen de koop was afgerond thuis de handleiding geraadpleegd, en de kilometer teller van de dagteller gehaald
en deze blijkt op 236.000 km te staan in plaats van de garandeerde 200.00 km,een cruise control blijkt er niet eens in te zitten.
ook blijken er meerdere verborgen mankementen aan te zitten.

Nu heb ik meteen de volgende dag contact opgenomen met de heer Michel van Workum en ik heb hem uitgelegd dat ik hier geen genoegen mee nam en dat ik het liefst mijn auto die ik bij hem had ingeruild weer terug nam.
hij gaf aan dat zijn vrouw die de advertentie had geplaatst een type foutje had gemaakt en
hij gaf aan hier even over na te willen denken en zou nog contact met mij opnemen.
Dit laatste heeft hij niet gedaan,dus nam ik weer contact met hem op.

graag wilde ik van hem weten of hij erover na heeft gedacht had en zijn antwoordt was ja,ik heb er over nagedacht,

jij hebt hem gekocht en dat blijft zo,jou Volvo ga ik verkopen en je Rot maar op.!!

de auto die ik had ingeruild was een Volvo V40 2.0 T met 263.000 km
de auto waar het om gaat is een Peugeot 206 Rolland Garros met 236.000 km

de peugeot is aangekocht voor 2450 euro en ik kreeg 500 euro voor de volvo terug.
heb dus 1950 euro bij betaald.

heb nog enkele malen contact opgenomen en zijn voice mail ingesproken of hij in ieder geval de ruitenwisser kon opsturen.
dit heeft hij nog steeds niet gedaan.

nu weet ik dat ik beter had moeten opletten en hem teveel heb vertrouwd,maar ik had van een garage bedrijf hogere verwachtingen.

Mensen ik voel me opgelicht, en ik hoop dat andere hiervan kunnen leren.

heb contact opgenomen met de rechtsbijstand en een advocaat in de hand genomen.
aangetekende brieven worden terug gestuurd en hij wil duidelijk niet mee werken.

Politie aangifte gedaan voor oplichting.

Het bedrijf gebruikt deze namen


Eigenbeheergroep Opmeer

Autobedrijf van Workum

Volvo van Workum in Opmeer

Michel van Workum

jolanda
Lid sinds : 08-nov-2013
Berichten : 1
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 08-nov-2013 12:45:01

Geachte heer v/d B.


Na het lezen van u uitlatingen op internet en nog op de naam van mijn man ook heb ik toch maar besloten eenmalig terug te reageren en u met mijn kant van het verhaal te vereren.


Wat ontzettend jammer dat u in de anonimiteit een schuilnaam gebruikt die dezelfde is van mijn man om dit te gaan posten op deze site, laat ik u dan maar netjes bij de eerste letter van u achternaam noemen heer v/d B.


• U heeft inderdaad deze auto bij ons aangekocht op 1 oktober dit jaar.
• U heeft een week daarvoor een uitgebreide proefrit gedaan samen met mijn man.
• U heeft ook om de auto heen gelopen dat heb ik gezien want daar was ik bij er was even een gesprekje over de achterwisser dat deze er niet op zat, de bekleding op de bestuurders stoel was wat gescheurd maar gezien de prijs van de auto nam u er genoegen mee onder de woorden in trant van “ja maar ik had ook niet een hele nieuwe auto verwacht voor dit geld” en u maakte daar verder geen probleem van, u wou immers graag een goedkopere auto voor woon werk / verkeer, dus deze auto op lpg zou voor u ideaal zijn vertelde u, u keek nog even of de kinderwagen naast de gastank zou passen en ook dat was allemaal oke.
• U had alleen 1 probleem u moest het thuisfont nog gaan voorbereiden op een andere kleinere auto en u zou dan de auto een week later komen afhalen.
• U heeft er zelf voor gekozen om uw Volvo in te ruilen tegen een Peugeot 206 met lpg3.
• U heeft inderdaad op zaterdag 5 oktober ( vijf dagen later) in de ochtend contact met mijn man opgenomen en in alle rust heel vriendelijk gevraagd om de koop terug te draaien omdat u vond dat u een impuls aankoop had gedaan.
• De koop terug draaien dat was niet mogelijk gezien uw vorige auto de avond daarvoor mondeling was verkocht en deze koper de auto op zaterdag 5 oktober op zijn naam had overgeschreven.
• Wij hebben uw kwestie met betrekking terugdraaien van uw aankoop op dat moment zeer uitvoerig besproken hier, nog overwogen u een andere auto aan te bieden , een auto van gelijkwaardige waarden en lpg was op dat moment niet in onze handelsvoorraad en besloten dat EEN KOOP EEN KOOP IS en wij het hierbij zouden laten.
• U heeft inderdaad wel heel erg veel en zeer vaak gebeld en ingesproken maar heer v/d B. EEN KOOP IS EEN KOOP.
• U heeft inderdaad een brief gestuurd waar in u stelde dat de bekleding kapot was van de bestuurders stoel, de radio werkte niet naar behoren, de achterwisser, alles werd aangegrepen om maar onder de koop weer uit te komen, maar deze zaken waren toch allen gezien en besproken ,” u verwachte immers geen nieuwe auto voor het geld “
• De correcte kilometerstand van de auto hebben wij mee geadverteerd, dat kan ik met zekerheid stellen omdat ik zelf de advertenties maak en bij wat oudere modellen zoals die van u ga ik uit van de stand die op de teller staat.( en ik kan dat heus wel hoor)
• Tevens maak ik u er attent op dat wij juist wel vaak Peugeot 206 modellen verkopen, dus die stelling is ook niet correct.
• Ook maak ik u attent op het feit dat wij geen garagehouder/bedrijf zijn, wij zijn namelijk een autobedrijf en hebben ons nooit uitgeven voor een garage.
• Ook zijn de bedragen die u noemt niet correct , u weet namelijk zelf heel goed dat u veel minder heeft bijbetaalt, u heeft de auto voor een habbekrats overgenomen.
• Uw laatste voicemail heb ik beluisterd daar in vertelde u dat een gezin heeft , het uw laatste spaargeld was etc, ik had het gevoel naar een smeekbede te luisteren.
• Onze handelsnamen, Eigenbeheer groep en Autobedrijf van Workum heeft u helemaal goed , Michel , ja dat is gewoon de naam van mijn man en Volvo van Workum was in de periode dat wij veel Volvo onderdelen verkochten heer v/d B.
U bent duidelijk zeer ontevreden over uw impuls aankoop, uit frustratie klimt u in de pen op het internet,maar ik heb nu alle stelling weerlegt en de onzin die ik dan lees over wat mijn man zou hebben geroepen over oprotten? heer v/d B. ik herken dit niet/spreek het volledig tegen.


De feiten :

• Proefrit
• Auto goed bevonden
• Aanbetaling
• Week later auto ophalen dus ook nog 1 week bedenktijd
• 5 dagen later wil u de koop terug draaien, impuls aankoop

Ik zelf ervaar het altijd een beetje jammer dat als mensen een auto spotgoedkoop kunnen aanschaffen ze dan wel een heleboel verwachten van een auto.
Ik ga niet net als u zwart maken met toenaam, naar mijn mening is dat gewoon infantiel zandbak gedrag , ik heb u destijds als een aangenaam persoon ervaren laat dat duidelijk zijn .

Hopende u genoeg te hebben geïnformeerd,
Eigenbeergroep Opmeer
Autobedrijf van Workum


[Modified by: jolanda on november 08, 2013 01:04 PM]

[Modified by: jolanda on november 08, 2013 01:05 PM]

van den Berg
Lid sinds : 13-okt-2013
Berichten : 2
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 22-nov-2013 11:42:26

Van Workum

Wij blijven vasthouden aan ons verhaal.

U verhaal klopt niet en dat zal ik even onderbouwen

*U zegt dat ik vijf dagen later reageerde.
Fout heb dezelfde dag nog contact opgenomen en een sms verstuurd.
Heb Michel de volgende ochtend gebeld en hij wilde er even over nadenken, maar heb geen reactie meer van hem gehad.
Toen ik hem uiteindelijk wel te spreken kreeg gaf hij de reactie volgens ons verhaal.
Ja ik heb er over nagedacht jij hebt hem gekocht en je rot maar op!
*Er zijn duidelijk geen alternatieven aangeboden of besproken zoals u het nu verteld.
Heb op advies van onze advocaat nog uw voicemail ingeproken met de vraag de koop terug te draaien en de Volvo niet te verkopen.

U geeft zelf aan dat ik veel heb gebeld maar een reactie, het zij per mail telefoon of brief bleef van uw kant uit.

Op advies van onze advocaat heb ik een brief in tweevoud opgesteld gericht aan hetzelfde adres.
En een daarvan met de reguliere post verstuurd en de ander aangetekend.
Deze laatste is door u geweigerd, maar uit u citaat blijkt dat u de ander wel heeft ontvangen maar weer geen reactie van uw zijde.

• U geeft nu opeens aan geen garage te zijn.
24 september 2013 heb ik gevraagd per email of u ook een garage bent of ik ook een auto kon inruilen.
Deze reactie kreeg ik van u de volgende dag.
eigenbeheer groep via Marktplaats b.21jukr88s8nka@mail.marktplaats.nl
hallo
wij zijn een garage en u kunt inruilen intresse even bellen

*U geeft aan dat wij deze auto hebben gekocht voor een Habbekrats.
Wij hebben 500 euro voor onze Volvo gehad en heb 150 euro aanbetaald n de proefrit.
Op dag van de aankoop heb ik nog eens 1800 euro contant overgedragen en heb daar niet een bon van gehad.
Totaal 2450 euro.
Ronduit Schandalig.


De staat van de auto is ronduit slecht,
Rem schijven en blokken volledig versleten,
Bij de eerste rit van 140 km viel de motor 7 maal uit op de snelweg zonder enige indicatie.
Nu blijkt onder andere dat de waarschuwings lampjes opzettelijk zijn verwijderd.

U geeft aan achter uw advertentie te staan.
Met dank aan marktplaats heb ik u advertentie nog even opgevraagd.

Zie hier de advertentie,
Gelet op de km stand,Cruise control.Staat van de Auto

Beste meneer Van den Berg,

Wat vervelend dat u een geschil heeft met de adverteerder. Op uw verzoek heb ik de advertentietekst hieronder toegevoegd:

Kilometerstand : 203900
Brandstof : LPG
Kleur : Groen
Model : 206
Carrosserie : Hatchback (3/5-deurs)
Bouwjaar : 2001
Motorinhoud : 1587
Prijstype : Vraagprijs
Transmissie : Handgeschakeld
Beschrijving **Beschrijving**
Peugeot 206 1.6-16V Roland Garlos
**Algemene gegevens**
Tellerstand: 203900km
Carrosserievorm: Hatchback
Aantal deuren: 4
Brandstofsoort: g3 installatie  , super goedkoop rijden
Bouwjaar: 17 mei  2001
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Groen metalic
Bekleding: Leder
Technische gegevens
Motorinhoud: 1.587 cc
Aantal cilinders: 4
Vermogen: 81 kW (110 PK)
Topsnelheid: 198 km/u
Acceleratie (0-100): 9,4s
Ledig gewicht: 1.002 kg
Max. trekgewicht: 1.100 kg

**Functionaliteit**
Aantal zitplaatsen: 5
Financiële gegevens

**Exterieur**
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
Glas getint
Metallic lak
Panorama glazendak
**Infotainment**
Radio met cd-speler
**Interieur**
airco climate control
Achterbank neerklapbaar in delen
Bekleding leder
Bestuurdersstoel met verstelbare zithoogte
Centrale deurvergrendeling  2 sleutels
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Cruise control
ECC (electronic climate control)
Ramen achter elektrisch bedienbaar
Ramen voor elektrisch bedienbaar
Regensensor
Sportstoelen
Stuur bekleed met leder
Stuurbekrachtiging
Versnellingspook bekleed met leder
**Veiligheid**
Airbags
Mistlampen voor
Startonderbreker
**nieuwe banden **
** **
**apk tot mei 2014**

**speciale uitvoering  206**
verkeerd in nieuwstaat
**bij interesse bel 06-13643873**
** **
**alleen op afspraak **

**eigenbeheer groep  opmeer **
**RDW erkend**
**Opties en accessoires**
*Airbags
*apk
*boekjes aanwezig

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest en ik wens u verder een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Julia

Helpdesk medewerker

*Dit zijn de Feiten maar u zult zich naar uw zeggen hier niet in terug kunnen vinden.

U heeft nog steeds de beloofde ruitenwisser niet verstuurd en u heeft nog steeds geen contact opgenomen.
En ja ik heb u vaker gebeld,en ja wij hebben het geld verdient door eerlijk werken en te sparen, vergaard.
En dit is waar u meekomt, wij zijn nog steeds bereikbaar en open voor een oplossing.

In de hoop u voldoende te hebben geinformeerd.

Dhr van den Berg

A
Lid sinds : 07-mrt-2017
Berichten : 11
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 07-mrt-2017 13:27:56


Wij hebben het ook een probleem met dit bedrijf Noord-Hollandauto.nl,
van de Heer M van Workum (Autobedrijf van Workum )
Zie ook op het forum mijn verhaal ,en dat is niet BEST!!
[Modified by: A on april 13, 2017 06:27 PM]

Noord-Holland auto
Lid sinds : 13-apr-2017
Berichten : 2
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 13-apr-2017 23:49:08

Beste Ad peerdeman,
WIJ WORDEN DOOR U GECHANTEERD !
u heeft inderdaad bij ons een Saab gekocht.
het betreft een aankoop zonder garantie met 800 euro korting aangekocht op 28 dec.2016.
het lampje heeft u idd bij ons gemeld en wij hebben het voor u uitgelezen , u heeft ons verder nooit gebeld om het euvel voor te leggen dus wij zijn niet door u in de gelegenheid gesteld zelf een diagnose te laten stellen bij onze eigen Saab specialist, na bijna vier maanden komt u met een rekening die schandalig hoog is, wij hebben uw facturen getoond bij meerdere garagehouders en ook zij vertelde ons wat wij al dachten dat u bij de dealer bent opgelicht en nu wilt u de kosten op ons verhalen, wij hebben voor de luchtmassa meter 200 euro op uw rekening gestort maar het is niet genoeg vind u, U CHANTEERD ONS met deze uitspraken op internet u wilt meer geld van ons, gelukkig hebben wij uit voorzorg en een onderbuik gevoel dat u verder ging met chanteren de gesprekken opgenomen en de door u verder genoemde klachten die wij hier lezen heeft u zelfs heden middag niet bij ons gemeld, ik heb u zelfs hedenavond nog via watsap laten weten dat ik al enige dagen bezig ben met uw schandalig hoge facturen van de dealer en dat ik mijn uiterste best zou doen om dat geld voor u terug te krijgen, u zult begrijpen dat na het lezen van al uw onzin ik dat nu niet meer doe, WIJ LATEN ONS NIET LANGER DOOR U CHANTEREN , U HOEFT NIET MEER TE BEDELEN VOOR GELD WANT WIJ GEVEN U GEEN GELD MEER, AD PEERDEMAN LIEGT OVER DE HELE KWESTIE EN HEEFT BIJ DE DEALER 1700 EURO BETAALD OMDAT ZIJ EEN VERKEERDE DIAGNOSE HEBBEN GESTELD EN HET HEM LATEN BETALEN . Ad Peerdeman zal nu weer boos worden, hij is altijd boos en ontevreden , wij hebben ons best gedaan maar laten ons niet chanteren met " ik zet het op het net en telefoontjes of we al gestort hebben op zijn rekening" Ad Peerdeman heeft ons vanavond 4x gebeld om te bedelen of het geld al op zijn rekening was gestort en meneer krijgt zijn zin niet en zet het binnen het uur op het net, we hebben al 200 euro betaald om van hem af te komen maar Ad peerdeman stopt niet en wil meer geld. Helaas Ad peerdeman wij stoppen met betalen.
Wij gaan verder niet reageren of verder in discussie met Ad Peerdeman.
Mocht iemand vragen hebben over deze kwestie bel ons rustig op en u bent allen van harte welkom om de opgenomen gesprekken te komen beluisteren of voor een vrijblijvende proefrit.
Een bezoek aan Noord-Holland auto is flexibel mogelijk 7 dagen per week op afspraak.
Met vriendelijke groeten
Jolanda van Staverden
Noord-Holland auto
Hand-eg 6
1648GD
de Goorn
[Modified by: Noord-Holland auto on april 13, 2017 11:25 PM]

A
Lid sinds : 07-mrt-2017
Berichten : 11
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 14-apr-2017 7:11:51

Heb naar alle waarheid geschreven, Toch wel vreemd dat hierboven net zo een verhaal staat.
Boos ben ik nooit geweest, Jolanda (Michel zijn vrouw) ging vreselijk te keer tegen mij.
Moest dan ook zonder haar afspreken bij de Mac Donald Toch vreemd!
Wat hierboven over mij is geschreven klopt dus niet,en als de gesprekken zijn opgenomen, kun je ook horen
dat ik steeds heel netjes ben gebleven.

A
Lid sinds : 07-mrt-2017
Berichten : 11
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 14-apr-2017 8:33:07

EERLIJKHEID DUURT HET LANGST !!
Ad

A
Lid sinds : 07-mrt-2017
Berichten : 11
Andere Onderwerpen
Geplaatst : 15-okt-2018 21:40:37
Quote A:
EERLIJKHEID DUURT HET LANGST !!
Ad

.