clio's, 106jes etc.
Auteur Bericht
Jaap
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 14-jun-2004 11:21:31
Onderwerp : clio's, 106jes etc.

Hallo,

Een vraag:
Zijn er nog specifieke zaken bij het zoeken naar clio's en peugeot 106'jes?
Ik zoek een autootje rond de 1000-1250 euro. Ik kom van alles tegen.
Bij dealers kun je ze bij na niet vinden. Wel bij handelaren. Daar krijg ik wel een misselijk gevoel bij. Ik heb zomaar het idee dat ik daar sneller een kat in de zak koop dan bij een particulier.... Dit zijn populaire autootjes en dat merk je aan de prijzen die worden gevraagd.
Ik heb alles doorgelezen op uw uitgebreide website! Ik zal er proberen op te letten.

Ik heb nu een 106 gezien van `1000 euro, uit 1992, met 133.000 km op de teller.
Hij heeft een beetje een doffe motorkap. Is dit een slecht teken?

alvast bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-jun-2004 17:22:16

Dat ziet er in eerste instantie goed uit. deze auto is 12/13 jaar met een kilometerstand van 133.000km. Dat zijn
+/- 10.000 km per jaar, dus waarschijnlijk een particulier gereden auto. Zit er ook een onderhoudsboekje bij? kijk dan even of de beurten op tijd zijn uitgevoerd en hoeveel maanden APK er nog zijn.

Let op roest bij auto's van deze leeftijd. Rond de wielkasten, de deuren en onder de dorpel.

Wat betreft de motorkap, dofheid komt vaker voor bij oudere auto's. Zeker wanneer  de auto niet voorzien is van metallic lak. Waarschijnlijk is de kleur nog wel op te halen met een beetje poets.

Succes met de aankoop en laat even weten wat het geworden is.

Jaap
Joined : 29-apr-2024
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 17-jun-2004 21:50:30

Hoi,

De 106 is gekocht. Proefritje gemaakt en geprobeerd te letten op de tips van de site!
Voor zover mijn technisch inzicht het toelaat. Geen olielekken kunnen ontdekken rond de koppakking, etc. Hij reed als een trein. Je moet het maar afwachten natuurlijk. Ik zie wel wat voor gebreken er boven komen drijven. Hij is eind februari nog gekeurd en toen zijn er een aantal dingen aan gekeurd. De auto heeft altijd z'n onderhoud gehad (wel bij een particuliere 'vriend' waar ze de andere auto en motoren ook in onderhoud hebben) en er heeft een dame (wil ook niet alles zeggen) in gereden. De motorkap was wel meer dof dan ik dacht. Deze eigenaresse kocht m bij 108.000. Zij wist niet of de distributieriem vervangen was. Ze zou de onderhoudsboekjes van de vorige eigenaresse erbij geven (staat t vast wel in). Is ie nog niet vervangen, dan wordt het waarschijnlijk wel tijd! Ik laat het wel even weten.

groeten,

Jaap