grijs kenteken
Auteur Bericht
Frenk Vromen
Joined : 18-jul-2006
Berichten : 118
Other Topics
Geplaatst : 22-nov-2003 11:46:48
Onderwerp : grijs kenteken

hallo allemaal,

ik heb een vraag en die luid als volgt: kan ik voor een auto van tien jaar oud met geel kenteken alsnog een grijs kenteken aanvragen? (uiteraard als deze aan alle daarvoor gestelde eisen voldoet).

Alvast bedankt voor je reactie.

Frenk.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 22-nov-2003 13:46:12

Goede vraag. Maar wanneer je op grijs kenteken kan rijden waarom rijd je dan op geel?

Het moet volgens mij wel kunnen, want je ziet het vaak bij terreinwagens. Die hebben genoeg bagageruimte om op grijs kenteken te rijden. Deze worden dan nieuw gekocht door  huismoeders om de kinderen naar school te brengen en gebruikt worden deze verkocht aan kleine ondernemingen. De achterbank moet dan verwijdert worden en de achterruiten moeten tot op zekere hoogte geblindeerd worden.
Om echt zeker te zijn kun je ook met de RDW bellen, ik heb een nummer gevonden waar je vragen kan stellen betreffende motorrijtuigenbelasting (tel. 0800 0749) of kijk op www.rdw.nl

Wanneer u er achter bent hoe het omzetten van geel naar grijs precies in elkaar zit en waar u tegen aan bent gelopen. Kunt u dit dan op het forum zetten. Dan kan ik dit verwerken in een van de onderwerpen van het OccasionAdvies Handboek. Cool