Haha, die uitspraak van de dealer is grappig. Dat zeggen ze namelijk altijd, maar een bedrijf die iets aan een particulier verkoopt verbindt zich altijd in meer of mindere mate.
Dus u heeft geen garantie? Als een particulier een auto koopt bij een bedrijf (dealer, handelaar, ed) dan heeft u altijd de garantie dat de auto in een redelijke staat moet zijn. Dus koopt u een auto voor een marktconforme prijs, dan moet deze ook eenzelfde kwaliteit hebben.
U heeft nu extra korting gehad, maar als de kosten voor de reparatie om deze auto in orde te krijgen (plus de auto zelf) hoger zijn dan dat een gelijkwaardige "goede" auto dan moet de dealer toch wel zeker over de brug komen.
Mogelijk probleem is dat u al te lang gewacht heeft (5 maanden schorsing?). Deze geschillen kunnen het best in een paar weken opgelost worden.
Oja, een rechter gaat er ook vanuit dat een dealer weet waar hij/zij mee bezig is en neemt de consument in bescherming. Als u nog iets wilt regelen, dan moet u nu wel gaan handelen en rekening houden met een klein verlies. Maar goed, ik heb geen rechten gestudeerd, dus win ook nog wat extra info in bij de mensen die hiervoor hebben gestudeerd.