internet prijsverschil!
Auteur Bericht
Joined : 13-dec-2006
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 13-dec-2006 20:37:29
Onderwerp : internet prijsverschil!

11-12-20006 Hebben wij voor 4500,- een bedrijfsauto gekocht!
Op internet hadden wij bij die garage een auto gezien voor 3500,-
Maar daar aangekomen zagen we een andere auto (dachten wij) en waren er gelijk weg van!
Ik vroeg nog aan de man waar die auto van 3500,- stond hij brabbelde toen iets onverstaanbaars.
Eega was weg van die auto van 4500,- dus hebben we die gekocht!
Later keek ik nog even op internet en kwam er mede door het nummerbord erachter dat het die auto van 3500,- was die wij voor 4500 gekocht hadden.
Toen ik de garage belde voor uitleg vertelde de zoon van de de baas dat de auto waarschijnlijk nog niet was nagekeken en daardoor voor die 3500,- op intenet stond en zei dat zijn vader er mij later over terug zou bellen.Even later keek ik weer op internet en zag dat de prijs van 3500,- veranderd was in (prijs op aanvraag!) Veel later belde zijn vader mij terug en bevestigde het verhaal van zijn zoon maar wist niet van die verandering van prijs op aanvraag.
Om een lang verhaal kort te maken wij voelen ons echt belazerd!
Ik vraag mij af kunnen wij hier iets aan doen?
[Gewijzigd door: norta op 13 december 2006 20:41:11 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-dec-2006 22:05:39

Heeft u de auto maandag 11 december gekocht? Als het goed is kunt u de auto dan nog gewoon terugbrengen. Er is namelijk een wettelijke afkoelingsperiode van 8 dagen. In hoeverre dit echter van toepassing is op de occasionhandel weet ik niet en dealers hebben altijd in hun contracten een 15% afkoopsom staan wanneer u de koop ontbindt.
Ik zou wel even nagaan bij iemand die hiervoor heeft doorgeleerd wat uw mogelijkheden zijn.


Tja, anders kunt u het beste tegen al uw kennissen zeggen waar zij beter geen auto kunnen kopen, lost niets op... maar het lucht wel op! Wink


Heeft u trouwens garantie gehad? Want op auto's met een prijs boven de 4.500 euro zit Bovaggarantie, tenminste als de auto bij een Bovagbedrijf wordt gekocht.

norta
Joined : 13-dec-2006
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 13-dec-2006 22:46:51
Quote Marnix:
Heeft u de auto maandag 11 december gekocht? Als het goed is kunt u de auto dan nog gewoon terugbrengen. Er is namelijk een wettelijke afkoelingsperiode van 8 dagen. In hoeverre dit echter van toepassing is op de occasionhandel weet ik niet en dealers hebben altijd in hun contracten een 15% afkoopsom staan wanneer u de koop ontbindt.
Ik zou wel even nagaan bij iemand die hiervoor heeft doorgeleerd wat uw mogelijkheden zijn.


Tja, anders kunt u het beste tegen al uw kennissen zeggen waar zij beter geen auto kunnen kopen, lost niets op... maar het lucht wel op! Wink


Heeft u trouwens garantie gehad? Want op auto's met een prijs boven de 4.500 euro zit Bovaggarantie, tenminste als de auto bij een Bovagbedrijf wordt gekocht.


Hartelijk dank voor je andwoord!Ik zeg je mag jij ook doen hoor! Happy
Inderdaad de auto is afgelopen maandag door ons gekocht. Fijn om te weten dat we de koop misschien nog kunnen ontbinden! Garantie hebben wij voor drie maanden gehad en het is een bovag bedrijf.Die 4500 kwam ook nog 19% btw bovenop die wij wel van de belasting terug krijgen natuurlijk.
Eigenlijk zou ik liever die 1000 euro terug krijgen maar ook daar zal ik eerst iemand over moeten raadplegen. We gaan het eens bekijken wat we zullen doen maar nogmaals bedankt voor je info!
Mvg,Norta

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-dec-2006 10:26:28

Aha, het is een Bovagbedrijf, dan krijg je als het goed is bij auto's van 4500 euro en duurder 6 maanden garantie, tenzij anders afgesproken.


Naar mijn mening is het of het 6 maanden garantie of 3500 euro. Dus kijk of er op basis van die garantie nog een ingang is. Niet gaan dreigen, maar een lichte hint geven dat u eens bij de Bovag informatie gaat inwinnen over deze kwestie kan misschien net dat zetje zijn dat er nog 500 euro uw jou kant op komt. Smile Want denk maar niet dat een dealer snel zijn portemonee trekt en geld terug geeft... haha, dat zou de omgekeerde wereld zijn.


Succes, laat ook even weten of het nog gelukt is.