benzine naar gas
Auteur Bericht
Joined : 15-dec-2006
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 15-dec-2006 16:41:49
Onderwerp : benzine naar gas

Ik heb een opel Ascona uit 1979, van mijn pa.Geen wegenbelasting meer. Ik rijdt nu 40.000 km/jaar op benzine met loodvervanger.
Ik wil graag overschakelen op een gasinstallatie. De ANWB raadt dit af. Vanwege kosten aanschaf gasinstallatie en eventuele motorrevisie in de toekomst.
Mijn vraag is zou ik dit gewoon kunnen doen, wat kan er eventueel kapot gaan aan de motor ? De auto is altijd garage gestald geweest en is altijd rustig mee gereden.KM stand 194.000. Geen olielekkage's

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-dec-2006 13:16:30
Onderwerp : benzine naar gas

Commercieel gezien is een gasinstallatie in een auto bouwen die minder waard is dan de installatie zelf niet handig. Volgens mij is de auto plus installatie na inbouwen minder waard dan de installatie zelf.


Ten tweede is de vraag of deze auto de hetere verbranding van LPG ten opzichte van benzine aan. Mijn antwoord is: NEE!
Ik denk met 99,999% zekerheid dat je voordat je er 10.000km mee hebt gereden een nieuwe cilinderkop kan aanschaffen.


Conclusie: Ga geen geld steken in een bodemloze put. Als je bedenkt hoeveel geld dit gaat kosten (2000 euro voor de installatie en 1000+ euro voor alle reparaties in de toekomst) kun je beter kijken of er voor 5000 euro niet een leuke auto op LPG of Diesel te koop is.


Mocht je toch deze installatie inbouwen, dan zou ik graag willen weten hoe het je af gaat.