Waardevaste occasion
Auteur Bericht
Joined : 09-feb-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-feb-2007 15:13:33
Onderwerp : Waardevaste occasion

Prima site is dit zeg! Ik heb inmiddels al antwoord op een aantal praktische vragen die ik had.


Mijn situatie:


Ik ben in het bezit van een VW POLO (bj: 2000, 100.000 km, zwart Metallic, 100 pk, Opties: airco, centrale deurvergrendelling, electrische ramen e.d.). Wegens gezinsuitbreiding ben ik op zoek naar een 4/5 deurs auto die niet te oud is (bj vanaf 2002).
Ik heb niet erg veel verstand van auto's, maar heb inmiddels van een aantal "kenners" (collega's familie e.d.) de tip gekregen dat je het beste een waardevaste auto kunt kopen. Ik ben namelijk van plan om elke 4/5 jaar een andere aan te schaffen. Klopt dit?


Mijn vraag:


Welk waardevast merk/type auto kun je het beste aanschaffen?
Ik begrijp dat "gevoel" ook een belangrijke graadmeter is voor de meeste mensen m.b.t. de aanschaf van een auto, maar ik ben vooral op zoek naar een pittige auto met een goede prijs/kwaliteitverhouding binnen mijn prijscategorie. De auto moet me over 4/5 jaar ook graag weer wat opleveren.

Afhankelijk van de inruilprijs die ik voor mijn VW Polo krijg wil ik rond de € 4000 bijbetalen.

Wie geeft mij advies?


(p.s.: ik woon in Rotterdam en aangezien ik de auto dagelijks gebruik ben ik n.a.w. aangewezen op een deal met een dealer. Wellicht weet iemand ook een betrouwbare dealer in deze omgeving? Mocht iemand een site/organisatie weten die bemiddeld in het ruilen van auto's, dan hoor ik dat ook graag).


Hoor graag van jullie.

mvg

Steven
[Gewijzigd door: steven op 09 februari 2007 15:17:11 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 09-feb-2007 17:56:20

Haha, ja een waardevaste auto wil natuurlijk iedereen... dat is logisch.


Momenteel is Toyota een waardevast merk, maar ook Honda doet het goed.


Verder zijn compacte auto's tot de maat Peugeot 206, VW Polo, Opel Corsa, etc altijd wel waardevast. Omdat de particuliere markt voor deze maat auto's gewoon heel groot is. Aan de ene kant is er veel vraag en aan de andere kant wordt deze markt niet overspoeld met (goedkope) leaseauto's.


Aangezien je tegen de 7000 euro terugkrijgt plus 4000 eigen inbreng moet je voor 11.000 euro wel een leuke auto kunnen kopen. Bijvoorbeeld een Peugeot 206 stationwagon of een Honda Civic en een Toyota Corolla moet nog net kunnen.


In ieder geval bedankt voor het compliment. Ik ken helaas geen dealers in de buurt van Rotterdam, maar wanneer je de artikelen op de website hebt doorgenomen en niet overhaast beslissingen neemt dan doe je bij een merkdealer niet snel een miskoop.


Succes!