Toyota Corolla
Auteur Bericht
Joined : 04-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 04-mrt-2007 12:04:06
Onderwerp : Toyota Corolla

Ik kan een Toyota Corolla 1.6 16v liftback Linea Luna kopen: bouwjaar 1997-09, benzine, 98.000km. Rijdt prima en ziet er goed uit.
Echter, ik heb wat twijfel over het volgende. Als ik het gas (bij lage snelheid) loslaat hoor ik een metalige tik ergens onder de auto. De verkoper zegt dat dit niets betekent.

Kan iemand mij vertellen wat dit voor geluid is en of er iets stuk is of stuk gaat.

Al vast bedankt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-mrt-2007 14:20:28
Onderwerp : Toyota Corolla

Tja, dit zijn altijd moeilijke gevallen: tikjes, piepjes, kraakjes...


Mijn vraag is eigenlijk, vertelde de verkoper ook wat er aan de hand was? Waar de tik vandaan komt? Hij kan namelijk wel zeggen dat het niets voorsteld, maar als er hij niet kan zeggen wat het is en waarom het niet erg is... hoe kan hij dan weten dat het niets voorsteld?


Als het 1 tik is dan zou het uit de versnellingsbak kunnen komen, misschien dat de versnellingsbak olie ververst moet worden of dat het pijl aan de lage kant is. Misschien lekt er wel wat olie weg... maar of het dit ook werkelijk is kan ik natuurlijk niet horen via dit forum Razz


Wat je wel zou kunnen doen is eens in een andere Corrola stappen van hetzelfde bouwjaar en kijken/luisteren of deze dezelfde tik heeft.