Op zoek naar een grote gezinsbak (frans, duits of japans?)
Auteur Bericht
Joined : 31-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 31-mrt-2007 20:58:30
Onderwerp : Op zoek naar een grote gezinsbak (frans, duits of japans?)

Hallo,

Ik heb besloten om voor de nieuw te kiezen lease auto geen bijtelling meer te betalen. Dat wil wel zeggen dat ik prive een andere grote gezinsauto zal moeten aanschaffen. Hond en kinderen willen namelijk ook zitten en dat past niet in de dinkitoy die we nu erbij hebben. Dus graag een grote stationwagen.

Ik ben een leek weet alleen van 'vroeger' dat je beter een japanner kon kopen want die zijn motorisch sterk en minder duur in onderhoud.

Ik heb een budget van rond 10.000 euro, verwacht 8000 km/jr te rijden dus een benzine wagen is dan het slimst en zoek iets van bouwjaar 2000+ met een km stand van 100.000.

Maar wat is slim om met deze gegevens te zoeken. Citroen (C5?), Ford Mondeo, Mazda , Peugeot 406. Geld de oude regel van de japaners nu nog steeds??
En waar is het slim kopen bij een dealer zelf of een generieke autohandel


Graag advies.
Alvast bedankt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 01-apr-2007 14:15:36

Japanners hebben inderdaad de beste naam. Maar het vorige type Ford Focus kwam het beste uit een test gehouden door de Duitse ANWB (ADAC) een paar jaar geleden, dus een Focus stationwagon is zeker het overwegen waard.


Een Franse auto heeft de naam om nog wel eens problemen te krijgen met de elektrische systemen, maar zijn wel weer mooi gestyled en vaak bomvol met opties voor een redelijke prijs! Het is dan wel aan te raden om de auto's uit de eerste productieserie te vermijden.


Duitse auto's hebben ook de naam degelijk te zijn, maar hier en daar hoor ik toch ook wel de klaagzang van de VW rijder die terug naar de dealer moet voor technische problemen, maar toch minder dan de eigenaren van Franse auto's.