Aankoop ford mondeo met hoge km stand
Auteur Bericht
Joined : 26-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 26-mrt-2007 21:28:51
Onderwerp : Aankoop ford mondeo met hoge km stand

Wij zijn van plan om een ford mondeo collection stationcar automaat van juli 2002 te kopen.
De km stand is echter 182.000. De auto ziet er echter mooi en goed onderhouden uit.
Nu hebben wij van iemand gehoord dat we dit beter niet kunnen doen omdat we nu wel aan erg hoge kosten kunnen zitten.

Kan iemand ons een eerlijk advies hierover geven????

daantje
Joined : 27-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-mrt-2007 19:23:54

je kan veel dingen afwegen, testen lezen(autoweek) vergelijken van prijs, en je kan de auto bij de anwb laten keuren, voor luttele honderd euro`s. als je twijfelt.

de km is wel hoog. kijk naar je budget en kijk naar concurrenten van de ford, in je budget.
een japanner met zo`n km-stand kan bijv. betrouwbaarder zijn.
Succes.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-mrt-2007 21:51:04

Ten eerste: is het benzine, diesel of LPG?

Bij auto's met een hoge kilometerstand is het vooral belangrijk dat deze alle onderhoud netjes en op tijd gehad heeft. Hiernaast is het verstandig om te controleren wanneer de distributieriem vervangen moet worden. Vaak is dit bij 100.000km, maar bij hoge km-standen is er bij 200.000 weer een nieuwe riem nodig, houdt dit in de gaten!


Verder geld alles wat betreft het controleren van de auto wat ook voor auto's met een lage(re) km-stand van toepassing is.


Tenslotte moet je natuurlijk niet de hoofdprijs voor zo'n auto betalen en ervan uitgaan dat je de auto helemaal opgerijdt. Dus na bijvoorbeeld 250.000km zal je er weinig meer voor krijgen.


Maar van belang is, wat voor brandstof heeft deze auto?

Erik
Joined : 31-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 31-mrt-2007 14:04:51

Ik heb zelf een Ford Mondeo Hatchback 1.8 TD uit 1999 met een km stand van 245000. Ik heb de auto gekocht bij een km stand van 80000 en hij is al dit tijd vrijwel probleemloos gebleven. Een distributieriem is iets wat eens in de zoveel tijd vervangen moet worden en echt duur is dat ook niet dus daarvan zou ik de koop niet af laten hangen.

Bij mijn auto begint de schakelbak wat gebrekken te vertonen. Het gebeurt n.l. steeds vaker dat ik 'mis' schakel. De motor is nog wel goed maar het is wel een lijk kwa performance. Als je met 80km/h achter een vrachtwagen zit die je voorbij wilt moet je echt een groot gat hebben om er tussen te komen. Bij 100km/h trekt hij dan weer wel veel beter.

Als je echt goedkoop in een grote comfortabele auto wilt rijden dan is het een overweging waard. Maar ik zou hem dan wel eerst laten checken bij de ANWB om te zien wat er allemaal mis mee is. Vervolgens kan je hem helemaal op rijden. Afschrijvingen zal je er nauwelijks aan hebben omdat hij nu toch al bijna niets meer waard is.

In elk geval heb ik mijn auto gisteren ingeruild en binnenkort rijd ik in een nieuwere Ford Mondeo 2.0 TDCi. M.a.w. ik ben zo tevreden over mijn huidige auto dat ik zonder twijfel weer een nieuwere mondeo heb gekocht (met bijna 90000 km).

Erik