Aankoop 2e hands diesel
Auteur Bericht
Joined : 20-mrt-2007
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 11:47:36
Onderwerp : Aankoop 2e hands diesel

Goedemiddag allemaal,

ik ben aan het overwegen om een kleine diesel aan te schaffen in verband met mijn nieuwe baan!
Ik weet echter niet zo goed welke ik nou het beste kan pakken en waar ik op moet letten.

Ik heb een bedrag van ongeveer 7000,- te besteden. Mijn eisenpakket is niet heel erg uitgebreid behalve dat de auto wel redelijk rap moet zijn. Daarnaast moet ik er ongeveer 4 jaar mee kunnen rijden (20k+ km/j).

Ik heb al een aantal auto's bekeken zoals een 206 2.0HDI en een Lupo 1.4TDI om maar eens een kader te maken voor wat ik ongeveer zoek.
Waar moet ik echter op gaan letten bij een aankoop van een diesel in een kleine auto en tot welke kmstand is het verstandig om een diesel te kopen.

Wat kunnen jullie mij adviseren.

Alvast heel erg bedankt voor alle adviezen!

Jasper

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 12:43:25

Deze auto's zullen voor het grootste gedeelte uit de leasevijver gehaald worden. Dus 120/140.000 kilometer, maar wel een volledig bijgehouden onderhoudsboekje. Zorg er echter wel voor dat de slijtende delen (banden, remmen, ditributieriem, etc.) zijn vervangen of in orde zijn. De kilometerstand is minder belangrijk dan de mate van onderhoud die de auto gehad heeft.


Het kan namelijk voorkomen dat de leaserijder/leasebedrijf tegen het einde van het termijn de auto niet meer voor 100% heeft laten onderhouden... Want de auto gaat er toch binnenkort uit.
Door de opkoper (groothandel) wordt hier niets aan gedaan en de dealer (vaak universeel) zal de auto ook geen (renovatie)beurt geven Smile


Dus loop alle onderdelen goed na en wees kritisch over de gesteldheid van de auto. Houdt er ook rekening mee dat kleine leaseauto's vaak door jongere bestuurders gereden worden. Controleer daarom de onderdelen zoals de versnellingsbak ook goed, omdat daar slecht en onervaren gebruik van de auto kan worden herkend.


Succes! en laat het even weten wanneer je een auto op het oog hebt.

JasperD
Joined : 20-mrt-2007
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 12:45:57

Zijn er grote aanbieders van ex-lease auto's of hoe herken ik een ex-lease auto?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 13:54:01

Er zijn websites en leasemaatschappijen bieden tegenwoordig ook zelf ex-leasers aan. Zoek maar op athlon car lease bijvoorbeeld.

Tja, hoe herken je een ex lease auto, vaak zijn het auto's die in 3 a 4 jaar 120.000km hebben gereden, soms staat het in het onderhoudsboekje vermeld onder eigenaar.

JasperD
Joined : 20-mrt-2007
Berichten : 3
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 15:46:33

Zijn er nog bepaalde modellen, motoren of uitvoeringen die je zou aanbevelen (of aanraden)? Bedankt voor de snelle reacties trouwens.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-mrt-2007 16:48:51

Pfff, bepaalde modellen... probeer naast de Peug en VW ook een Clio 1.5 DCI of in het verlengde van de Lupo... een Seat Ibiza of Skoda Fabia TDI.


Vooral de Franse merken hebben hele moderne diesels in de kleine klasse, maar de JTD motoren van Fiat zijn ook heel goed... kijk eens of er een Punto of Panda met een 1.3JTD motor in je prijsklasse ligt.