Rover 200
Auteur Bericht
Joined : 17-mrt-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 17-mrt-2007 22:28:49
Onderwerp : Rover 200

Ik ben van plan om mijn eerste auto te kopen en heb +/- 3000euro te besteden.


Nu heb ik een Rover 200 gezien voor 3500euro met genoeg extra's. Graag zou ik willen weten:

- Wat is jullie mening over deze auto?
- Wat zijn de gebruikelijke gebreken?
- Is die duur in het onderhoud?
- Waar moet ik specifiek op letten bij een Rover?
- etc.

Alvast dank voor jullie reactie!
[Gewijzigd door: timave op 17 maart 2007 22:30:00 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 18-mrt-2007 19:49:10
Onderwerp : Rover 200

Hallo timave, ik ben geen Rover expert... maar gezien de leeftijd (niet genoemd, maar ik schat toch minimaal 8 jaar) zijn de gebruikelijke onderdelen van versnellingsbak , wielophanging en motorblok belangrijk om te controleren voor de aankoop. Maar ook de carrosserie is belangrijk, want je wilt natuurlijk niet een schade auto kopen.


Kijk dus gewoon rustig de website door en vraag aan de dealer om de onderhoudsboekjes en zorg ervoor dat alle afspraken op papier staan. Je zal waarschijnlijk geen garantie krijgen, maar probeer wel een aantal maanden garantie op de motor, versnellingbak en aandrijving te bedingen.


Ik weet niet wat het onderhoud kost van een Rover, maar volgens mij hoeft het allemaal niet zo duur te zijn, het is een gewone auto en waarschijnlijk moet je gebruik maken van imitatie onderdelen omdat de fabriek een paar jaar geleden falliet is gegaan.


Succes met de aankoop en misschien dat iemand anders op dit forum ervaring heeft met Rover.

timave
Joined : 17-mrt-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 19-mrt-2007 10:00:49
Onderwerp : Rover 200

Beste Marnix dank voor je reactie!