'BOVAG GARANTIE' misleiding
Auteur Bericht
Joined : 07-feb-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 07-feb-2007 14:01:17
Onderwerp : 'BOVAG GARANTIE' misleiding

MENSEN LET ALSTUBLIEFT OP, wanner u een auto koopt en u krijgt een bovag garantie formulier om te tekenen, dat het ook daadwerkelijk een bovag garantie is en niet de garantie van de garage, dat zijn verschillende garanties!

U kunt met de garage garantie niet bij de Bovag aan kloppen.
Zet nooit een handtekening op de plaats; ik maak geen aanspraak op... of iets degelijks! Men gebruikt het Bovag formulier voor hun eigen 'garage' garantie.
Wat is die eigen garantie..??

Vooral garage -edit- ***** in ******* -edit- gebruikt deze methode.

Als je reclameert, wordt er gezegd; wij geven nooit Bovag garantie.
Allemaal mooi praat etc., maar als er problemen zijn betaal je de rekening voor het grootste deel zelf. Is dus geen garantie.
De Bovag zelf weet hiervan, maar doet er niets mee...., jammer.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn welke deze praktijken zijn tegen gekomen.
[Gewijzigd door: Rene op 07 februari 2007 14:29:37 ]
[Gewijzigd door: Rene op 07 februari 2007 14:35:55 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-feb-2007 18:17:04

Je zal niet de enige zijn en ik heb hier ook aandacht aan besteed in het artikel: Koopcontracten


Via de website van de Bovag kun je ook opzoeken welke Bovagbedrijven er in de buurt zijn.


Het is goed dat je er aandacht voor vraagt, het vervelende is echter dat iedereen denkt dat hij/zij een auto kan kopen, waar een autobedrijf dan weer handig gebruik van kan maken. Met de nadruk op "kan", want er zijn ook nette bedrijven. Alleen deze bieden de auto's niet tegen bodemprijzen aan. Als je een auto koopt is de prijs pas belangrijk op het moment van onderhandelen, zorg er eerst voor dat de auto, garantie, etc in orde is.


Maar goed, het bedrijf waar je geweest bent is dit een Bovagbedrijf? en geeft deze zonder goede uitleg géén Bovaggarantie?


Toevoeging: Ik heb de naam van de garage weggehaald. Mocht deze garage nogmaals met een nieuwe zaak op deze website komen dan zal ik deze (inclusief bedrijfsnaam) koppelen aan dit bericht.
[Modified by: Marnix on maart 09, 2007 02:30 PM]

moonwalk
Joined : 13-mrt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 13-mrt-2007 21:02:40

Ik ben op zoek naar een auto, via internet, MET Bovaggarantie.
Waar ik me steeds meer aan erger is dat auto's worden aangeboden met Bovaggarantie waarbij:
1. Als allerlaatste in de advertentie vermeld staat "Dit is de meeneemprijs".
2. Als je de garage belt voor verdere informatie, dat men doodleuk meedeelt dat voor een 1/2 jaar Bovaggarantie extra betaald moet worden.

Je plaatst het Bovaggarantie-embleem erbij of je plaatst het niet.
Dit is pure verlakkerij, geeft ergenis en ik hoop dat de Bovag ook dit soort misstanden oplost.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-mrt-2007 22:39:54

Daar heb je helemaal gelijk in.


Ik heb in een vakblad gelezen dat de Bovag hier zelf ook niet helemaal tevreden over is en op de eigen website www.bovag-occasions.nl (welke wordt gevoed door autotrack.nl) zal dan ook worden gecontroleerd dat alle auto's daadwerkelijk inclusief Bovaggarantie worden aangeboden.


Het is jammer genoeg niet tegen te houden, want de dealers mogen gewoon auto's aanbieden zonder garantie. Zij zijn namelijk niet gebonden aan de Bovaggarantie. Wat je wel kunt doen is zoeken op auto's bij merkdealers met merkgarantie. Deze zijn veelal wel wat duurder maar worden met uitgebreidere garantieregelingen aangeboden en staan onder toezicht van de importeur.


Lees hier meer over de Merkgaranties!