Toyota Avensis advies
Auteur Bericht
Joined : 16-mei-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 16-mei-2007 14:43:39
Onderwerp : Toyota Avensis advies

Hallo,

ik heb een Toyota Carina E die volgens een bepaalde site nog een inruilwaarde van 1650 heeft.
Nu Moeten de remleidingen vervangen worden en enkele ABS-sensors.

De auto is 10 jaar oud en heeft 180.000 op de km teller staan.

Is het wijsheid om het te laten repareren?

Zo nee, dan zoek ik een auto die ongeveer dezelfde specificaties heeft. (Stationwagon, trekhaak, Toyota).

Kom ik een auto tegen op het internet van Autobedrijf Ben Ameur in Nuenen. Deze auto is van juli 2003 maar heeft al wel 145.000 op de km staan. Verder lijkt het een mooie auto (ik heb hem nog niet live gezien) voor een kleine 11.000 euro.

Kan iemand deze cognitief dissontant op weg helpen?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 16-mei-2007 20:29:15

Kijk, als je na deze reparatie weer een jaar probleemloos kan rijden dan moet je het doen. Het probleem is dat je dat bij auto's van deze leeftijd niet weet en de kans is groot dat je na deze reparatie niet klaar bent en andere onderdelen moet gaan vervangen. Zodoende lopen de kosten al heel snel uit de hand en is uw gedachte correct... op zoek gaan naar een vervangende auto.


Ik heb even op de website van deze handelaar gekeken. De prijs is marktconform, maar ik vind het commentaar nogal schreeuwerig. Bij bezoek van de dealer moet u oppassen dat deze stijl niet gebruikt wordt om druk op het verkoopproces te zetten.


Wat de auto betreft is de kilometerstand zeker aan de hoge kant. Deze kilometerstanden kunnen extra onderhoudskosten met zich meebrengen. De distributieriem zal waarschijnlijk vervangen zijn, maar vraag hier in ieder geval naar. Let vooral op onderdelen zoals de banden, remmen (schijven/blokken), zodat u niet voor de kosten komt te staan die u probeert te vermijden met deze aankoop. Maar ook onderdelen zoals de airco, deze gaat niet snel stuk... maar bij intensief gebruik (140.000km in 4 jaar) kan deze aan reparatie/onderhoud toe zijn.


Gebruik de artikelen op deze website goed en koop niet te snel en zeker niet zonder garantie!
[Modified by: Marnix on mei 16, 2007 08:32 PM]

FM
Joined : 16-mei-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 18-mei-2007 18:28:10

OK Marnix,

bedankt voor je reactie. De auto was al verkocht.