Peugeot 307...goede prijs?
Auteur Bericht
Joined : 12-mei-2007
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 12-mei-2007 23:23:37
Onderwerp : Peugeot 307...goede prijs?

Hoi,

Heb deze site ontdekt en ben zeer enthousiast en dit lijkt me een goede plek om mijn vraag te stellen.

Wij zijn in onderhandeling over een Peugeot 307, hatchback 5 deurs. Misschien dat iemand weet of we een redelijke prijs hiervoor betalen. Hij is van juni 2001, heeft 114000km gelopen en heeft een aantal luxe opties zoals Airco, Cruise Control, Trekhaak enz. We hebben gereden en zijn er zeer positief over, het 'gevoel' was helemaal goed! Hij zag er erg netjes en mooi uit, hadden eerder een zelfde auto bekeken van 2003 maar waren hier veel minder tevreden over.

Hij staat te koop bij een dealer (wel van een ander merk, het was een inruil auto). De vraagprijs was 9650 euro. Zonder inruil vroegen ze 9250 en we zijn nu op 9000 uitgekomen inclusief een grote beurt, vervangen van distributieriem als nodig enz. Ook wordt een klein putdeukje in het portier helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten.

We weten dat je bij een dealer wat meer betaalt maar ook hier zat het gevoel en vertrouwen goed..natuurlijk zit er ook garantie en APK bij de prijs in.

Iemand een idee of dit een redelijke koop is? Vergeleken met veel 307's is hij volgens mij wel redelijk geprijsd omdat het een relatief dure auto is...

Alvast bedankt!

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-mei-2007 14:22:05

Hallo!


Bedankt voor de interesse. Wat de auto betreft, ik ben er van uitgegaan dat deze een benzinemotor heeft en dan betaalt u een redelijke voor de auto. Zeker in combinatie met een beurt, garantie en vervanging van de distributieriem is het een goede deal.


De Peugeot 307's uit het introductiejaar (half 2001 tot en met 2002) hebben wel de reputatie dat deze last hebben van elektronische problemen, maar aangezien deze auto's nu al ruim 5 jaar gebruikt worden mag je er van uitgaan dat de meeste storingen zijn opgelost en slecht functionerende onderdelen vervangen zijn.


Tenslotte, als u op basis van de artikelen op deze website niks vreemds heeft ontdekt dan heeft u een hele prettige auto gekocht.

Theetje
Joined : 12-mei-2007
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 13-mei-2007 17:54:07

Bedankt voor de reactie, morgen laten wij weten aan de dealer dat we het doen. We zijn er heel blij mee en hopen dat we hem snel kunnen ophalen. Toch fijn de bevestiging dat je niet veel te veel betaalt voor een auto.

Groeten Theetje