Aandachtspunten bij aankoop Peugeot 307 van 2005
Auteur Bericht
Joined : 21-sep-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 21-sep-2007 18:01:28
Onderwerp : Aandachtspunten bij aankoop Peugeot 307 van 2005

Hallo,

Voor mijn ouders ben ik op zoek gegaan naar een jonge middenklasser occasion. Ben uitgekomen op een Peugeot 307 uit 2005 met 40.000 km op de teller. Het is een benzineuitvoering, 1400 cc, 65 kw (90 pk).

Zijn er een aantal aandachtspunten waarop extra gelet moet worden bij de 307? Ik ben op de hoogte van een ANWB totaalkeuring, maar heb begrepen dat deze alleen in Den Haag of Utrecht kan plaatsvinden. Dit is gezien de plaats van aankoop niet praktisch.

Met vriendelijke groet,

Pim
[Gewijzigd door: Pim op 21 september 2007 18:05:06 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 21-sep-2007 21:26:53

Volgens mij wel een goede keuze, de eerste modellen uit 2002 hebben te kampen gehad met elektronische problemen. Maar deze is alweer van een later modeljaar, dus zal technisch alweer een stuk beter zijn.


Ik zou wel eerst eens een goede proefrit maken om aan te voelen of 90pk genoeg is voor deze auto. Ik houd er persoonlijk wel van om wat extra vermogen te hebben en volgens mij is deze motor net aan krachtig genoeg voor dit formaat auto's.


Dus, check of alle elektronische systemen goed werken in deze auto en wat betreft de keuring, wanneer u bovaggarantie krijgt op deze auto dan kunt u bij de ANWB een garantie afloopkeuring doen. Zodoende kunt u onder garantie de puntjes op de i laten zetten op kosten van dealer.


Succes met de aankoop!