Audi A4
Auteur Bericht
Joined : 23-sep-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 23-sep-2007 2:23:49
Onderwerp : Audi A4

Hallo, Ik heb een A4 op het oog. Ik ben zelfs naar de dealer geweest om de auto te bekijken, maar heb helaas geen proefrit gemaakt. Waarom weet ik niet, ik heb een uur greisd en ik kon mezelf wel op me kop slaan dat ik dat niet heb gedaan.
Een pluspunt hierop is wel dat er in de voorwaarden staat dat als de koper geen testrit maakt de overeenkomst ontbonden kan worden als het voertuig technisch gezien niet goed rijdt en het probleem niet verholpen kan worden door de dealer. Dit is een pluspunt, aangezien ik niet zo een expert ben en jullie site nog niet had gelezen.

De auto heeft een NAP onlogisch. De verkoper heeft me eerlijk verteld dat dit betekent dat de km stand niet klopt, waarschijnlijk met een verschil van een ton. hierop heb ik geprobeerd de prijs te bedingen, maar de verkoper zei dat er al een korting op zat en dat hij me een goeie prijs geeft voor mijn auto. Dit is ook wel zo.
Wat ik eigenlijk wil vragen is het volgende: Ik wilde de auto reserveren en zei dat ik nog telefonisch een definitief akkoord zou geven. hierop zei hij dat hij dan wel eea qua gegevens nodig had, naw. Hij heeft echter een koopovereenkomst opgesteld met de algemene voorwaarden Bovag. Ik heb geen aanbetaling gedaan, maar wel getekend (ook weer zo een stomme aktie). De bedoeling was dat ik de auto zou reserveren. Op zich zag de auto er goed uit, goed onderhouden met boekjes en al. De verkoper zou nog voor me uitzoeken of de distributieriem al vervangen was of dat dat nog moest gebeuren.
Ben ik nu ddordat ik heb getekend gebonden, en moet ik de auto nu kopen? Of is de enige manier van ontbinden 15% betalen?
Ik wil alsnog een aankoopkeuring doen, of ben ik daar te laat voor?
Ik zie ook dat ze op de overeenkomst, zonder mij hierover te informeren, de optie 'koper ziet af van bovag garantie' hebben aangevinkt. Betekent dit dat ik geen enekel garantie krijg?

Het betreft een audi a4 bj2000 1.9 tdi 110pk met 182000 op de teller, nap onlogisch. De vraagprijs was 8450 en ik krijg 1500 voor mijn auto. (op internet 8450, bij de dealer 8950). Is dit een goede deal?
Kan ik de overeenkomst nog (gratis) ontbinden als blijkt dat de distributieriem nog vervangen moet worden of heb ik al me kansen verschoten door mijn handtekekning te zetten? Ik zat nog te twijfelen, want eerst was het dat ze wat gegevens nodig hadde, toen dat er een aanbetaling gedaan moest worden, maar hierop hebben ze wel een uitzondering voor me gemaakt en dan vragen ze om mijn handtekening.


Het is een heel verhaal geworden, sorry hiervoor, maar ik zie uit de vorige logs dat hier echt bruikbare informatie wordt gegeven. Alvast bedankt hiervoor. Topsite! Heel bruikbaar. Nu weet ik ook waar ik voortaan op moet letten
[Gewijzigd door: Galied op 23 september 2007 02:47:39 ]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-sep-2007 10:20:49
Onderwerp : Audi A4

Poeh, een heel verhaal ja... waar het op neer komt is denk ik dat je niet weet wat je nu eigelijk gekocht hebt en geen garantie hebt gekregen?


Nog even een vraagje, staat er op de teller 182.000km of heb je hierin de onlogisch NAP al verrekend? Wanneer het laatste het geval is dan heb je wat prijs betreft een goede auto op het oog. Hoewel, op het oog... je hebt 'em al gekocht.


Verder is het vreemd dat de auto al zijn beurtjes heeft gehad en u weet niet wat de juiste km-stand is. Ik neem aan dat in het boekje alle standen bij de beurtjes staan vermeld?


Als het goed is heb je een afkoelingsperiode van 7 of 8 dagen wanneer je een product aankoopt waarbinnen je nog van de koop kunt afzien. Ik begrijp dat een dealer een vergoeding wil op het moment dat u de auto annuleert en er kosten zijn gemaakt. Volgens mij zijn die er niet want het betreft geen auto die speciaal voor u is besteld of ingekocht.


Dus wanneer je er echt vanaf wilt dan moet je snel handelen.


Voor juridisch advies kun je de volgende site raadplegen: Rechtswinkel-Groningen.nl Hier kun je volgens mij zonder hoge kosten advies inwinnen.


Vreemd vind ik dat de dealer zonder uw weten de Bovaggarantie op het contract heeft geannuleerd. Ik zou hem daarover aanspreken en aanvoeren als één van redenen wanneer u besluit van de koop af te zien. Auto's met deze km-standen wil je als consument niet zonder Bovaggarantie kopen.


Tenslotte raad ik iedereen aan om vooral niets te tekenen voordat je helemaal tevreden bent!


Succes en ik hoor graag hoe het met u vergaat!
[Modified by: Marnix on september 23, 2007 10:23 AM]

Galied
Joined : 23-sep-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 23-sep-2007 16:20:43
Onderwerp : Audi A4

Bedankt voor de snelle reactie.
De teller staat nu op 182000. HIerin is niet NAP onlogisch bij berekend.
Ik ga morgen meteen bellen en inderdaad vragen hoe dat zit met die bovag garantie en of ze al hebben gekeken voor die distributieriem. Op deze punten zal ik de koopovereenkomst wel moeten kunnen ontbinden hoop ik.
Ik heb ook een andere a4 gezien, zelfde model met 172000 op de teller (met NAP) alleen wel met wat minder vermogen. Ongeveer voor rond dezelfde prijs. Zal dit een betere koop zijn dan?
Ik moet wel zeggenn dat de dealer, waar ik getekend heb een hoop exclusieve auto's heeft staan. Zegt dit ook wat over de de verkoper? Bijv. zijn naam en dat hij goede auto's verkoopt? Denk je dat het te laat is om de aankoopkeuring nog aan te vragen? OF kan dat alleen in Den Haag en Rotterdam? (Zoiets had ik namelijk gehoord)
Bedankt voor de tip van de rechtswinkel, ik ga morgen bellen

PS: wat betreft die NAP: IS dit een garantie voor de km stand? Als een auto de NAP certificaat heeft, is de km stand dan altijd correct weergegeven of betekent dat alleen dat de auto dealer onderhouden is?

[Modified by: Galied on september 23, 2007 04:46 PM]

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-sep-2007 16:53:33
Onderwerp : Audi A4

Hmm, wanneer er nog 100.000km bij de 182 duizend opgeteld moet worden dan is de aankoopsprijs van 8.450 euro een stuk minder gunstig.


Wat betreft de dealer, ik vind persoonlijk Audi's met deze km-standen niet echt exclusief Wink Ik zou hier dan ook geen waarde aan hechten wat betreft betrouwbaarheid. Ten tweede moet je niet op het uiterlijk van een dealer afgaan, maar op hetgeen dat ze je aanbieden. Zoals garantie, Bovagcertificatie en een ontspannen ambiance waar geen hoge druk op de aankoop wordt gezet.


Je kunt altijd nog om een aankoopkeuring vragen, maar het zou vooral prettig zijn wanneer je Bovaggarantie krijgt. Op deze manier kun je ook een garantie afloopkeuring laten doen. Mocht er dan iets mis zijn dan zal de dealer dit voor je moeten oplossen. Je moet deze keuringen wel zelf betalen.


Succes en laat even weten wat de rechtswinkel zegt over de afkoelingsperiode op een gebruikte auto, ben ik namelijk wel benieuwd naar!


webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 23-sep-2007 16:59:28
Onderwerp : Audi A4

De NAP is een indicatie, tijdens APK keuringen en soms ook bij onderhoud wordt de km-stand ingevuld en bijgehouden via de Nationale Autopas. Wanneer deze onlogisch is moet je erg oppassen, is deze logisch dan is dit echter geen 100% garantie.


Het wil ook niet zeggen dat de auto dealer onderhouden is. Wel dát hij onderhouden is Smile


Ik wil geen beroepsgroepen zwart maken, maar er zijn chauffeurs die handig de NAP weten te misleiden en zodoende de km-stand lager houden dan dat deze in werkelijkheid is.


De NAP geeft dus geen garantie, wel een beetje extra zekerheid.

Ep
Joined : 11-jul-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 11-jul-2008 9:09:08
Onderwerp : Audi A4

Mocht je nog interesse hebben in een dergelijke audi met een veel lagere km-stand (en logische NAP) van hetzelfde kaliber (1.9tdi 110pk, bj 2000 avant)

Mail mij dan even.

Voor die auto die je nu op het oog hebt is 8450 euro veel te veel. Eerder richting de 7250.