Toyota Avensis Verso 2.0 VV-I
Auteur Bericht
Joined : 30-jun-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 30-jun-2008 10:55:04
Onderwerp : Toyota Avensis Verso 2.0 VV-I

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een occasion die we voornamelijk willen gebruiken voor korte afstanden en af en toe voor een dagje uit.

Nu is ons blik gevallen op een Toyota Avensis Verso 2.0 VVT-I.
Het is een auto met +/- 182.000 km op de teller hij komt uit oktober 2002 en de APK verloopt in oktober. Volgens de verkoper kan hij makkelijk 300.000 km halen.
De vraagprijs is ongeveer 11.000 euro inclusief een BOVAG garantie van 6 maanden.

Ik heb weinig verstand van auto's maar mijn gevoel zegt dat het best een goede deal is. Ik wil de auto in vijf jaar betalen dus hij moet het 5 jaar vol houden.

Wat denken jullie hiervan?

Alvast bedankt voor de tips / advies

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 30-jun-2008 15:49:18

De prijs is voor dit type auto netjes, dus daar hoef je het niet voor te laten. De verkoper heeft in principe gelijk dat deze auto nog wel 100.000km kan rijden. Waar je dan wel tegenaanloopt is onderhoud. Het is belangrijk dat deze in het verleden goed en frequent is onderhouden.
Laat u vooraf goed informeren betreffende het onderhoud dat eraan zit te komen, bijvoorbeeld: wanneer moet de distributieriem vervangen worden, hoe staat het met het onderstel en krijgt de auto een (grote) beurt als onderdeel van de aflevering.


Ik neem aan dat u ook een nieuwe APK keuring krijgt? Tenslotte raad ik u ook aan om een garantieafloopkeuring te laten doen na een maand of 4, zodoende kunt u voor noodzakelijke reparaties nog de garantie'kaart' spelen.


Succes en gebruik de artikelen op deze website om uw onzekerheden betreffende de staat van de auto zelf weg te kunnen nemen.