toyota avensis 98 -20td
Auteur Bericht
Joined : 27-jun-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 27-jun-2008 13:00:14
Onderwerp : toyota avensis 98 -20td

hoi wanneer ik de wagen stilzet en daarna opnieuw start staat de klok steeds terug op 12.00
en de deurvergrendeling werkt ook niet meer ,de zekeringen zijn gecontroleerd ,mijn vraag ,is dit een samenhangend probleem en moet de oorzaak elders liggen.het betreft een avensis 98 =20td
reeds bedankt groetjes

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 27-jun-2008 13:19:56

Hmm, vervelend. Wanneer je de auto start wordt gedurende het starten even alle stroom onttrokken aan het systeem. Dit omdat de startmotor nogal wat vermogen nodig heeft.


Dan zou er een draad vanaf de accu of batterij moeten zorgen dat het klokje van stroom voorzien blijft. Als de zekeringen goed zijn zou ik eens kijken hoe het klokje van stroom wordt voorzien. Als je een ampere/voltmeter hebt kun je meten of de stroom wegvalt tijdens het starten. Zoek dan uit hoe de klok gevoed wordt wanneer de auto gestart wordt, via een secundaire bron (batterij) of mag de stroom niet wegvallen.

Dit onderzoek is natuurlijk het gemakkelijkst wanneer je een vergelijk hebt met een andere Avensis.


Kunnen ze dit echter niet bij de dealer voor u oplossen? Ik neem aan dat deze alle kennis en apparaten in huis heeft om u van dienst te zijn.