Golf 5 op LPG G3
Auteur Bericht
Joined : 06-jun-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 06-jun-2008 23:24:05
Onderwerp : Golf 5 op LPG G3

Hello,

In nabije toekomst (binnen nu en 3 weken) wil ik een nieuwe auto kopen. Ik wil graag een Golf 5 kopen en ik zie dat er in Nederland geen Golf 5 zijn met LPG G3. Is het mogelijk om LPG G3 in Golf 5 te installeren?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-jun-2008 14:09:21
Onderwerp : Golf 5 op LPG G3

In principe kun je in ieder type benzine auto een gasinstallatie bouwen. Echter, een paar geleden hebben een aantal merken het beleid dat er niet wordt ingestaan voor motorschade waarvan de oorzaak kan worden geherleid naar de gasinstallatie.


Dit beleid is naar alle waarschijnlijkheid opgesteld naar aanleiding van de vele garantiegevallen. Het is goed mogelijk dat Volkswagen óók een soortgelijk beleid heeft, waardoor er geen Golf type 5 met LPG installatie te koop is.
Ik heb nog even op een occasionzoeksite gekeken en het aanbod Volkswagen op LPG vanaf bouwjaar 2004 is totaal voor de Golf en Passat, welgeteld: 1.


U kunt voor de zekerheid nog contact opnemen met uw lokale VW dealer, maar ga er maar vanuit dat VW zijn garantie intrekt wanneer er op LPG gereden gaat worden.


Wel jammer dat er een aantal merken zijn die dit beleid hebben ingevoerd, zeker nu de dieselprijs over de 1,40 euro is gegaan.


Succes en ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken welke merken nog wel LPG ondersteunen en welke niet.