Dealerplan Nederland in Waalwijk
Auteur Bericht
Joined : 20-okt-2007
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-okt-2007 13:45:43
Onderwerp : Dealerplan Nederland in Waalwijk

Ik heb bij dealerplan te Waalwijk 3 weken geleden een hyundai lantra gekocht. Volgens de verkoper had de auto 160.000 km gelopen en werd met een nieuwe keuring afgeleverd, bij de testrit had ik al de opmerking dat ik een wiellager hoorde waarop de verkoper zij dat dit voor aflevering verholpen zou worden. Na een week in de auto gereden te hebben hoorde ik het wiellager weer en ben met deze naar een garage gegaan voor een second opinion,deze wist me te vertellen dat het lager kapot is en de andere zijde ook al slecht is en dat de Carterpan rot was.Toen ik naar dealerplan belde kreeg ik een grote mond en te horen dat dit niet onder de garantie valt alleen motor en versnellingsbak en dat terwijl de auto net een nieuwe keuring had gehad en dus zo nooit goed gekeurd had mogen worden plus nog eens dat de auto niet 160.000 maar 260.000km had gelopen. Nu heb ik ook nog start problemen en hierop zeggen ze dat het wel aan de accu zal liggen terwijl deze nog goed is.Om kort te zeggen,dit is een bedrijf waar ik iedereen afraad om ooit een auto te kopen want als die man je een hand geeft is tie al aan het liegen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-okt-2007 16:17:58

Ik lees dat u in principe alles goed gedaan heeft, want u heeft een probleem geconstateerd met het wiellager en dit aangegeven bij de verkoper. Deze heeft u verteld dat het probleem opgelost zou worden... echter, heeft u dit op het contract laten vastleggen? Zo niet, dan blijkt wel weer hoe belangrijk het is om alle afspraken op papier te hebben.


Heeft de auto een nieuwe APK keuring gehad bij aflevering? Zoja, dan had deze met slechte wiellagers niet goedgekeurd mogen worden. Ik raad u dan ook aan om het RDW in te lichten, want deze instantie is verantwoordelijk voor deze keuring.


Verder schrijft u dat u alleen garantie op de motor en versnellingsbak krijgt, u heeft dus geen Bovaggarantie gekregen. Maar de carterpan is onderdeel van de motor... dus waarom wordt deze niet vervangen/gerepareerd?


Tenslotte schrijft u dat er met de km-stand gerommeld is, dat zou echt schandalig zijn en een dealer moet zich in dit geval tenminste verontschuldigen en de auto op uw verzoek terugnemen. Het is helaas niet crimineel om een teller terug te draaien, maar wel om willens en wetens hiervan als dealer van te profiteren. Dus wanneer deze auto aanmerkelijk duurder is dan degene met 260.000km dan zal een rechter u altijd gelijk geven onder de wet consumentenbescherming!


Ik hoop dat u actie onderneemt, want deze manier van handelen verpest de occasionmarkt.


Laat de mensen op dit forum weten hoe u de situatie heeft aangepakt en of u succes heeft behaald.


Succes!

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 14-mei-2008 16:55:33

Ik heb bij dit bedrijf een mercedes c220 uit 2003 gekocht incl aflever beurt die ik ook heb betaald maar nooit is uitgevoerd ,de motorblok is in duitsland(in de file ontploft oorzaak onbekent)nu loop ik al dagen te bellen met dealer plan maar niemand meld zich ben 2 dagen achter elkaar voor het bedrijf aan het wachten maar ze blijven dicht,gisteren per toeval een verkoper gezien die kwam net aan rijden in zijn witte ford focus,toen die mij in de gaten kreeg reed die snel voorbij,in eerste instantie dacht ik dat hij een achter ingang had en dat die de zaak ging openen maar niks hoor na 2 uur wachten was de zaak nog dicht,nu heb ik er spijt van dat ik hem niet ben achterna gereden,mijn mercedes heeft een half jaar garantie en ik heb nog maar een maand te gaan wat kan ik doen? ik heb wel aan het bedrijf ernaast gevraagt (kwikfit)waar die mensen blijven,ik kreeg als antwoord;ze zullen wel weer problemen hebben.Wat moet ik doen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-mei-2008 20:36:25

U heeft nog garantie? Is dit Bovaggarantie? Zoja, dan natuurlijk gelijk de Bovag inlichten.


Ik zou in ieder geval een aangetekende brief versturen. Op deze manier heb je zwart op wit dat je het euvel binnen de garantieperiode hebt gemeld. Verder zijn er advocaten die op no-cure no-pay basis graag dit soort gevallen aanpakken.


Graag hoor ik of u verder nog hulp heeft, ik heb namelijk nog wel een adresje van een advocaat die mij is aangeraden.


Succes!

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 15-mei-2008 14:33:41

Marnix bedankt voor uw reactie,maar het is geen bovag garantie ik heb het wel zwart op wit staan,als u wat adressen voor mijn heeft zou dat natuurlijk perfect zijn,gisteren is mijn vader ook langs dat bedrijf geweest en heeft die met de buren gepraat,en nu blijkt dat het bedrijf in engeland geregistreerd staat ,en volgens andere mensen is die door de politie opgepakt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 15-mei-2008 15:03:42

Nou, lekkere bende is het daar. Jammer dat je daar nu net een auto gekocht hebt.


Het is dus een bedrijf dat in Engeland is geregisteerd. Volgens mij heeft dit bedrijf echter wel gewoon een Nederlandse inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Ik zou eens een telefoontje wagen met de KvK die voor het rayon Waalwijk actief is en de bedrijfsgegevens opvragen, zoals bedrijfsvorm en belangrijk: telefoonnummers en adressen. Mogelijk staat hier het adres van de eigenaar bij en heb je de mogelijkheid om een aangetekende brief te versturen waarin je de dealer op de hoogte stelt van de garantiekwestie en een termijn geeft waarbinnen zij moeten reageren (bijv. 5 werkdagen), zet ook in de brief dat bij geen antwoord de auto bij een merkdealer wordt gebracht voor reparatie en de kosten op Dealerplan worden verhaald.


Dit is volgens mij de weg die juridisch het sterkst staat en geeft je in ieder geval de mogelijkheid om na 5 dagen de auto weer in orde te hebben.


Voor professionele hulp kunt u hier terecht: www.rechtsbijstandsklachten.nl

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 15-mei-2008 17:12:16

KvK nummer heb ik van hun,morgen vroeg het eerste werk bellen met kvk marnix bedankt,ik kwam net nog op heele slechte ideën maar ik ga het eerst zo proberen.

novak
Joined : 18-mei-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 18-mei-2008 23:03:46

Hoi funs en marnix,

het is daar inderdaad een grote bende, op zich valt het wel mee met het belazeren van mensen, hoewel ze daar niet vreemd van zijn, maar het gaat daar meer om justitiele/gerechtelijke toestanden, dat heb ik thans gehoord. Ook ik zit met een probleem, heb daar pas een auto gekocht en het blijkt dat mijn aircopomp kapot is. Kosten om het te vervangen bedragen bijna 1000 euro. Ik heb nog wel 2 maanden garantie, geen bovag, maar wel alles op papier. Ook ik probeer ze al 10 dagen te bereiken, maar daar neemt niemand op en er is niemand aanwezig.
Ik heb inmiddels het adres van de eigenaar. Is dat het beste voorstel marnix, om een aangetekende brief te sturen, mijn aircopomp te laten vervangen als blijkt dat ze niet antwoorden, en vervolgens de kosten op de eigenaar te verhalen??
Funs ik zou graag horen wat jij hebt gedaan/bereikt....

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 8:47:30

Hoi novak,


Je moet inderdaad eerst de verkoper de kans geven om de auto te repareren. Echter, ze zijn niet te bereiken... dus dan wordt het natuurlijk lastig om je auto gerepareerd te krijgen. Ik heb daarom als advies gegevens om de verkoper 5 werkdagen de tijd te geven om in ieder geval te reageren. Wanneer je dit via een aangetekende brief doet heb je bewijs dat de verkoper het bericht ontvangen heeft.


Mocht het op een rechtzaak uitdraaien dan sta je in ieder geval sterker dan dat je op eigen houtje gaat handelen helemaal buiten de verkoper om.


Succes!

tilburg
Joined : 19-mei-2008
Berichten : 6
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 17:57:23

hoi Novak,Funs en Marnix,ook ik ben de lul bij dealerplan nederland.ik heb daar 24 maart een volkswagen touran gekocht die ik 7 mei op zou halen,en je raadt het al ,niemand thuis.Heb de zaterdag ervoor nog gebeld en zou hem 7 mei ophalen.zo gezegd ,zo gedaan.Kom ik 7 mei in waalwijk hangt er een briefje op de deur(vakantie van 5 tot 11 mei.Proberen te bellen,ook op mobiel nummer,,niemand thuis. KvK gebeld:daar was niks bekend,maar heb wel huisadres gekeregen.Ben daar dus naar toe gegaan en de verkoper was thuis,echter hij had extra vakantie gekregen omdat hij nog dagen had.Blablablabla.Ze zouden vandaag(19 mei weer open gaan.Vandaag gebeld,geen gehoor,Dus ik weer naar het adres toe.Net verteld hij mij dat ze failliet zijn en dat de baas mij zou bellen over mijn 2500 euro.Maar nog niks gehoord.Toen zei hij me dat ik komende woensdag mijn geld zou krijgen,maarjah ik moet het eerst zien.Dus ik adviseer je om daar woensdagmiddag(hij dacht vanaf een uur of 12 )even naar waalwijk te gaan.Kun je op deze site ook met elkaar contact op nemen? neem dan even contact met me op en ik kan je het adres zo geven.
e-mail ilse22@planet.nl

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 19:24:04

Ik heb nog 1 maand garantie en ik begin te koken,als ik dit hoor.

tilburg
Joined : 19-mei-2008
Berichten : 6
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 20:53:05
Quote funs:
Ik heb nog 1 maand garantie en ik begin te koken,als ik dit hoor.


mail me maar

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 21:14:07

Hallo Tilburg!


Ik hoop dat jeje geld terug krijgt. Hieruit blijkt wel weer dat je vooral geen geld moet aanbetalen en bij bedrijven waar je nog nooit zaken mee hebt gedaan niet vooraf geld moet overmaken.


Wat is je plan voor funs? Ik neem aan dat de verkoper niet on the spot zijn auto gaat/kan repareren. Ik raad funs dan ook aan om een offerte te laten maken bij een bedrijf die zijn auto kan repareren en op basis van deze offerte zijn geld op te eisen bij de verkoper.


Mocht dit niet lukken dan kun je natuurlijk met Tilburg als getuige verklaren dat de verkoper zijn kans verspeeld heeft en de kosten achteraf proberen te verhalen op de verkoper via de rechter.


Ik ben zeker geen jurist, dus reken me niet af op mijn voorstel om de zaak op te lossen. Maar het lijkt mij de meest zakelijke en juridisch sterke oplossing.


Ik ben benieuwd hoe het verhaal afloopt!

tilburg
Joined : 19-mei-2008
Berichten : 6
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 21:28:45

Daar heb je gelijk in mARNIX,DE VERKOPER HEEFT MIJ GEZEGD DAT ZIJN BAAS,ENE ,M. Stoffer contact met mij zou opnemen en mij a.s. woensdag mijn geld terug zou geven.Dit alles moet ik nog maar zien. En Funs,heb jij ook een adres in Vught gekregen?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 21:46:14

Zitten er in Vught geen dealers waarvan de eigenaren op van die 'gezellige' woonwagenkampen wonen? Tijdje geleden was er op Tros Radar of 'Verboden in te rijden' al eens aandacht aan besteed. Dan worden bedrogen klanten thuis uitgenodigd en bij de ingang van het park vriendelijk begroet door honden en niet al te vriendelijke autohandelaren.


Ik hoop niet voor je dat dit dezelfde mensen betreft, want dan moet je over voldoende lef beschikken. Vergeet niet dat deze mensen je naam en adres hebben, dus ik zou eerst nog even googlelen op de naam van de eigenaar en op Google maps kijken hoe de buurt eruit ziet alvorens je er naartoe gaat.


Ik zou in ieder geval wel gaan kijken, waar dan ook... want als je niet op komt dagen ben je zowiezo je geld kwijt. Maar ga niet pushen en loop gewoon weg als je het gevoel hebt dat er toch niets te halen is. Dan kun je het beter juridisch oplossen of je verlies pakken.

tilburg
Joined : 19-mei-2008
Berichten : 6
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 21:53:39

De buurt valt wel mee,en het is geen woonwagenkamp.Anders was het nog maar zo.De verkoper die daar woont is niet de eigenaar van die toko,dat zegt hij althans.Ik heb zelfs zijn telefoonnummer gekregen.Ik wacht gewoon woensdag weer af,en daarna ga ik stappen ondernemen.Bij de KvK is overigens nog niks bekend.Ik weet ook niet of die het het eerste zouden weten of hoe dat ik zijn werk gaat.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 22:54:14

Ah, gelukkig. Ik herinnerde me namelijk ineens die aflevering van genoemde programma. Het is namelijk niet de normale gang van zaken om een bedrijf falliet te laten gaan en dan alle contact met gedupeerden te verbreken.


Maar ik ben blij dat er een (goede?) kans is dat de zaken geregeld worden.

novak
Joined : 18-mei-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 19-mei-2008 23:18:13

Hoi mensen,

ik ben inmiddels gebeld door ANWB-rechtshulp, ik had ze in een mailtje de situatie uitgelegd. Zij vertelden mij dat een rechtszaak aanspannen voor zulke bedragen niet de beste oplossing zal zijn, tenzij er veel gedupeerden zijn. We zouden het beter kunnen regelen met de eigenaar. Ze beaamden natuurlijk dat het wel een uiterst moeilijk en vervelend gedoe is. Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat ze op de zwarte lijst zijn komen te staan bij de ANWB en dat zij die gaan melden bij andere betrokken organisaties. Mijn advocaat heeft hun een nette brief met alle gegevens en alle info gestuurd. Dit is nog maar mijn begin, het gaat mij niet zozeer wat ie alleen mij heeft aangedaan maar alleen de manier van zakendoen kan natuurlijk niet, primitivisme viert hoogtij bij deze meneer, en ik weet dat met zulke mensen niet te praten valt. Nou dan maar zo.
Ook heb ik een melding bij de politie weten te plaatsen, met alweer de nodige info en nodige gegevens. Deze wisten mij te vertellen dat Dealerplan Nederland al in een kwaad daglicht is komen te staan bij de politie, oorzaken en dergelijke wilden ze niet vertellen. En ik ben van plan deze week naar Hilversum te rijden en daar met alle gegevens en papieren (feiten!) ervoor te zorgen dat dit bedrijf eventjes haarfijn belicht wordt in een van de onder ons bekende programma's.
Laten jullie me wel eventjes weten hoe het woensdag is gegaan, ikzelf steek mijn tijd en moeite wel in hetgeen ik hierboven heb vermeld.

gr

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 20-mei-2008 19:13:26
Quote Marnix:
Zitten er in Vught geen dealers waarvan de eigenaren op van die 'gezellige' woonwagenkampen wonen? Tijdje geleden was er op Tros Radar of 'Verboden in te rijden' al eens aandacht aan besteed. Dan worden bedrogen klanten thuis uitgenodigd en bij de ingang van het park vriendelijk begroet door honden en niet al te vriendelijke autohandelaren.


Ik hoop niet voor je dat dit dezelfde mensen betreft, want dan moet je over voldoende lef beschikken. Vergeet niet dat deze mensen je naam en adres hebben, dus ik zou eerst nog even googlelen op de naam van de eigenaar en op Google maps kijken hoe de buurt eruit ziet alvorens je er naartoe gaat.


Ik zou in ieder geval wel gaan kijken, waar dan ook... want als je niet op komt dagen ben je zowiezo je geld kwijt. Maar ga niet pushen en loop gewoon weg als je het gevoel hebt dat er toch niets te halen is. Dan kun je het beter juridisch oplossen of je verlies pakken.

dus het tuig gewoon over je heen laten lopen,mooi niet.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-mei-2008 20:43:51

Hoi funs!


Volgens tilburg valt het allemaal wel mee met de buurt, dus waarschijnlijk valt het allemaal wel mee. Belangrijk is dat jeje reparatie vergoed krijgt. Mocht dat niet lukken dan is het zeker aan te raden om de met de andere gedupeerden op dit forum een zaak aan te spannen.


Laat in ieder geval weten hoe de zaak zich verder ontwikkeld.

funs
Joined : 14-mei-2008
Berichten : 7
Other Topics
Geplaatst : 20-mei-2008 21:19:02

Ik heb een brief naar hem gestuud aangetekend,en erin geschreven dat ik hem 5 dagen de tijd gaf om te reageren.Anders laat ik het door de dealer repareren en de rekening krijgt hij.Dus nog even wachten.