schade auto aangesmeerd bij BOVAG!!!! garage, 6 mnd garantie
Auteur Bericht
Joined : 02-mrt-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 02-mrt-2009 21:41:59
Onderwerp : schade auto aangesmeerd bij BOVAG!!!! garage, 6 mnd garantie

hallo, ik heb een auto gekocht op 9 januari k zag hem staan een alfa 156 op lpg-g3 met weinig km.
waarvan werd verzekerd dat hij geen schade had, zie nap zeiden ze. echt geen schade.
dus snel gekocht, eigenlijk te snel...
had bijna gelijk al spijt maar ja koopcontract was al getekend.
de auto is uiteindelijk ook 1,5 week later afgeleverd als afgesproken, want geen tijd en geen monteurs en zo
deze smoezen waren zeker niet de laatste.
vanaf het begin al problemen zoals dit lijstje:
-nwe apk was afspraak zat er niet op toen ik hem kreeg, heb ik later gehad.

-bon met vermeling van datum waarneer vorig jaar de distributie riem is vervangen, bij de koop was gezegd dat deze net vernieuwd was in eind 2008 nu willen ze niet een datum geven hij zegt dat het ook gerust 2 jaar terug kan zijn.......

-uitdraai bon gasinstallatie (vervanging injectoren enz)

-achter hard rammelend geluid in bochten, links en rechts.

-knop ventilatiestanden verlichting werkt niet

-ruitensproeiers werken niet naar behoren sproeien erg laag, niet op de ruit.

- licht afstellen, groot licht schijnt naar boven

-nieuw kaartje van de beurt, die is gedaan aant stuur. nooit iets gehoord

-klep voor zekeringen bestuurder valt eruit

-airbag afdek plaat voor passagier (ligt in de koffer)

-airbag lampje

-isolatie plaat bij voeten passagier ligt los

-afdek klep in kofferbak verlichting rechts zit er niet op.

-vloeistoffen controleren

-oliepeil staat op min.

-stekker rem bekrachtiging mist

-koude start bij rijden op lpg, soms tot 3 keer herstarten...
bij continu rijden op benzine start hij perfect. oorzaak? oplossing.

-motor wordt niet warmer dan 70 graden, ook bij lekker doorrijden.
1.8 ts hoort 85 a 90 graden te worden, termostaat misschien?

-bekleding in de kofferbak zit los rondom de afwerkingsranden.

-losse stekkers en draden onder motorkap vastzetten en in hoesjes, en kapjes op de zekeringboxjes en accu aansluitingen enzo.

-rubber deur bestuurder is kapot.

de auto is een week weggeweest en het is gewoon bar slecht opgelost.
de rubbers en afdekplaten hebben ze met schroeven vastgezet en de kleppen vastgekit....... ook de airbag en mijn dash zit er nu ook onder.

nu is vorige week zondag mijn homokoneet ofzo kapot gegaan toen ik op de rijksweg reed, ze willen niet vertellen wat er nu echt kapot was.
ik heb maar een auto dus maandag gelijk gebeld, hadden ze geen tijd zouden hem dinsdag morgen ophalen, werd uiteindelijk woensdag avond.....
na contact is afgesproken dat ze hem vrijdag avond zouden brengen, rond 6 uur.
want ik moest die avond nog weg en de volgende dag.
geen auto.....
ik zaterdag ochtend gebeld had hij het excuus dat hij me verkeerd begrepen had en druk enzo.....

hij zou hem in orde maken en bellen als hij hem klaar had.
uiteindelijk belde hij rond 2 uur dat hij hem klaar had maar dat hij weg moest dus dat ik hem zelf moest komen halen....
dit terwijl hij wist dat ik een auto heb en er geen bekenden in de buurt wonen om te vervoeren
en ik het de hele week al zonder leen auto moest doen omdat ze die niet beschikbaar hadden...

dus ik uiteindelijk mijn schoonvader maar opgebeld en snel er naartoe gegaan anders had ik heel het weekend geen auto.
ik heb toen ook een lijsje meegegeven, maar daar is ook niets aan verbeterd of over gepraat, dit lijstje:

-bon met vermeling van datum waarneer vorig jaar de distributie riem is vervangen, bij de aankoop is gezegd vorig jaar 2008 dus
maar dat zou ik graag op papier hebben de alfa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk 3 jaar.

-ruitensproeiers werken niet naar behoren, links is net een tuinslang

-airbag afdek plaat voor passagier zit vast gekit..... gaat dat nog werken in geval van nood? en de kit zit op t dasch
verdoezeld met cockpitspray....

-starten is niet in orde met code systeem, soms wil hij niet starten, word geblokeerd door code, lampje gaat branden.
voor t stoplicht nogal lastig met een rij auto's achter je.....

-motor wordt niet warmer dan 70 graden, ook bij lekker doorrijden.stationaar draaiend komt hij wel op temp
1.8 ts hoort 85 a 90 graden te worden, termostaat misschien?

-losse stekkers en draden onder motorkap vastzetten en in hoesjes, en kapjes op de zekeringboxjes en accu aansluitingen enzo.

-luchtfilter ligt los onder de motor

nu vertrouwde ik er geen bal meer van dus ik een vriend die automonteur is even laten kijken.
deze liep naar de auto toe en op zo'n 3 meter er vandaan zag hij dat het een schadeauto was......
volledig over gespoten en hoogstwaarschijnlijk een ander motorblok.

ze hebben me gewoon belazerd!!!!!!!!!!
ik wil nu gewoon de auto inleveren en mijn geld terug van die oplichters...

hoe moet ik dat aanpakken????

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 02-mrt-2009 22:49:06

Ai, dat klinkt zeker niet best.


Ik zou eerst deze garage bellen (of er langs gaan) en op de man af vragen of dit de gebruikelijke manier van werken is. Zeg dat je zeer ontevreden bent over de kwaliteit van de auto, dat je hem terug wilt brengen en je geld terug wilt. Neem gerust genoegen met een procent 10 verlies, hoe sneller je ervan af bent hoe beter.


Werkt de garage niet mee of willen ze de auto weer opknappen neem dan zelf het initiatief. Geef aan dat je het volgende gaat doen:


Je brengt de auto voor een garantie afloopkeuring bij een ANWB keuringsstation. Dan krijg je een document met alle onderdelen die opgeknapt moeten worden volgens Bovaggarantie richtlijnen.


Nu kan de dealer kiezen, opknappen of terugnemen. Geef aan dat je na het opknappen direct naar de ANWB gaat voor een tweede keuring. Is deze niet voor 99% in orde dan schakel je de Bovag in.


Ik hoop dat je een koopcontract hebt met vermelding van Bovaggarantie? Dan kun je deze ook op de hoogte stellen. Maar zij zullen ook zeggen dat de dealer de kans moet krijgen om de reparaties te doen. Heel vervelend allemaal maar speel deze zaak professioneel.


Geef de garage dus deze twee opties, heeft hij gekozen laat dan op papier zetten hoe de garage de zaak wil oplossen en verbind er een tijdslimiet van een week aan! Anders is het einde zoek. De handel is toch slecht, dus een week is lang genoeg.


Ik ben benieuwd hoe de garage reageert, je laat namelijk een externe partij hun werk controleren. Dus alle duistere zaken worden tegen het licht gehouden. Willen ze de afspraken niet op papier zetten? Direct de Bovag bellen, zorg dus dat je het nummer bij de hand hebt!


Succes!

harry
Joined : 02-mrt-2009
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 04-mrt-2009 18:03:45

hallo marnix nog een vraagje, waar kan ik mijn motornummer terugvinden? op het vl huis of ergens.
en staat dat ook in mijn kenteken papieren?
met vr gr harry

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-mrt-2009 18:10:19

Dat zou ik niet weten. Ik zou het chassisnummer noteren, de motorkap open laten staan en de Alfa Romeo importeur bellen. Deze kunnen precies zeggen waar het motornummer staat en wat deze af fabriek zou moeten zijn.