Klein vraagje over de km stand
Auteur Bericht
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 07-aug-2006 21:06:38
Onderwerp : Klein vraagje over de km stand

Halllo,

Ik wil binnekort een nieuwe 2e hands autotje kopen.
Alleen ik zit met een vraag.

Men zegt dat je beter geen auto boven de ton(100.000) moet kopen, want na een ton krijgen de auto's makementen.  Is dat waar? Volgens mij moet het niet zo veel uitmaken. Het ligt er net aan wat de vorige bestuurder gereden heeft toch?(ruig of heel erg verzichtig)

Als ik bijvoorbeeld een Opel Astra met een GSI 1.6 of 8 blok met 132 pk's uit bouwjaar 1994 tot nu toe 95.000 kmers wil kopen. Is dat wel een goede keus?

Alvast bedankt..
Trouwens onwijs goede site.. Dit had ik echt ff nodig..
Groetjes Albert.



webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 07-aug-2006 22:10:59

Hartelijk bedankt voor het compliment  ;D

En u heeft helemaal gelijk, de kwaliteit van een auto is voor een groot deel toe te schrijven aan de manier waarop de vorige eigenaar met de auto is omgegaan. Dus heeft de auto netjes zijn beurtjes gehad en is deze zuinig op zijn auto geweest!
Er zit echter ook wat in hetgeen dat "men" zegt. Maar dan moet u denken aan duurdere onderhoud, want oudere auto's of auto's met hogere kilometerstanden krijgen te maken met het vernieuwen van de distributieriem, schokbrekers, etc. Maar daarom zijn deze auto's ook een stuk goedkoper dan jong gebruikte occasions.

Waar u op moet letten tijdens de aankoop van een oudere auto is dat u van te voren weet dat u niet voor verrassingen komt te staan. Controleer dit type/bouwjaar Astra HEEL goed op roest in de wielkasten.

Succes met de aankoop!