Renault Scenic
Auteur Bericht
Joined : 06-aug-2006
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 14-aug-2006 13:00:07
Onderwerp : Renault Scenic

Goedemiddag mijnheer Keek,

Ik wil bij een particulier een Renault Scenic uit 1996 kopen.
Deze auto heeft meer dan 160.000 km op de teller.
de huidige eigenaar vertelde me dat de motor 2 jaar geleden gereviseerd is door de dealer.
De vorige eigenaar zou niet op tijd de olie hebben bijgevuld.
Zal tijdens deze revisie ook de distributieriem vervangen zijn en zal de dealer anders deze informatie verschaffen aan derden.

Zijn er verder nog bekende mankementen bij Renault waarop ik moet letten, behalve alle tips die op U geweldige site heb gevonden.

Alvast bedankt voor U snelle reactie

Jeroen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 14-aug-2006 14:37:59
Boggle
Joined : 06-aug-2006
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 04-sep-2006 0:58:39

Hoi mijnheer Keek,

Ik kan U vertellen dat ik de auto gekocht heb, mede dankzij uw adviezen, waarop ik met de koop gelet heb.
Ik heb alleen wel voor lief genomen dat de stoelen wat slijtage vertonen, maar nu kom ik er achter dat dit best duur is om de versleten stukken te vervangen.
Ook heb ik gekeken voor stoelhoezen, maar ik weet niet welke geschikt zijn voor een Renault Scenic uit 1996.
Heeft u nog een tip of adres waar ik dit zou kunnen laten doen.

Alvast weer bedankt voor u reactie.

Groetjes

Jeroen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 04-sep-2006 9:26:46
Boggle
Joined : 06-aug-2006
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 04-sep-2006 22:14:24

Hoi mijnheer Keek,

Ik heb nu waarschijnlijk een complete set stoelen ( 5 stuks ), maar de goede man bij wie ik ze koop, kan ze er niet voor me inzetten.
Kan ik dit als leek zelf of is het aan te raden dit uit te besteden?

Alweer bedankt voor U reactie.

Jeroen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 05-sep-2006 10:13:10

Mooi! Valt de prijs mee? in vergelijk met opnieuw laten bekleden?

De stoelen plaatsen kunt u echter beter uitbesteden. Omdat een goede verankering van de stoelen aan de auto van levensbelang is tijdens een ongeluk.

Dus als u hier geen ervaring mee heeft dan zou ik het risico niet nemen.

Boggle
Joined : 06-aug-2006
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 12-sep-2006 23:21:56

Hoi Mijnheer Keek,

Allereerst bedankt voor al het advies dat U geeft.
Ik heb weer een vraagje, ik merk dat erop mijn gaspendaal, als ik daar wat mee speel met mijn voet, speling zit van links naar rechts en omgekeerd.

Hoort dit zo of is er iets mis.

Alvast bedankt voor U reactie.

Jeroen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 13-sep-2006 10:34:30

Er zit altijd wel een beetje speling op de pedalen. Ik heb even bij m'n eigen auto gekeken en er zit speling van een halve centimeter (links/reachts) op alle pedalen behalve het gaspedaal  Razz

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel speling er op zit. Heeft u hetzelfde geconstateerd als ik of zit er centimeters speling op het pedaal?
Als dit laatste het geval is dan zou er ergens een verbinding los kunnen zitten, (een bout of moer...) en dan is het voor de zekerheid natuurlijk aan te raden om er een garage naar te laten kijken.

Heeft u de auto gekocht met nieuwe APK? of heeft de auto binnenkort een beurt nodig? Dan zou ik dit tegelijk laten doen, scheelt weer in de kosten!