reserve sleutel?
Auteur Bericht
Joined : 09-jan-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-jan-2008 20:10:42
Onderwerp : reserve sleutel?

Hallo,

Ik heb sinds 8 december een andere auto.
Deze auto heb ik gekocht bij een bovag dealer, met in onze buurt, een hele goede naam. Nou waren er in het begin al wat problemen met de aflevering, want de kentekenpapieren waren kwijt, en moesten dus opnieuw aangevraagd worden. Hier heb ik dus 2 weken op moeten wachten ,maar had helaas wel al betaald. De garage vertelde mij, dat de vorige eigenaar de papieren kwijt is geraakt, maar het mooie van het verhaal is, dat de auto al op 30 november op mijn naam stond ( dat is ook de datum dat ik hem zou krijgen). Hier klopt naar mijn mening dus al niks van.
Hierop volgend kom ik dus thuis met de auto, blijkt dus dat ik me reserve sleutel niet er bij heb gekregen, hierop weer gebeld, en gebeld en gebeld, ja het wordt in orde gemaakt. We zijn nu een maand verder en heb nog steeds geen sleutel.

Kan ik hier tegen stappen ondernemen, of duurt het inderdaad zoland voordat er een extra sleutel bij is gemaakt?

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 09-jan-2008 21:23:46
Onderwerp : reserve sleutel?

Om een auto te naam te stellen heb je deel 3 nodig van het kentekenbewijs. Echter sinds een aantal jaar kunnen dealers zelf auto's te naam stellen zonder tussenkomst van een medewerker op het postkantoor. Op deze manier kan de auto te naam gesteld worden zonder kentekenbewijs, dit is echter niet helemaal de zuivere volgorde. Maar het kan wel Wink


Heeft u nu trouwens wel alle papieren? Zowel Deel 1, 2 als 3... deze derde is het overschrijvingsbewijs en dus het eigendomsbewijs van de auto!


Wat de sleutel betreft, stel de dealer een ultimatum betreffende de datum waarop u de reservesleutel in handen wilt hebben. Zeg, einde van de maand... wordt hier niet aan voldaan dan kunt u bij de Bovag uw klacht deponeren. Want meer dan 2 maanden hebben ze echt niet nodig!