welke auto's worden aangeraden voor lpg g3
Auteur Bericht
Joined : 14-jan-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 14-jan-2008 19:44:09
Onderwerp : welke auto's worden aangeraden voor lpg g3

Wie kan mij antwoord geven op de vraag waar ik geen antwoord op kan vinden, welke auto-soort is nu het beste om met lpg g3 te rijden?
Je vind veel tegenstrijdigheden op internet maar er is ongetwijfeld een antwoord op.
Alvast bedankt! Groet jacqie

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 15-jan-2008 20:30:35

Hallo,


Ik zie dat je veel tegenstrijdigheden tegenkomt op internet... dat is natuurlijk dé aanwijzing dat het een moeilijke kwestie is.


Ik raad iedereen aan om tijdens de aankoop van een occasion met LPG G3 installatie goed te letten op de onderhoudshistorie. Het is namelijk belangrijk dat een auto op LPG frequent en met discipline wordt onderhouden. Dit met het oog op het stellen van de kleppen, wat weer noodzakelijk is voor het tegengaan van kleppen die verbranden.


Wat voor auto moet je nu nemen? In ieder geval een auto met 4 kleppen per cilinder, dit om de kans op verbrande kleppen tegen te gaan. Omdat een auto met 4 kleppen per cilinder 2 inlaat en 2 uitlaat kleppen heeft blijft de motor toch nog goed functioneren wanneer 1 klep wat minder goed werkt (= minder goed getimed is).


Tenslotte moet ik je meegeven dat niet ieder merk meer verantwoordelijkheid neemt voor auto's met een LPG installatie. Informeer daarom vooraf bij de dealer of importeur van het merk waar je voorkeur naar uitgaat hoe deze tegenover LPG inbouw staat.
Vraag bijvoorbeeld bij een jonge occasion van een model dat nog nieuw verkocht wordt of de fabrieksgarantie in takt blijft bij gasinbouw, dit is een goede maatstaf.
Voor de oudere occasion kan dit niet, maar houdt dan bovenstaande tips als leidraad... 4 kleppen per cilinder en goede onderhoudshistorie.


Succes!