Betrouwbaar bedrijf?
Auteur Bericht
Joined : 21-dec-2007
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 25-jan-2008 7:59:35
Onderwerp : Betrouwbaar bedrijf?

Hoi,

Kent iemand het bedrijf Auto-centrum Zui-Nederland uit Geldrop. Ze zijn gekoppeld aan www.occasion.nl . Weet iemand of dit een betrouwbaar bedrijf is. Ze zijn lid van Bovag, ANWB, NAP, RDW, DEKRA, en RDC. Weet niet of dat iets zegt hoor.
Hun site is http://www.ruimteautocentrum.nl/.

Alvast bedankt.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 26-jan-2008 17:03:57

Hmm, ze zijn ook wel echt overal lid van...


Ben je lid van de Bovag dan geef je aan dat je 6 maanden garantie geeft en volgens de Bovag voorwaarden de garantiekwesties afhandeld.


Maar verder vind ik de lidmaatschappen op zijn zachts gezegd overdreven en misschien wel een beetje onwaar. De DEKRA en ANWB zijn namelijk o.a. keuringsinstanties waar iedereen naartoe kan, dus hier hoef je echt geen lid van te zijn. Door dit wel te claimen ben je een beetje doorgeschoten met je marketing.
De NAP is de Nationale Autopas, dit is een instantie die de kilometerstanden registreert met als doel gesjoemel tegengaan. Hier kan in principe iedereen een aanvraag indienen, ik vraag mij dan ook af in hoeverre je lid van de NAP kan zijn?
Het lidmaatschap van de RDW is nogal logisch, omdat je anders geen bedrijfsvoorraad mag aanleggen. Dit is dus ook wel een klein beetje sier maken met iets dat noodzakelijk is voor een autobedrijf.
Tenslotte, het RDC is het Rai Data Centrum. Dit is een organisatie die alle cijfers bijhoudt welke de autobranche produceert. Ook hier is een lidmaatschap opmerkelijk en totaal onbelangrijk voor de klant.


Als je het mij vraagt dan is het allemaal een beetje interessant doennerij (op de Bovag na) en onderdeel van een doorgeschoten marketing gedachte, waarbij deze geforceerde manier van vertrouwen opwekken over de rug van een ander merk iets is dat mij niet aanspreekt.


Ik geef echter geen oordeel over de kwaliteit van werken van deze dealer. Wat dat betreft kun je die alleen beoordelen tijdens de eerste oriƫntatie bij de dealer. Verder is dit een Bovagdealer (volgens de website), dus je kunt ervan uitgaan dat ze aan een bepaalt kwaliteitsniveau voldoen.