Auto kopen uit duitsland van particulier
Auteur Bericht
Joined : 20-jan-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-jan-2008 14:45:57
Onderwerp : Auto kopen uit duitsland van particulier

Als ik een auto wil gaan kopen van een particulier in duitsland, welke kosten komen er dan nog bij om er in nederland mee te rijden.

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 20-jan-2008 15:14:02

Hallo Paul,


Leuk dat je het vraagt, ik ben zelf namelijk ook met dit onderwerp bezig. Neem het me niet kwalijk als ik iets vergeet maar, houd rekening met de volgende kosten:


1. Kosten om de auto uit Duitsland naar Nederland te krijgen. De auto moet in Duitsland een certificaat van uitschrijving/export krijgen. Hoe dit precies in zijn werk gaat en wat de kosten zijn weet ik niet, maar ik ga er niet vanuit dat je je er arm aan betaalt Wink


2. De kosten van de RDW voor de invoerkeuring en APK keuring. Reken op een 130 euro.


3. De afdracht van de BPM. Dit is eenzelfde bedrag als dat u in Nederland op een gelijkwaardige auto zou betalen tijdens de aankoop van een nieuwe auto minus een percentage welke afhankelijk is van het bouwjaar.


4. Wilt u de auto in en naar Nederland vervoeren dan moet u over een oprijwagen, aanhanger (autoambulance) of voorlopig kenteken beschikken.


Ten slotte, wanneer iemand een auto van buiten de EU wil importeren moet deze rekening houden met een invoerheffing van 10% plus 19% BTW.


Succes, ik hoor het graag als ik iets vergeten ben!

Flippo
Joined : 17-feb-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 17-feb-2008 21:33:47

Heeft iemand een idee hoe de zgn. rest bpm bepaald wordt?
Zelf heb ik ook nl. interesse om een auto vanuit Duitsland in te voeren.


Groetjes,

Philip

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 18-feb-2008 9:58:08

Hallo! Wat voor auto ben je van plan te importeren? Het is namelijk in lang niet alle gevallen interessant om een auto te importeren.


De rest_BPM wordt bepaald aan de hand van de getaxeerde nieuwwaarde die de importauto in Nederland zou hebben gehad. Op basis van deze nieuwwaarde wordt er een BPM bedrag aan de auto gekoppeld. Dit bedrag moet nu worden betaald aan de Douane/Belastingdienst minus het percentage dat de auto gedurende de jaren dat deze in het buitenland heeft gestaan.


Dit percentage kunt u uitrekenen aan de hand van de tabellen die in het hoofdstuk BPM staan weergegeven. Maar ook aan de hand van de automatische BPM calculator die u in Zoeken/Links kunt vinden!