Welke auto nemen?
Auteur Bericht
Joined : 09-mrt-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 09-mrt-2008 14:44:39
Onderwerp : Welke auto nemen?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een duitse auto. Nu heb ik gister twee auto´s gezien die ik allebei erg mooi vind, maar ik weet niet welke auto de beste keus is om te nemen.

Het gaat om de volgende twee gelijkwaardige auto´s uit het jaar 2000

Groene auto met 1.4 L met 50.000 km voor 6700 euro
Blauwe auto met 1.4 L met 80.000 km voor 5900 euro

We zijn bij beide auto´s wezen kijken en ze zien er allebei goed uit en allebei dealer onderhouden, de groene is van twee eigenaars geweest en de blauwe van een. Ook hebben we een proefrit gemaakt, de auto´s reden goed alleen bij de groene hoorde je een piep als je van een drempel af reed. Maar de verkoper garandeerde dat deze eruit werd gehaald.

De groene staat te koop bij een occassion dealer en is gekocht van een handelaar.
De blauwe staat te koop bij een merk dealer en is ingeruild voor een nieuwe auto.

Bij de auto´s hebben we de volgende zaken erbij gekregen:
Groene: nieuwe accu (echter was wel leeg toen we proefrit wilden maken), nieuwe uitlaat (we hebben gekeken onder de auto en deze was doorgeroest), vier nieuwe banden, radio/cd speler, half jaar bovag garantie, jaar mobiliteitsgarantie
Blauwe: nieuwe accu, twee nieuwe banden (andere twee banden waren nog erg goed), nieuwe radio/mp3 speler, half jaar bovag garantie, jaar mobiliteitsgarantie

Welke auto zouden jullie adviseren. Ze hebben allebei voor en nadelen. Voor mij zijn de auto´s redelijk gelijk en is de blauwe goedkoper, maar kilometerstanden zeggen mij niet zoveel.

De garage´s houden de auto´s tot morgen vast, dus het zou heel fijn zijn als iemand snel reageert.

Alvast heel erg bedankt,

Groetjes,

Karen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 09-mrt-2008 15:18:58

Hallo Karen,


Wanneer de auto's gelijkwaardig zijn in garantie, uitrusting en kwaliteit dan zou ik gewoon degene nemen die je het mooiste vindt bij de dealer die je het beste gevoel geeft.


Wat betreft de kilometerstand. Hoe hoger de stand, des te langer is er in de auto geleefd en dit laat slijtage achter. Hiernaast hebben auto's met hogere kilometerstanden duurder onderhoud. Bijvoorbeeld, de meeste auto's met rond de 100.000km hebben een nieuwe distributieriem nodig. Zo'n riem vevangen is arbeidsintensief, dus de auto met 80.000km heeft eerder kostbaar onderhoud nodig. Aan de andere kant is deze is weer een slagje goedkoper, dus worden de kosten gedekt.


Tenslotte lees ik dat de dealer een belofte doet over het verhelpen van een piep. Laat alle beloftes op papier vastleggen, zodat er tijdens garantiekwesties geen misverstanden zijn.