Krukaslager van de motor kapot
Auteur Bericht
Joined : 06-aug-2006
Berichten : 5
Other Topics
Geplaatst : 09-mrt-2008 22:21:22
Onderwerp : Krukaslager van de motor kapot

Hoi Marnix,

Van mijn auto is geconstateerd dat een krukaslager van de motor kapot zou zijn (tikkend geluid in de motor, ter info; het oliepeil is altijd goed bijgehouden geweest).

Mijn auto is een Renault Megane Scenic uit '96 en de kosten om dit te reparenen zouden hiervan +/-1500 € zijn en ik weet niet of me dit het wel waard is.
Is dit een realitisch bedrag of is het ook op een goedkopere manier te manier te maken (reviseren, oudere andere onderdelen opnieuw te gebruiken)?

Alvast bedankt voor je advies.

Groetjes Jeroen

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 09-mrt-2008 22:39:16

Hallo Jeroen!


Een nieuwe krukas is inderdaad niet nodig voor een auto van meer dan 10 jaar oud, een gereviseerde is goed genoeg. Echter, het duurste van zulke reparaties is het onderdeel niet... maar de arbeidsuren.


De kosten voor vervanging zijn volgens mij wel marktconform. Misschien kan het met goed zoeken nog een paar honderd euro goedkoper. Bedenk wel dat je auto (denk ik) een verkoopwaarde zal hebben van 3000 á 4000 euro. Dus een inruilwaarde van maximaal 2000 euro, wat betekent dat het misschien tijd is om naar een andere auto uit te kijken?