hoge km stand volgens handelaar "niet echt belangrijk" ???
Auteur Bericht
Joined : 20-apr-2008
Berichten : 1
Other Topics
Geplaatst : 20-apr-2008 22:50:49
Onderwerp : hoge km stand volgens handelaar "niet echt belangrijk" ???

Op zoek naar een leuke occasion zijn we ook eens gaan kijken bij het bedrijf waar wij al jaren onze auto's in onderhoud hebben, en waar we eigenlijk best tevreden over zijn. Ze hadden op hun site een voor ons interessante Renault Megáne staan, helaas die was al verkocht. Nu hebben ze er ook een Scénic staan, die misschien ook wel iets voor ons is. Maar ondanks het bouwjaar (11-99) en de prijs (dik 5000) wél een km stand van 2 ton. Dan lijkt mij de prijs wat hoog. Heb ik dat (als redelijke leek) goed ingeschat? De handelaar zegt dat tegenwoordig de motoren zodanig berouwbaar zijn, dat de km stand minder van belang is, "9 van de 10 reparaties zijn niet motorisch". Klinkt best aannemelijk, en wij willen graag bij dit bedrijf kopen, maar moet ik hier niet toch een beetje bezorgd zijn? Al is het maar over een evt verkoopwaarde wanneer wij na aankoop zo'n auto in de toekomst weer zouden willen verkopen...

webmaster
Joined : 07-aug-2006
Berichten : 523
Other Topics
Geplaatst : 21-apr-2008 8:47:07

Hallo,


Deze handelaar heeft in principe gelijk, de meeste reparaties zijn inderdaad niet motorisch. Maar om dan direct blind deze auto te kopen lijkt mij geen goed plan. Dat u tevreden bent over deze handelaar is in ieder geval een goede basis van waaruit u uw zoektocht naar een nieuwe auto kunt starten.


Wat ik me wel afvraag, betreft het dieselmotor? Dit is namelijk van wezenlijk belang om in deze zaak een goede afweging te maken. Zoek eens op een aantal autozoeksites naar gelijkwaardige auto's en bepaal wat deze kosten. Dan weet je in ieder geval of de prijs die deze handelaar noemt redelijk is. Zodra u weet dat deze marktconform is kunt u de auto technisch eens onderzoeken op basis van de artikelen in het OccasionAdvies Handboek

Ep
Joined : 11-jul-2008
Berichten : 4
Other Topics
Geplaatst : 11-jul-2008 9:12:24

de prijs is oke, mits het een redelijk luxe uitvoering betreft. In de handel doen ze een stuk minder.

2 ton voor een Renault blijf ik veel vinden (diesel of benzine)

is een sharan geen betere oplossing?

Griffin
Joined : 28-jul-2008
Berichten : 2
Other Topics
Geplaatst : 28-jul-2008 21:32:15
Quote Marnix:
Deze handelaar heeft in principe gelijk, de meeste reparaties zijn inderdaad niet motorisch.


Ik vond het wel een grappige uitspraak eigenlijk, alsof de motor het enige is dat te lijden heeft naar gelang er meer kilometers mee gereden worden Smile.

Wat ik maar bedoel: het blok kan wellicht best 3 ton of meer hebben, maar de rest van de wagen kan echt wel problemen krijgen. Houdt rekening met reparaties aan bijvoorbeeld de versnellingsbak, stuurinrichting, vering etc. etc.

Voor die prijs kun je makkelijk een wagen van vergelijkbare orde vinden met aanzienlijk minder kilometers. Ik zou 't risico niet nemen...